Gå til innhold

Pen, ung fiolinist ønskes - hvor finne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en gjeng som hjelper vår tante å arrangere 50-årsdag. Dette blir en større bursdag, da tante av mange årsaker fortjener dette. Blant annet ønsker vi å leie inn fiolinist som skal spille mellom middag og dessert, og kanskje litt senere på kvelden også. Vi har snakket litt om at det hadde vært ekstra stas dersom dette var ei "ung og pen" ei i lang ballkjole, for immaget sin skyld. Finnes det en nettside hvor man kan kontakte musikere? Føler det blir feil å legge ut annonse hvor vi også understreke at hun må være kvinne ++. 

Vi har snakket med noen som foreslo symfoniorkesterert (musikere derfra), men mange av disse tar svært mye betalt også. 

Forstår at mange kanskje synes dette er latterlig, men det er bare et ønske, og det hadde vært supert å få det gjennomført.

Tips til hvordan vi skal gå fram, eller om noen evt. har tips til hvor vi kan lete. Vi holder til i Nord-Trøndelag.  

mvh. fest-arrangører 

Anonymkode: 3d3ff...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får det man betaler for, også i musikersammenheng. De som spiller i symfoniorkesteret er toppmusikere. Jeg vet ikke hva de tar for en liten jobb som å spille et stykke i et selskap, men jeg vil tippe 6-7000 eller kanskje 10 000 hvis dere spør en av de mer kjente. Husk at det gjør ikke så stor forskjell om dere ønsker at musikeren spiller i 15 minutter eller i en time. Musikeren må forberede seg, kle seg opp, dra dit og dra tilbake igjen. Det er sjelden det er praktisk mulig å ta to jobber per kveld, det vet jeg av erfaring, jeg er også musiker.

Husk at de unge sjelden er de flinkeste, men hvis dere og spesielt tanten deres ikke er veldig "feinschmecker" hører dere neppe særlig forskjell på en som er ganske god og en som er eksepsjonell.

Jeg har to forslag til dere:
- Er det ikke noen musikkutdanning i Trondheim? Ta kontakt med skolen og hør om de har noen elever som dere kan kontakte.
- Sett inn annonse på kategorien "Småjobber" på Finn.

Anonymkode: 51120...599

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...