soophie Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg skal til fastlegen å tenkte å få time hos psykolog.Har sterkt voksende depresjon + et par ting til.Problemet er at jeg har meget høy gjeld i moren min sitt navn på nesten 2 millioner.Vil ikke gå nærmere inn på gjelden er men jeg har ingenting av verdi og får ikke lån selv.Hun er pensjonist om ca 10 år.Jeg vil tegne livsforsikring sånn at hun ikke står igjen med denne gjelden om det skulle skje noe med meg.Da er jeg redd ingen selskaper vil gi meg livsforsikring dersom jeg går til psykolog.Noen som vet noe om dette?Skal jeg unnlate å fortelle psykologen om de verste problemene mine for å ikke bli sett på som "syk" og dermed ikke får noen forsikring? Eller er det dødt løp å få livsforsikring bare man har vært hos psykolog uansett grunn??Noen some vet noe om dette?
ops2 Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Jeg skal til fastlegen å tenkte å få time hos psykolog.Har sterkt voksende depresjon + et par ting til.Problemet er at jeg har meget høy gjeld i moren min sitt navn på nesten 2 millioner.Vil ikke gå nærmere inn på gjelden er men jeg har ingenting av verdi og får ikke lån selv.Hun er pensjonist om ca 10 år.Jeg vil tegne livsforsikring sånn at hun ikke står igjen med denne gjelden om det skulle skje noe med meg.Da er jeg redd ingen selskaper vil gi meg livsforsikring dersom jeg går til psykolog.Noen som vet noe om dette?Skal jeg unnlate å fortelle psykologen om de verste problemene mine for å ikke bli sett på som "syForsikringsforeningen http://www.forsikringsforeningen.no/wp-content/uploads/2012/08/2007-Høverstad-260907.pdf oppgir at de spør om dette:
ops2 Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Quote-funksjonen kan ikke endres når en først har valgt det.... overse svaret - har ikke tid til å prøve å endre innlegget mer, KG har hengt seg opp slik at jeg ikke kan endre.
ops2 Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Må gå på jobb... se om du kan finne noe her: http://www.forsikringsforeningen.no/wp-content/uploads/2012/08/2007-Høverstad-260907.pdf
soophie Skrevet 10. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2015 riktignok fra 2007 men sannsynlig relevant fortsatt. slik som jeg leser det så skal det ikke være noe stort problem. Dersom man har selvmordstanker så blir det kanskje værre skulle man tro?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Det at du går til psykolog i det hele tatt er sannsynligvis grunn nok til å nekte deg forsikring relatert til psykisk sykdom. Ved en eventuell utbetaling vil uansett forsikringsselskapet innhente opplysninger fra journalen din som viser om du kan ha hatt psykisk sykdom som du holder tilbake før du får penger. Tenk på egen helse, få den hjelpen du trenger! Dersom du dør før din mor kan hun frasi seg arven, da overtar hun ikke din gjeld, men da må du overføre gjelden til deg selv først. Anonymkode: f050c...d6c 1
soophie Skrevet 11. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2015 jeg har enda ikke gått til psykolog. jeg har planer om det. Skulle bestille time i morgen men da dropper jeg det. Jeg eier ingenting så kan ikke føre over lånet på meg. Hvis jeg dør overtar hun lånet. Det er helt uaktuelt. Da får jeg heller slite med mine problemer for den sjangsen tar jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #8 Skrevet 12. desember 2015 Jeg skal til fastlegen å tenkte å få time hos psykolog.Har sterkt voksende depresjon + et par ting til.Problemet er at jeg har meget høy gjeld i moren min sitt navn på nesten 2 millioner.Vil ikke gå nærmere inn på gjelden er men jeg har ingenting av verdi og får ikke lån selv.Hun er pensjonist om ca 10 år.Jeg vil tegne livsforsikring sånn at hun ikke står igjen med denne gjelden om det skulle skje noe med meg.Da er jeg redd ingen selskaper vil gi meg livsforsikring dersom jeg går til psykolog.Noen som vet noe om dette?Skal jeg unnlate å fortelle psykologen om de verste problemene mine for å ikke bli sett på som "syk" og dermed ikke får noen forsikring? Eller er det dødt løp å få livsforsikring bare man har vært hos psykolog uansett grunn??Noen some vet noe om dette?Er det kun dødsfallforsikring du skal søke om vil jeg tro det skal gå fint. De fleste (alle?) forsikringsselskap tar forbehold når det gjelder selvmord. Du skriver depresjon + et par ting til. Er "et par ting til" spiseforstyrrelser vil det nok bli vanskelig å få dødsfallforsikring. Mange forsikringsselskap har forsikring for dødsfall som følge av ulykke. De krever ikke helsevurdering Anonymkode: ff611...b74
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Skaff deg forsikring før du går til psykolog da. Er ikke så rart at du har voksende depresjon når du har påført andre så mye gjeld som du ikke har kontroll på. Synes mest synd på moren din. Anonymkode: 6d85d...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Skal du først gå til psykolog må du være ærlig. Ellers får jo ikke psykologen hjulpet deg. Det høres ut som du har god bruk for hjelp, så jeg håper du ikke dropper det helt. Håper du får ordnet opp i rotet du har stelt istand. Dette høres ikke ut som en grei situasjon å være i. Får du gjeldsrådgivning? Anonymkode: d993c...f92
Gjest Blomsterert Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Skaff deg forsikring før du går til psykolog da. Er ikke så rart at du har voksende depresjon når du har påført andre så mye gjeld som du ikke har kontroll på. Synes mest synd på moren din.Anonymkode: 6d85d...1adJaja,her spør en om råd,og forteller at en er deprimert +,og så klarer du å svare sånn?! Ikke snakk om å påføre noen noe du! Fatter ikke hva som skjer i hodet på deg når du får deg til å svare sånt?Ts,ikke ta dette inn over deg.Syns du bør søke hjelp.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Jaja,her spør en om råd,og forteller at en er deprimert +,og så klarer du å svare sånn?! Ikke snakk om å påføre noen noe du! Fatter ikke hva som skjer i hodet på deg når du får deg til å svare sånt?Ts,ikke ta dette inn over deg.Syns du bør søke hjelp.Depresjon fritar en ikke for alt ansvar ovenfor andre mennesker. De fleste blir deprimerte av å ha satt seg selv i en slik situasjon og løsningen er å jobbe seg ut av situasjonen, så lite hyggelig som det er. Anonymkode: 6d85d...1ad 1
Gjest Blomsterert Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Depresjon fritar en ikke for alt ansvar ovenfor andre mennesker. De fleste blir deprimerte av å ha satt seg selv i en slik situasjon og løsningen er å jobbe seg ut av situasjonen, så lite hyggelig som det er. Anonymkode: 6d85d...1adNei,men det er en helt annen sak,jeg syns svaret var utrolig lite sympatisk.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Nå er det ikke sånn at du kan bare kan bestille deg en psykologtime.Det høres ut som om du tror det kan gjøres på lik linje som man bestiller time hos frisøren.Det tar tid å time hos en psykolog så du har nok god tid på å bestille deg forsikring. Anonymkode: a775b...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Hva med å tegne forsikring FØR du går til psykolog? Men isåfall må du sikkert vente en stund før du forteller om problemer til lege og psykolog. Anonymkode: b5a63...3e5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 Det at du går til psykolog i det hele tatt er sannsynligvis grunn nok til å nekte deg forsikring relatert til psykisk sykdom. Ved en eventuell utbetaling vil uansett forsikringsselskapet innhente opplysninger fra journalen din som viser om du kan ha hatt psykisk sykdom som du holder tilbake før du får penger. Tenk på egen helse, få den hjelpen du trenger! Dersom du dør før din mor kan hun frasi seg arven, da overtar hun ikke din gjeld, men da må du overføre gjelden til deg selv først. Anonymkode: f050c...d6cdet stemmer- det er spm om du har gått i behandling Siste 5 år el. Jeg hadde vært hos psykolog etter en stor ulykke, og 4 år etter ville jeg tegne forsikring. Det kunne jeg ikke (iallfall ikke på ordinære vilkår) pga behandling hos psykolog 4 år før... Anonymkode: df754...bac
ajarRun Skrevet 14. desember 2015 #17 Skrevet 14. desember 2015 Skaff deg livsforsikring og uføreforsikring FØR du går til psykolog. En diagnose vil kunne gjøre slike forsikringer umulige å få tak i etterpå.
soophie Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #18 Skrevet 18. desember 2015 Joda jeg har driti meg ut og syns veldig synd på min mor selv. Har jobb nå så får betalt ned lånet uten hjelp fra henne. Jeg skal ringe forsikringselskapet i morgen eller mandag å høre om jeg får forsikring og evnt utbetalt forsikringspenger dersom uhellet skulle være ute etter å ha vært med psykolog. om jeg skaffer forsikring før jeg får hjelp har ingen hensikt da selskapet sjekker slikt før utbetaling ved evnt dødsfall tror jeg???
ajarRun Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Joda jeg har driti meg ut og syns veldig synd på min mor selv. Har jobb nå så får betalt ned lånet uten hjelp fra henne. Jeg skal ringe forsikringselskapet i morgen eller mandag å høre om jeg får forsikring og evnt utbetalt forsikringspenger dersom uhellet skulle være ute etter å ha vært med psykolog. om jeg skaffer forsikring før jeg får hjelp har ingen hensikt da selskapet sjekker slikt før utbetaling ved evnt dødsfall tror jeg???Hvis du tok kontakt med psykolog FØR du fikk forsikring er du shit out of luck. Du må ha forsikring før det kan bevises at du visste du var syk (eventuelt burde ha visst du var syk). Etter at du har livsforsikring og uføreforsikring kan du selvsagt gå til psykolog så mye du klarer, men dersom du gjør det dagen etter vil du selvsagt få et forklaringproblem. Men hvis du går 6 måneder etter blir det mye lettere å indikere at du ikke har visst om dette før.Tror du kan få forsikring som normalt sånn 5 år etter at du blir frisk fra en diagnose. Personer med diagnoser kan også få forsikring men denne vil selvsagt være svindyr. Vær forsiktig med hvor mange selskaper du søker livs og uføreforsikring i, de kan lagre opplysningene du oppgir en viss tid, og da vil feks bilforsikring bli dyrere for deg i deres selskap.Hva mener du med "hvis uhellet skulle være ute"?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har fått livsforsikring selv ved mange år som deprimert og med selvmordstanker. Jeg tror det bare uføreforsikring du ikke kan få når du allerede er psykisk syk. Anonymkode: f2926...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå