AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Hei! Jeg vil bare spørre om noe jeg alltid har lurt på, et rent hypotetisk spørsmål. Jeg har sett mange anoretikere på ulike nettsider den siste tiden, er det sånn at de som er høye kan veie mindre før de er avmagret siden fettet kan fordele seg på et større område, og at de som er lav, fks 1.60 høy ikke har noe igjen når de veier like lite som den høye personen? Anonymkode: 66277...bb7
Pringle Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Mener du absolutt eller proporsjonalt? Eller er du helt på jordet?Så klart en person på 150 cm som veier 60 kilo ikke vil være avmagret selv om en slik vekt for en på 190 cm er sykelig undervektig.Den vanlige måten å regne BMI på er ikke helt justert etter proporsjonene til veldig høye og veldig korte, men avviket er bagatellmessig og kun interessant for spesielt interesserte. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Hei! Jeg vil bare spørre om noe jeg alltid har lurt på, et rent hypotetisk spørsmål. Jeg har sett mange anoretikere på ulike nettsider den siste tiden, er det sånn at de som er høye kan veie mindre før de er avmagret siden fettet kan fordele seg på et større område, og at de som er lav, fks 1.60 høy ikke har noe igjen når de veier like lite som den høye personen?Anonymkode: 66277...bb7Det er omvendt. Den høye kan veie mer og se lik ut som den lave personen som veier mindre. Dette fordi jo høyere du er jo mer fettfri kroppsmasse har du. Anonymkode: d2fe4...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå