Gjest Lady Mondegreen Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er så veldig lei av at journalister ikke kan forskjellen på refleksive og ikke-refleksive possessiver. Jeg ser det hver dag. Grr.VG: "@realdonaldtrump har gått fra å komme med absurde utsagn til simpelthen å bli farlig med hans bombastiske retorikk"TV2: "Jacobs (13) utrolige oppfinnelse hjelper sin hjerneskadde bestevenn (15) å snakke"
Arabella Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Dette irritererer meg, også. Likeledes bruk av garpegenitiv istedenfor vanlige eiendomspronomen: han sin (hans), hun sin (hennes), de sin (deres) osv. Til og med "min sin" har jeg sett og hørt. Endret 10. desember 2015 av Arabella
Arabella Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 "...bør han i hvert fall passe på at han ikke inviterer henne hjem til han eller gir henne hans virkelige navn..."
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Dette irritererer meg, også. Likeledes bruk av garpegenitiv istedenfor vanlige eiendomspronomen: han sin (hans), hun sin (hennes), de sin (deres) osv. Til og med "min sin" har jeg sett og hørt. I følge diverse språkforskere så er visst garpegenitiv på fremmarsj Anonymkode: 8fc7c...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå