Gå til innhold

Bursdagsgave til 17-åring

RoadQueen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kontantkort til mobiltelefonen

CD eller DVD

Gavekort på sminke, klær, musikk/film

Penger, i en lekker liten gavepose (fås kjøpt i bokhandelen)

Hårprodukter fra frisøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger noen tips til bursdagsgave til mannens 17-årige niese' date=' som ikke vet hva hun ønsker seg.[/quote']

de blir som regel alltid glad for alkohol. Vodka er en sikker vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper vel ikke vodka med 20-års aldersgrense til en 17-åring :o

Ikke er de gamle nok til å drikke annen alkohol heller - så å kjøpe noe slikt blir jo bare å "oppmuntre" til å drikek alkohol. Og det er vel ikke ønskelig.

Tilbake til spørsmålet:

Jeg ville ha gått for gavekort på klær eller CD, eller noe slikt...

Eller kontantkort om hun har en slik mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manualer! Det ønsker jeg meg :P

De andre forslagene passer også fint til en 17-åring... øh, botsett fra vodka :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg med på alle tips til nå (ikke vodkaen da) og det er sikkert ting hun har bruk for

men :o

hva med å tenke litt fremover. En 17-åring skal sannsynligvis flytte ut av foreldrendes rede om ikke så lenge. Kanskje for å studere eller jobbe.

Hva med noe nyttig som kjøkkenutstyr, sengetøy, hånklær eller en kokebok...

Jeg fikk et stort deilig pledd i den alderen og det har kommet godt med i kalde studiehybler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Anbefaler ikke gavekort på CD' date=' i og med at de fleste ungdommer laster ned musikk fra nettet.[/quote']

Men herregud så digg det er å ha en EKTE cdplate i samlingen... Tviler på at noen blir lei seg for å få et gavekort på CD fordi de heller vil laste ned.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, her var det masse gode tips - bortsett fra vodka!

Sommerfuglene - hva er hobbypakke - det har jeg ikke vært borti.

Kontantkort til mobilen er jo aktuelt, for der tror jeg det går med en del i løpet av en ettermiddag. Hun ønsker seg penger da, for å kjøpe seg ny mobil, men jeg synes det er så kjedelig og egentlig fantasiløst å gi bort penger. Gavekort er også greit for det er umulig å vite hva som faller i smak av sminke, parfyme, klær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort er det beste tipset i den alderen! Husker selv at det VERSTE jeg visste var når noen prøvde kjøpe klær eller musikk til meg! Det var alltid skivebom!

Gavekort i musikkforetningen eller på klesbutikken er flott!

Har hun spesielle interesser/hobbyer? Kanskje noe hun trenger i forbindelse med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste 17 åringer unngår alkohol, og liker man appelsin juice liker man vodka- drinker. Derfor drikker mange 16-17 åringer vodka og har det gøyalt med det. Sliksett er det en god gave. Hvor vitt det er ønskelig eller ikke er det naturlig nok delte meninger om som alt annet. Alkohol brukt på en god måte slik de fleste 17 åringer gjør er bare morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinobilletter er alltid kjekt å få! Pleier ofte å kjøpe kinogave billetter og alle synes det er kjekt å få!

Klems Charmina

:babyjente: 37 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Herregud, alle dere som tar på vei for vodka. Det var sikkert ikke helt seriøst ment...Selv syns jeg det var litt gøy, men jeg har kanskje litt sær humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud' date=' alle dere som tar på vei for vodka. Det var sikkert ikke helt seriøst ment...Selv syns jeg det var litt gøy, men jeg har kanskje litt sær humor?[/quote']

Jeg synes faktisk selv at jeg har ganske så god humor jeg da - men den der lo jeg ikke av! :roll:

Sorry!

Klems Charmina

:babyjente: 37 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...