AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har fått en ny bekjent, og hun har ikke bodd her så lenge. hun har flyktet i fra et annet land, men på kort tid har vi blitt litt gode venner.hun og ei i fra et asyl-mottak ønsker ofte råd når det gjelder forskjellige ting - jeg syntes jo det er kjempe hyggelig og kunne bidra. For å gå over til et tema som er veldig viktig for henne i disse dager: nemlig klær.hva slags klær ville dere anbefalt henne?Jeg ønsker jo ikke å prakke på henne mitt vestlige syn når det gjelder klær, men har innsett at når vi går tur i sammen da jeg har vært innom butikken så har jeg på påvirket henne i en relativt vestlig klesvei og til tider en vestlig tankemåte også. Jeg tror hun trives ganske bra.hvor går grensen, og når hun ønsker råd ang. klær - hva burde jeg anbefale henne?burde jeg ta hensyn til troen hennes, hvor hun er i fra, og lignende når det gjelder valg av "rette" klær? Hun kler seg til tider veldig vestlig. De andre på mottaket er kjempe greie altså, og har forsøkt å hjelpe meg til og med. hun er forresten singel - ville dere anbefalt meg og anbefale henne en ny mann? En slags dating? hvordan går jeg i såfall frem for å hjelpe henne på kjærlighetsfronten? De andre på mottaket er kjempe greie altså, og har forsøkt å hjelpe meg med masse.Hun er kjempe søt og prøver stadig vekk å anbefale meg nye menn, og jeg tenkte å vise litt omtanke tilbake angående det tema også. Det skal sies at flere andre hjelper henne også, så hun er ikke alene. Bare sånn at dere ikke tror hun valser gatelangs helt alene altså. Anonymkode: 3526f...9cb
MapleSirup Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Fint at du er sammen med henne, men du skal ikke "fikse" henne. Hun må jo få finne ut av livet sitt selv (klær, mann etc....)Vær mot andre som du vil at de skal være---osv 3
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Anbefal henne vestlige klær, syrere er vant til det.Anbefal henne en mann, jeg tror hun ville satt pris på det.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Fint at du er sammen med henne, men du skal ikke "fikse" henne. Hun må jo få finne ut av livet sitt selv (klær, mann etc....)Vær mot andre som du vil at de skal være---osvhun spør jo hele tiden... er den fin, er det riktig, osv... Anonymkode: 3526f...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Anbefal henne vestlige klær, syrere er vant til det.Anbefal henne en mann, jeg tror hun ville satt pris på det.hun er i fra tyrkia, usa og iran.... Anonymkode: 3526f...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Fint at du er sammen med henne, men du skal ikke "fikse" henne. Hun må jo få finne ut av livet sitt selv (klær, mann etc....)Vær mot andre som du vil at de skal være---osvja, enig i det jeg uthevet - det er derfor jeg tenkte å bidra med denne hjelpen også. Anonymkode: 3526f...9cb 1
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 hun er i fra tyrkia, usa og iran.... Anonymkode: 3526f...9cbHun flyktet fra USA? Spesielt. Men poenget mitt står fortsatt, alle sammen er progressive land med vestlige verdier.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Hun flyktet fra USA? Spesielt. Men poenget mitt står fortsatt, alle sammen er progressive land med vestlige verdier.noe sånt, ja.... det er det de sier. kan hende hun skal frem til et poeng med det ang. usa og at hun ikke har flyktet derfra allikevel. men hun nevnte det og de andre landene. hun ser såkalt "norsk" ut, om jeg kan kalle det det... Anonymkode: 3526f...9cb
MapleSirup Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 ja, enig i det jeg uthevet - det er derfor jeg tenkte å bidra med denne hjelpen også. Anonymkode: 3526f...9cbHUn er sikkert ikke så ulik deg som du kanskje ror? .)Vanslig vestlig klær er jo greit det. Hun ønsker sikkert å integrere seg og opplever ting som spennende.
MapleSirup Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Tror! Det er ikke sikkert du ror så mye...
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 hun er i fra tyrkia, usa og iran.... Anonymkode: 3526f...9cbDa skal vel ordinære klær som ikke viser for mye hud gå greit.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 HUn er sikkert ikke så ulik deg som du kanskje ror? .)Vanslig vestlig klær er jo greit det. Hun ønsker sikkert å integrere seg og opplever ting som spennende.ja. det tror jeg. har du noen forslag til hva jeg kan ta henne med på? jeg vil ikke være et dårlig forbilde for å si det sånn. Anonymkode: 3526f...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Da skal vel ordinære klær som ikke viser for mye hud gå greit.nemlig. kløft og sånt er nok ikke helt hennes greie. nå skal det sies at nå for tiden er ikke det min greie heller. :sjenert: Anonymkode: 3526f...9cb
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 nemlig. kløft og sånt er nok ikke helt hennes greie. nå skal det sies at nå for tiden er ikke det min greie heller. Anonymkode: 3526f...9cbRespekterer det.
MapleSirup Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 Med vanlig vestlig klær så mener jeg klær man kunne gått på jobb eller jobbfest med
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Ikke videre hardt i flyktningtilværelsen når det største problemet er hva hun skal shoppe.... Anonymkode: babd5...87a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Respekterer det.Joda - men håper de også gjør det. Anonymkode: 3526f...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 Hun er en flyktning, ikke en alien.Spør henne hva hun liker å gå i, vis henne forskjellige stiler. Det er ikke så komplisert hva man går med her i Norge, er det ? Anonymkode: e66b0...b47 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Ikke videre hardt i flyktningtilværelsen når det største problemet er hva hun skal shoppe....Anonymkode: babd5...87amå innrømme at jeg reagerte jo litt på det selv, men det er nok ikke det største problemet deres tror jeg.Andre utfordringer kan jo være språk, aktiviteter (noen av de minner meg litt om det de gjør på et eldresenter - og hvis de har lidd veldig i hjemlandet så er vel ikke det så rart), også kan det virke som om at kjærlighetslivet hennes da enten til familie eller noen hun liker er veldig viktig for henne for tiden. det har vært en del problematikk med UDI, men jeg er ikke kvalifisert til akkurat den delen.har noen av dere andre eller lignende erfaringer med dette? hva er vanlig egentlig? for å si det sånn, jeg vil jo passe på at jeg ikke blir så veldig involvert i hennes liv også. jeg har jo mitt liv, mine venner og vi lever jo faktisk to forskjellige liv. hvordan forholder man seg til det? Anonymkode: 3526f...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Hun er en flyktning, ikke en alien.Spør henne hva hun liker å gå i, vis henne forskjellige stiler. Det er ikke så komplisert hva man går med her i Norge, er det ?Anonymkode: e66b0...b47fullstendig klar over at hun ikke er det , men da har man språkbarriæren som kan komme i mellom hvis jeg spør om enkelte ting.Jeg gir henne kun enkle råd altså. Stiler og sånt kan hun til en viss grad en del om, og hun kler seg relativt vanlig. Hun prøver jo å finne en livsstil og en væremåte som skal passe henne. Så totalt uavhengig av klær, så spør jeg generelt om råd og tips. Jeg ser at jeg la litt mye vekt på klær for denne perioden i hennes liv, men for hennes neste periode kan det hende hun er mye mer opptatt av hår, økonomi, utdannelse/jobb. Jeg spør generelt om råd og tips, også på vegne av meg selv - ser jeg har formulert meg litt feil i begynnelsen. Anonymkode: 3526f...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå