AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 heldigvis har jeg aldri opplevd det og heller ikke mine barn, men jeg blir jo livredd når jeg hører at så mange som 1 av 5 eller 10 opplever dette, enten i barnehage eller i nære relasjoner. Da spør jeg, har noen så vonde erfaringer? Hvordan oppdaget dere det? Hvilke tegn så dere hos egne barn eller de barna det gjaldt? Anonymkode: 12d23...9a2
Gjest Haaploes Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Det er ganske stor forskjell på en av fem og en av ti...Det viktigste du kan gjøre er å oppdra barn som er trygge på deg og seg selv og som vet at de kan snakke med mamma og pappa om absolutt hva som helst.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Jeg opplevde det, og foreldrene mine vet det fortsatt ikke, 7 år etter. Var helt sikker på at de kom til å bli sinte om de fant ut hva jeg hadde gjort, og at jeg løy for dem. Og så var jeg livredd for at de skulle anmelde og at jeg måtte gå gjennom rettssak. Kan legge til at mine foreldre var klare på at de var prinsipielt mot straff, så det har jeg aldri fått av noe slag. Så det viktigste du kan gjøre for barna dine er å være klinkende klar på at de kan komme til deg med alt som skjer, både på nett og ellers. Anonymkode: c9370...755
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Det er ganske stor forskjell på en av fem og en av ti...Det viktigste du kan gjøre er å oppdra barn som er trygge på deg og seg selv og som vet at de kan snakke med mamma og pappa om absolutt hva som helst.jeg vet det er stor forskjell, men tallene er jo heller ikke eksakte, fordi det er så store mørketall her, det var heller ikke essensen i innlegget. Men takk for det andre gode rådet her. Anonymkode: 12d23...9a2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har blitt utsatt for overgrep av min bestefar. Det var vanskelig å fortelle, men en dag bestemte jeg meg for å si det til mamma. Jeg klarte ikke å si det rett ut, så det ble nok ganske diffust for henne hva jeg egentlig mente. Fikk beskjed om at jeg måtte si nei, og at jeg måtte ta kontroll over min egen kropp. Utviklet spiseforstyrrelser og selvskading, dette plukket vennene mine opp, og fikk sendt meg til psykolog. Psykologen fortalte om overgrepene til mine foreldre, så derfra ble det rettsak. Etter rettssaken og psykologtimer ble ting mye bedre, jeg forstod at dette var galt, og ikke min feil. Samfunnet var enig med meg, og familien min støttet meg. Ellers klamrer jeg ikke mine foreldre for å ikke vite det før, jeg var flink å skjule sykdommene, og han var flink og skjule alt som skjedde i familiebesøk/familieferier. Jeg har det bra nå. Anonymkode: 79c69...650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå