Gå til innhold

ungdomsbil, husmor bil og penisforlenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung og vil gjerne ha en "ungdomsbil". Ikke noe kjerring-bil eller penis-forlenger. 
Er dette en ungdomsbil? En Volkswagen golf 1,6 comfortline 2001.
Pappa har en kollega som skal selge en, men jeg har ikke sett den enda. Men er dette en grei bil som en førstegangsbil? 
Er det rart at ei på 19 år kjører en slik bil?

Anonymkode: 5d91c...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Golf er jo ungdomsbilen framfor alle så forstår ikke hvorfor du ikke bare kjøper den.Om du føler for en penisforlenger så er det jo bevist at det ikke er str.det kommer ann på men cm. i sekundet :-)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg kjenner mange som kjørte golf da de var 18år. Er svært sjeldent jeg ser folk over 40 som kjører golf. :fnise:

Skrevet

Så en "volkswagen golf" er en golf? Jeg har null peiling på biler. Så lenge den går fremover, bremsene funker og alt er sikkert så bryr jeg meg fint lite om merke og slikt. Ikke kan jeg noe med bilmerker heller. Trodde Golf bare het Golf jeg... 

Onkel er bilmekaniker så han skal gå over bilen, fikse det som skal fikses, forsikre seg om at bilen er 100% sikker og feil-fri. Alt av sikkerhetsutstyr skal være med, som ABS, servostyring uten skader og problemer, airbag etc. Slike ting. Det er det eneste jeg bryr meg om.  
Jeg kan det grunnleggende så klart, det man skal kunne for å ha førekortet, men noe utover det vet jeg svært lite om :fnise:

ts

Skrevet

Det er en helt grei bil dersom du ikke har noe i mot å bli drept eller invalidisert dersom du krasjer. Kjøp en bil som er nyere enn 2004, de er mye sikrere. 

Ingen bil er 100% sikker. I biler før 2004 kan du regne med at du dør dersom du frontkolliderer i hastigheter over 70 km/t, i biler etter 2004 er det mulig å overleve i frontkollisjoner i 80-90km/t. Nyere biler har også flere og bedre førerstøttesystemer så det er mindre sannsynlig at du havner i en ulykke.

Kjøp nye og gode dekk, det er en del ungdommer som dør fordi de slurver med det.

Skrevet

Vet ikke hva for noe korstog "ambivalentreaction" er på; andre gangen jeg ser skremselspropagandaen hennes. Kjøp Golfen, og ta imot hjelp! Ikke verdens beste og mest pålitelige bil, men den duger.

Anonymkode: 54d5c...a99

• Liker 1
Skrevet

VW Golf er nærmest en bestselger, ligger iallefall alltid godt an på slike lister over hvilke biler som selger mest. Så det betyr at alle aldersgrupper kjøper VW Golf, og at det er en godt likt bil som passer for folk flest. 

Anonymkode: 14dd2...33f

Skrevet

Det er en helt grei bil dersom du ikke har noe i mot å bli drept eller invalidisert dersom du krasjer. Kjøp en bil som er nyere enn 2004, de er mye sikrere. 

Ingen bil er 100% sikker. I biler før 2004 kan du regne med at du dør dersom du frontkolliderer i hastigheter over 70 km/t, i biler etter 2004 er det mulig å overleve i frontkollisjoner i 80-90km/t. Nyere biler har også flere og bedre førerstøttesystemer så det er mindre sannsynlig at du havner i en ulykke.

Kjøp nye og gode dekk, det er en del ungdommer som dør fordi de slurver med det.

Jeg vet den ikke er den aller beste innen sikkerhet. Men nå er jeg ikke som ungdommer flest. Jeg råner ikke, jeg kjører ikke unødvendig fort, kjører ikke i fylla eller bakrus. For meg er ikke buss verdens undergang, så det å sette meg selv i fare fordi jeg ikke vil ta buss, kommer ikke til å skje. Mistet en god venn på grunn av slik kjøring, og jeg kommer ikke til å gjøre samme feilen. 

Vet ikke hva for noe korstog "ambivalentreaction" er på; andre gangen jeg ser skremselspropagandaen hennes. Kjøp Golfen, og ta imot hjelp! Ikke verdens beste og mest pålitelige bil, men den duger.

Onkel elsker å tukle med biler, så han vil ha denne i noen dager ekstra for å fikse den opp. Den trenger bare å skifte bremseklosser, men han vil bytte ut noe annet, men husker ikke hva det var. 
Han elsker biler og fikse biler, er bilmekaniker av en god grunn. Så dersom noe skjer med bilen så vet jeg at jeg kan ringe onkel. Så hjelper han meg med det som kan gjøres hjemme. Jeg betaler så klart for deler og slikt, og har hørt at golf er ganske rimelige når det kommer til bildeler. 

Får denne så å si gratis også, 5000kr er jo ingenting! Nå vet jeg ikke hvor mye biler koster da, men 5000kr er laaangt ifra det jeg hadde sett for meg! Og den er så god som ny, lite kjørt og pappa mener den er perfekt. Men han prøvde å få meg til å kjøpe en monster bil en gang, en slik stoor bil som jeg måtte klatre inn i. :fnise: Jeg kalte den for "Jeep", men aner ikke om det var merket på bilen. Var i hvertfall stor og høy bil. Alt for stor for lille meg, måtte ha hatt en krakk for å komme meg opp i bilen. 
Ei venninne kjøpte seg en golf til 40 000. Den måtte repareres og inn til service flere ganger i løpet av det første halvåret. Hun har brukt godt over 80 000 for å fikse noe, som fortsatt ikke er fikset. Så hun er på utgikk etter en ny bil nå, og hun har ikke hatt bilen i 1 år engang. Så jeg så for meg 20 000+ for en bra nok bruktbil i første omgang, så 5000kr er jo ingenting. 5 lapper, katten min kostet mer :P 
Også er forsikringen lav i forhold til andre biler. Har kun sjekket litt rundt på finn.no for å se hva forsikringen ligger på. 
Jeg hadde ikke tenkt å skaffe meg bil nå, for jeg hadde sett for meg at det var mye dyrere, og planla og spare frem til sommeren 2016, men så fikk jeg denne bilen kastet i fanget. 

Så tror jeg går for denne i første omgang. Skal så klart bytte den ut til noe nyere og sikrere så fort jeg har fått spart opp nok penger til det.

ts

Skrevet

Jeg vet den ikke er den aller beste innen sikkerhet. Men nå er jeg ikke som ungdommer flest. Jeg råner ikke, jeg kjører ikke unødvendig fort, kjører ikke i fylla eller bakrus. For meg er ikke buss verdens undergang, så det å sette meg selv i fare fordi jeg ikke vil ta buss, kommer ikke til å skje. Mistet en god venn på grunn av slik kjøring, og jeg kommer ikke til å gjøre samme feilen. 

19 åringer suger til å kjøre bil. Ungdommer flest kjører alt for fort i forhold til forholdene, og de kjører i bakrus. En alt for stor andel kjører ruset. Dersom du ikke har noe i mot å kjøre buss kan du jo ta buss, og så låne/leie en nyere bil når du trenger det. Og selv om du er et unikum som kjører perfekt, så risikerer du fortsatt å bli truffet av en annen trafikant, og da er du like langt.

Det koster ikke så mye å kjøpe seg en 2004-modell. Flere hundre personer blir invalidisert i trafikken hvert år, å kjøre bil er flere hundre ganger farligere enn terrorisme feks. 11 000 skades i trafikken hvert år, forskjellen mellom å få seg et kutt og å leve i rullestol for resten av livet kan være de småpengene du vil spare på å kjøpe en billig bil. Hvis du velger en bil som ikke er typisk ungdomsbil vil du få en som er billigere å drifte også.

Skrevet

19 åringer suger til å kjøre bil. Ungdommer flest kjører alt for fort i forhold til forholdene, og de kjører i bakrus. En alt for stor andel kjører ruset. Dersom du ikke har noe i mot å kjøre buss kan du jo ta buss, og så låne/leie en nyere bil når du trenger det. Og selv om du er et unikum som kjører perfekt, så risikerer du fortsatt å bli truffet av en annen trafikant, og da er du like langt.

Det koster ikke så mye å kjøpe seg en 2004-modell. Flere hundre personer blir invalidisert i trafikken hvert år, å kjøre bil er flere hundre ganger farligere enn terrorisme feks. 11 000 skades i trafikken hvert år, forskjellen mellom å få seg et kutt og å leve i rullestol for resten av livet kan være de småpengene du vil spare på å kjøpe en billig bil. Hvis du velger en bil som ikke er typisk ungdomsbil vil du få en som er billigere å drifte også.

Og vi vet alle hvorfor, forde det er kun elendige trafikklærere her i norge. De fokuserer bare på at elevene skal stå på oppkjøring og driter i å lære dem det viktigste, nemmelig godt vett i trafikken. De er de mest tafatte arbeidstakerne som finnes.

Anonymkode: 30956...d94

• Liker 2
Skrevet

TS må IKKE høre på hva den sinnslidende "ambivalentreaction" sier om bil. Golf 4 er en grei og solid bil, kanskje den beste fra sin generasjon mellomklassebiler. Den er kjedelig, men den er sikker og solid som pokker.  Det er absolutt ikke rart at en 19-åring kjører en Golf 4.

• Liker 4
Skrevet

TS må IKKE høre på hva den sinnslidende "ambivalentreaction" sier om bil. Golf 4 er en grei og solid bil, kanskje den beste fra sin generasjon mellomklassebiler. Den er kjedelig, men den er sikker og solid som pokker.  Det er absolutt ikke rart at en 19-åring kjører en Golf 4.

Jeg forstår "ambivalentreaction". Men mamma og pappa hadde aldri latt meg kjøre en dødsmaskin, hvis jeg var som ungdommer flest. 
Jeg er mer opptatt av sikker kjøring enn de fleste på min alder. Er flink til å avpasse farten og har føre, miljø og slikt i bakhodet til en vær tid. Jeg har opplevd å miste noen på grunn av "ungdom" kjøring. Har også mistet en annen onkel på grunn av kjøring med promille. Han krasjet med en fyllekjører, ung gutt bak rattet. 

Foreldrene mine og kjørelæreren har sagt at jeg er flink, når det kommer til fart. 

Joda, andre kan krasje i meg. Men jeg er såpass våken og "forsiktig" at jeg følger godt med. Jeg sitter ikke med mobil, drikker, spiser eller er opphengt i radio eller sidemannen. Har opplevd ett par nesten ulykker under kjøretimene, og aldri vært noe fare fordi jeg oppdaget ting ganske tidlig. Fikk skryt av hvordan jeg reagerte og fulgte med. 
Jeg følger med, fordi jeg vet at det finnes andre på veien som ikke tenker på at det faktisk finnes andre folk ute på veiene. 
Jeg er ikke ustoppelig eller perfekt sjåfør, lang ifra. Men i motsetning til de fleste og "verste" ungdomsjåfører der ute, så er ikke jeg i den kategorien. På grunn av det jeg har opplevd, og den jeg er. 

Pappa sa det rett ut han. At hvis jeg var en barnslig idiot på veien (hans ord), så hadde han skaffet meg en annen bil. Altså hvis han forventet at jeg kom til å krasje, så hadde jeg fått en sikrere bil. Broren min f.eks, han har krasjet fire biler så langt han, og han var idiot på veien. Mistet lappen en gang på grunn av at han kjørte for fort. Mamma og pappa stolte ikke på han, så de la inn noen kroner ekstra slik at han skulle få råd til å kjøpe seg en litt nyere bil. Han var aldri i noen store ulykker altså, kun små ting som normale folk hadde unngått, men allikevel. 
Broren min har "vokst opp" nå da, dette var da han var 18-19 år. Har ikke krasjet på flere år :P Var ikke noe ille sjåfør, kun umoden "ungdom", altså typisk 18 åring på veien. 

Så hvis de forventet at jeg kom til å krasje, at jeg var "typisk 19 åring", så hadde de ikke nølt med å hjelpe meg med å kjøpe en nyere bil. 
Men siden de vet hvem og hvordan jeg er, så er denne bilen bra nok til å begynne med. Jeg vil jo betale selv, jeg er jo "voksen", så derfor kjøper jeg nå denne (sagt ja i dag og bilen er min :hoppendeglad: ) også sparer jeg penger og kjøper en nyere og sikrere bil til sommeren. 

TS

Skrevet

Ut fra det du skriver skjønner jeg at du er velbemidlet, så argumentene mine vil uansett prelle av som vann på gåsa. Det høres ut som du lever i en godt isolert boble. Men uansett, du har en fin førstegangsbil som sikkert vil funke ok så lenge du unngår en trimmet 1.8T.

Skrevet

Ut fra det du skriver skjønner jeg at du er velbemidlet, så argumentene mine vil uansett prelle av som vann på gåsa. Det høres ut som du lever i en godt isolert boble. Men uansett, du har en fin førstegangsbil som sikkert vil funke ok så lenge du unngår en trimmet 1.8T.

Vil gjerne høre hva du har å si om saken, fint å få høre flere synspunkter i saken :D 
1.8T? Der mistet du meg 
:fnise:

ts

Skrevet

Du kan umulig ha det godt med deg selv som kommer med sånne utsagn :-O Golf er ungdomsbil nr 1 og verdens mest solgte bil. Dersom man krasjer sier du....om man er forsiktig så går det vanligvis bra...om man da ikke er uheldig å møte på deg og sånne som deg som gjerne utfordrer trafikken fordi du/dere føler dere sikrere fordi du /dere har en såkalt mer trafikksikker bil.

Om du har barn så håper jeg virkelig du utstyrer dem med "trafikksikre" biler så dem tåler en trøkk.

Jeg er også meget nyskjerrig på hvor du har det fra att biler fra etter 2004 er mer trafikksikre?? Riktignok er kravene til sikring skjerpet på nyere biler men på bekostning av tynnere metall og utskiftning av karosserideler til plast.

aktpågivende hensynsfull og varsom er 3 ord du tydeligvis ikke har fått med deg.

Om du noen gang er i Jessheim området så sving innom trafikkstasjonen og spør etter Jens så skal jeg gi deg en gratis vurdering av din "trafikksikre" bil :-) Velkommen skal du være.

Anonymkode: a7dc7...7ef

• Liker 1
Skrevet

Hans, ikke hennes. Det er en mann.

Anonymkode: 139d2...434

• Liker 1
Skrevet

Du kan umulig ha det godt med deg selv som kommer med sånne utsagn :-O Golf er ungdomsbil nr 1 og verdens mest solgte bil. Dersom man krasjer sier du....om man er forsiktig så går det vanligvis bra...om man da ikke er uheldig å møte på deg og sånne som deg som gjerne utfordrer trafikken fordi du/dere føler dere sikrere fordi du /dere har en såkalt mer trafikksikker bil.

Om du har barn så håper jeg virkelig du utstyrer dem med "trafikksikre" biler så dem tåler en trøkk.

Jeg er også meget nyskjerrig på hvor du har det fra att biler fra etter 2004 er mer trafikksikre?? Riktignok er kravene til sikring skjerpet på nyere biler men på bekostning av tynnere metall og utskiftning av karosserideler til plast.

aktpågivende hensynsfull og varsom er 3 ord du tydeligvis ikke har fått med deg.

Om du noen gang er i Jessheim området så sving innom trafikkstasjonen og spør etter Jens så skal jeg gi deg en gratis vurdering av din "trafikksikre" bil :-) Velkommen skal du være.

Anonymkode: a7dc7...7ef

Du vet at det "geniet" du sitterer påstår å være trafikklærer?? Og tilsynelatende en kverulant, så hadde nok ikke gidi en diskusjon med han om jeg var deg.

Anonymkode: b215d...2c6

• Liker 1
Skrevet

Golf har hverken billige deler eller billig forsikring TS. Det er derimot er helt ok førstegangsbil, spesielt siden du har en onkel som kan hjelpe deg å fikse den dersom det skulle være noe. Og 5000kr? Det er jo latterlig billig! Jeg hadde kjøpt den.

Skrevet

Golf har hverken billige deler eller billig forsikring TS. Det er derimot er helt ok førstegangsbil, spesielt siden du har en onkel som kan hjelpe deg å fikse den dersom det skulle være noe. Og 5000kr? Det er jo latterlig billig! Jeg hadde kjøpt den.

Jeg kan som sagt ikke noe om biler, det er bare noe jeg har hørt :fnise:
Men sjekket forsikring på div billige bruktbiler fra finn.no, og denne var billigst. Hvorfor vet jeg ikke.

Har sagt ja, og bilen er nå min. 
5000kr er jo ingenting! Spesielt med tanke på at ei venninne kjøpte samme bil til 40 000, og som har vært inn og utav verkstedet med feil og problemer fra dag 1.
Onkel har gått over bilen, ingenting galt med den. Ikke vært noen store problemer, alt er i orden. Nye bremseklosser, det var det eneste som trengte å gjøres. Også byttet han regisetereim... eller noe i den duren, for å være på den sikre siden. Noe med at den gamle var gammel og slitt, dette fikk han beskjed om på forhånd altså. Så han skiftet den bare med en gang, for å ha gjort det. 
Så bilen kommer i kveld. :hoppendeglad:

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan som sagt ikke noe om biler, det er bare noe jeg har hørt :fnise:
Men sjekket forsikring på div billige bruktbiler fra finn.no, og denne var billigst. Hvorfor vet jeg ikke.

Har sagt ja, og bilen er nå min. 
5000kr er jo ingenting! Spesielt med tanke på at ei venninne kjøpte samme bil til 40 000, og som har vært inn og utav verkstedet med feil og problemer fra dag 1.
Onkel har gått over bilen, ingenting galt med den. Ikke vært noen store problemer, alt er i orden. Nye bremseklosser, det var det eneste som trengte å gjøres. Også byttet han regisetereim... eller noe i den duren, for å være på den sikre siden. Noe med at den gamle var gammel og slitt, dette fikk han beskjed om på forhånd altså. Så han skiftet den bare med en gang, for å ha gjort det. 
Så bilen kommer i kveld. :hoppendeglad:

ts

Gratulerer med ny bil :) Du er heldig som har onkelen din til å hjelpe deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...