lillekattepus Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Kan dere være så snill å sjekke lommene på klærne før dere sender dem til vaskeriet?Jeg jobber som vikar i vaskeri, og har i løpet av de 2+ månedene funnet ganske mye rart i lommene, men også en del farlige gjenstander. Nesten hver dag har jeg små kutt på hendene fordi det ligger noe skarpt i lommene på arbeidsklærne fra både sykehus, sykehjem og tannklinikker. Men det er ikke bare små kutt jeg er redd for... Vi finner både sakser, alle slags nåler, sprøyter (!!) og barberblader. Det mest populære er vel penner, tusjer, leppestifter og tyggis. Dette kan også være lurt å fjerne fra lommene, i og med at det ødelegger massevis av klær som må kasseres. Men det er ikke det viktigste. Farlige gjenstander i klærne - det er det vi er mest redd for. Hadde ikke vært noe særlig og fått en sprøytespiss i armen, eller skjært opp hendene fra barberblader, noe som nesten skjedde for et par uker siden. En kollega fant maskinen med klær FULL av barblerblader, og hadde hun ikke lagt merke til det såpass tidlig kunne det gått galt.Jeg skjønner at det er lett å glemme seg bort, og det er helt menneskelig. Men prøv å gjøre det til en vane å sjekke lommene når dere tar av dere klærne for dagen. Det er så lett å glemme, og dessverre kan det medføre at noen blir skadet. Takk (Hilsen en som er redd for å skjære opp hendene sine eller stikke seg på sakser og nåler...) Endret 10. desember 2015 av lillekattepus Skrivefeil 10
melatonin Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Send mail til alle som leverer klær hos dere, slik at leder kan ta det opp og fokusere på det til det sitter! Det ble gjort hos oss. Hilsen en som alltid sjekker lommene, og er dritt lei av arbeidsklær med blekkflekker over det hele pga noen har sendt med penn til vask, ellers igjenklistrede lommer pga tyggis! 6
lillekattepus Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2015 Send mail til alle som leverer klær hos dere, slik at leder kan ta det opp og fokusere på det til det sitter! Det ble gjort hos oss. Hilsen en som alltid sjekker lommene, og er dritt lei av arbeidsklær med blekkflekker over det hele pga noen har sendt med penn til vask, ellers igjenklistrede lommer pga tyggis!Ja den skjønner jeg, og jeg føler det samme! Regner med ledelsen har gjort det nå. Forhåpentligvis forbedrer det seg snart, men vet ikke om alle forstår alvoret i det. Og hvor mye klær som faktisk blir kassert pga penner og tyggis. Blekket ødelegger jo en del plagg i samme sleng, og det blir masse klær til sammen. Ikke det at jeg personlig blir påvirket av akkurat det, men det er jo kjipt at så mye blir ødelagt, unødvendig. Men det verste er jo selvfølgelig disse skarpe gjenstandene som kan skade folk. Vi er nødt til å begynne med tjukke hansker nå, så vi ikke skjærer oss noe mer på ting. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Takk for påminnelsen, holdt på å sende fra meg en penn og ei klokke i dag Anonymkode: f2e2a...d52 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Dette er vel noe som egentlig burde bli tatt opp blant folk som sender klærne sine til vask der. Kanskje ett rundskriv eller noe?I steden for å skrive om dette, på ett tilfeldig diskusjonsforum på internett.... Anonymkode: bde71...50e 1
Jolene Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Send mail til alle som leverer klær hos dere, slik at leder kan ta det opp og fokusere på det til det sitter! Det ble gjort hos oss. Hilsen en som alltid sjekker lommene, og er dritt lei av arbeidsklær med blekkflekker over det hele pga noen har sendt med penn til vask, ellers igjenklistrede lommer pga tyggis!Signerer!!!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Dette er vel noe som egentlig burde bli tatt opp blant folk som sender klærne sine til vask der. Kanskje ett rundskriv eller noe?I steden for å skrive om dette, på ett tilfeldig diskusjonsforum på internett.... Anonymkode: bde71...50eSamtidig et lurt sted å nå ut til noen som er mottakere av budskapet- som jeg Jeg jobber på et sykehus og har helt sikkert sendt avgårde mye rart, som veneflonpropper og tape spesielt. Har glemt flere navneskilt, klokker og penner også, selv om jeg husker de som regel. Hovedlommene derimot, de glemmer jeg å sjekke regelmessig. Så takk for tråden, TS. Dette skal jeg ta hensyn til, å ta med videre på min arbeidsplass, jeg har ihvertfall ikke tenkt over at sprøytespisser og barberblader kan komme med Det er forståelig nok farlig! Anonymkode: 23d18...b57 3
lillekattepus Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2015 Dette er vel noe som egentlig burde bli tatt opp blant folk som sender klærne sine til vask der. Kanskje ett rundskriv eller noe?I steden for å skrive om dette, på ett tilfeldig diskusjonsforum på internett.... Anonymkode: bde71...50eDet blir det selvfølgelig gjort, av ledelsen. Det sendes mail og ringes rundt til arbeidsplassene vi får klærne fra. Men tenkte det kunne være lurt å spre ordet så det blir nådd fram til flere. 2
lillekattepus Skrevet 12. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2015 Samtidig et lurt sted å nå ut til noen som er mottakere av budskapet- som jeg Jeg jobber på et sykehus og har helt sikkert sendt avgårde mye rart, som veneflonpropper og tape spesielt. Har glemt flere navneskilt, klokker og penner også, selv om jeg husker de som regel. Hovedlommene derimot, de glemmer jeg å sjekke regelmessig. Så takk for tråden, TS. Dette skal jeg ta hensyn til, å ta med videre på min arbeidsplass, jeg har ihvertfall ikke tenkt over at sprøytespisser og barberblader kan komme med Det er forståelig nok farlig!Anonymkode: 23d18...b57Så bra Ja det kan være utrolig skummelt. Har vært nære på flere ganger i det siste, med sprøytespisser. Det ble selvfølgelig tatt opp og sendt videre til sykehuset det kom i fra. Skumle greier...Takk for påminnelsen, holdt på å sende fra meg en penn og ei klokke i dag Anonymkode: f2e2a...d52Haha, ja det er lett å glemme av! Har selv holdt på å sende med en viktig nøkkel. Var glad da jeg oppdaget den!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #10 Skrevet 12. desember 2015 Hvorfor farges ikke klærne med blekkflekker isteden for å kassere dem? Det må da være billigere? Eller er det frakker som må være hvite som kasseres? Vanlige scrubs burde ihvertfall kunne farges. Anonymkode: 3d865...617
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #11 Skrevet 12. desember 2015 Kanyler skal vel i kanylebokser etter bruk, det er veldig alvorlig om dere finner dette i klærne. Anonymkode: 59876...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #12 Skrevet 12. desember 2015 Dette dukket opp på mail hos oss for ikke så lenge siden. I tillegg henger det oppe lapper der vi legger fra oss brukte klær. Lommene er jeg flink til å sjekke, men jeg har ikke telling på hvor mange klokker jeg har kastet til vask, de glemmer jeg. Anonymkode: 3c230...134
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #13 Skrevet 12. desember 2015 Kanyler skal vel i kanylebokser etter bruk, det er veldig alvorlig om dere finner dette i klærne.Anonymkode: 59876...ecfSelvfølgelig skal dem det. Men så skjer det noe og man må løpe til også putter man kanylen i lommen, også glemmer man dem. Det skal selvfølgelig ikke skje, men det gjør det. Anonymkode: 3c230...134
melatonin Skrevet 12. desember 2015 #14 Skrevet 12. desember 2015 Kanyler skal vel i kanylebokser etter bruk, det er veldig alvorlig om dere finner dette i klærne.Anonymkode: 59876...ecfsynes og det er rart noen putter sprøytedpisser i lommene sine. De skal rett i gul bøtte, så de som gjør det har mer å lære enn å bare tømme lommer! Jeg hadde og reagert hadde jeg funnet det.
lillekattepus Skrevet 12. desember 2015 Forfatter #15 Skrevet 12. desember 2015 Hvorfor farges ikke klærne med blekkflekker isteden for å kassere dem? Det må da være billigere? Eller er det frakker som må være hvite som kasseres? Vanlige scrubs burde ihvertfall kunne farges. Anonymkode: 3d865...617Alle hvite/lyse arbeidsklær fra sykehus med blekkflekker eller andre flekker som ikke går bort kasseres. Det er noen arbeidsplasser som ønsker å bestemme dette selv, så disse sender vi tilbake pga det. Vi prøver kloring på litt svakere flekker, men går det ikke bort går det rett i kassering. I og med at jeg bare er vikar der og ikke har jobbet så utrolig lenge, så vet jeg ikke hvorfor de ikke farger klærne, men regner med det er like greit å kassere og lage nytt enn å farge masse klær. Og så skal jo klærne være hvite regner jeg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå