AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 ny jobb i november med første utbetaling av lønn i desember, å arbeidsgiver klarer F... ikke å sende inn kontrakt å pairer til rett tid engang!!!Så får ikke lønn før 22. des å resten av kollegaer fikk idag!dette er så dårlig inntrykk av jobben at jeg vurderer å slutte for det er så useriøst.er blitt satt opp på vakt i helgen men vurderer å ikke møte opp før lønnen er på konto!noen som vet lover og regler rundt dette? har nettopp meldt meg inn i fagforeningen å de sa jeg hadde 1 måned før dem kunne hjelpe meg. Anonymkode: 94962...730
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Det er ikke uvanlig at det tar to mnd fra oppstart til lønn. I kommunen her er det slik at det du jobber fra f.eks 15 nov-15.des utbetale 15. jan og lønnen kjøres 1. hver mnd, så du ville ikke fått lønn i desember i det hele tatt her. Du får handle på kreditt og betale tilbake 22.des. Anonymkode: e98fa...0e0 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Syns ikke det høres ut som en vanvittig lang periode før første lønn i det hele tatt. Og det er absolutt ikke grunnlag for å ikke dukke opp! Dukker du ikke opp er det ugyldig fravær, og kan gi grunnlag for oppsigelse. Anonymkode: 1b6ea...a82 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Det tar gjerne en måned eller to før man får første lønn. I kommunen så er det helt normalt. Anonymkode: c6b89...5f1 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Du vurderer å ikke møte på jobb = du risikerer å miste jobb.Det er selvsagt veldig kjedelig å ikke få lønn slik man har regnet med, spesielt når det skyldes at papirer ikke er kommet rett frem til lønningskontoret. Men som flere har nevnt er det slett ikke uvanlig at man må vente først hele måneden man er ansatt og deretter opptil en måned til (kommer an på når man er ansatt) fordi reglene er slik. Da kan man synes de er teite og useriøse så mye man vil.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 beklager litt kraftig ordbruk her.men når en kollega begynner å jobbe der etter meg å får utbetalt lønn så ja da blir jeg meget forrbanna .jeg kontaktet lønningskontoret å de hadde purret på min leder 3-4 ganger på 1 måned for papirer hun ikke hadde knødd å sende inn. jeg har forståelse for at enkelte har opptil 2 mnd før første lønn, men det er ikke tilfellet i dette.. jeg fikk ikke lønn pga leder ikke hadde sendt papirer inn til rett tid å lønningskontoret har etterlyst dette i 1 mnd! har mistet både tillit å respekt for arbeidsplassen,,, ts Anonymkode: 94962...730
Elisabeth Jensen Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Du kan be om forskudd. Ikke uvanlig for nyansatte..:)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 beklager litt kraftig ordbruk her.men når en kollega begynner å jobbe der etter meg å får utbetalt lønn så ja da blir jeg meget forrbanna .jeg kontaktet lønningskontoret å de hadde purret på min leder 3-4 ganger på 1 måned for papirer hun ikke hadde knødd å sende inn. jeg har forståelse for at enkelte har opptil 2 mnd før første lønn, men det er ikke tilfellet i dette.. jeg fikk ikke lønn pga leder ikke hadde sendt papirer inn til rett tid å lønningskontoret har etterlyst dette i 1 mnd! har mistet både tillit å respekt for arbeidsplassen,,, tsAnonymkode: 94962...730Da tar du opp dette med lederen din, at dette skaper mye problemer for deg, og så ber du om at lederen får til en løsning med lønningskontoret. De aller fleste steder kan utbetale penger mellom to lønnsperioder, dersom det er en ekstraordinær grunn til dette. Og det vil jeg si det er her. Dette er din leders feil, og dermed noe din leder får ordne opp i. Anonymkode: 25562...924 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå