AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Lang historie kort:Jente 26, toppvekt i 2012 var 144 kg. Nå veier jeg 115 kg. Spiser riktig og trener, men vekta har stått stille i et år! Jeg vil ned til 85 kg, er forresten 185 cm høy. Spiser etter VG vektklubb sine anbefalinger og trener med PT en gang i uka + 2-3 ganger selv. Ingenting feil med kroppen ifølge legen. Tar vitamin D, C, Jern, B, Omega 3 og magnesium.Ting jeg syns er rart: Tisser veldig mye, må opp tre ganger om natta f.eks. Er også veldig tørst hele tiden. Ofte hodepine, men går bort med Ibux. Veldig trøtt, kan sovne etter jobb i et par timer og likevel sovne fint om kvelden. I helgene sover jeg lett fra 23-14. Mye slapp og sliten. Blir gal. Noen råd? Anonymkode: 934be...c4a
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Hvor mange kalorier spise du i de siste syv dagene? Hvor mye var proteiner, fett og karbohydrater?Trener du kardio? Hvor lenge og med hvilken puls?Spis mindre, tren mer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Har du diabetes? Det høres veldig slik ut på symptomene dine. Anonymkode: f9af6...408 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Hva slags oppfølging får du fra fastelegen? Har han testet for diabetes? Har du fått timer med psykolog og ernæringsfysiolog? Anonymkode: 9c2b8...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Hvor mange kalorier spise du i de siste syv dagene? Hvor mye var proteiner, fett og karbohydrater?Trener du kardio? Hvor lenge og med hvilken puls?Spis mindre, tren mer.Spiser 1600 kcal per dag. Fordelingen er perfekt ifølge vektklubben. Logger alt der.Trener både kardio og styrke, totalt 6-8 timer i uka. Puls har jeg aldri målt, men blir sliten. Anonymkode: 934be...c4a
Sofia123 Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Lang historie kort:Jente 26, toppvekt i 2012 var 144 kg. Nå veier jeg 115 kg. Spiser riktig og trener, men vekta har stått stille i et år! Jeg vil ned til 85 kg, er forresten 185 cm høy. Spiser etter VG vektklubb sine anbefalinger og trener med PT en gang i uka + 2-3 ganger selv. Ingenting feil med kroppen ifølge legen. Tar vitamin D, C, Jern, B, Omega 3 og magnesium.Ting jeg syns er rart: Tisser veldig mye, må opp tre ganger om natta f.eks. Er også veldig tørst hele tiden. Ofte hodepine, men går bort med Ibux. Veldig trøtt, kan sovne etter jobb i et par timer og likevel sovne fint om kvelden. I helgene sover jeg lett fra 23-14. Mye slapp og sliten. Blir gal. Noen råd?Anonymkode: 934be...c4aHøres ut som diabetes 2. Be legen din teste deg og fortell om disse symptomene. Får du ikke utslag nå, så kan du få det senere, så følg med på dette og be legen teste deg igjen senere. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Har du diabetes? Det høres veldig slik ut på symptomene dine.Anonymkode: f9af6...408trodde det, men legen sa nei Anonymkode: 934be...c4a
Sofia123 Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 trodde det, men legen sa neiAnonymkode: 934be...c4aTok du blodprøve? Du kan få utslag senere. Dette er typisk symptomer som kommer først.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Tok du blodprøve? Du kan få utslag senere. Dette er typisk symptomer som kommer først.jepp Anonymkode: 934be...c4a
Sofia123 Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 jeppAnonymkode: 934be...c4aFortalte du om symptomene? Da ville jeg ventet å sett om symptomene vedvarte eventuelt ble verre og testet meg igjen. Du kan som sagt få utslag senere.
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Spiser 1600 kcal per dag. Fordelingen er perfekt ifølge vektklubben. Logger alt der.Trener både kardio og styrke, totalt 6-8 timer i uka. Puls har jeg aldri målt, men blir sliten. Anonymkode: 934be...c4aI et år eller den siste uken? Enten så er du et levende motbevis på termodynamikkens lover, eller så teller du kalorier feil. Veier du maten? Du forbrenner minst 2600 kalorier per dag, med 1600 skulle du gått ned nesten et kilo i uken, når du ikke gjør det over lengre tid vil det si at du spiser 2600 kalorier per dag. Du teller feil. Det finnes ingen andre forklaringer. Enten så er det noe du ikke teller eller så er det noe du teller for lite av. Spis halvparten så mye (1300 kalorier) så skal du se at vekten raser ned. Hvis du reduserer inntaket med 1100 kalorier vil du gå ned et kilo i uken, da kan du spise 1500. Det er fysisk umulig at du spiser 1600 og ikke går ned i vekt. Det 0% sannsynlig. Det finnes ingen lidelse eller sykdom som endrer dette. Du spiser mer enn du tror. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 I et år eller den siste uken? Enten så er du et levende motbevis på termodynamikkens lover, eller så teller du kalorier feil. Veier du maten? Du forbrenner minst 2600 kalorier per dag, med 1600 skulle du gått ned nesten et kilo i uken, når du ikke gjør det over lengre tid vil det si at du spiser 2600 kalorier per dag. Du teller feil. Det finnes ingen andre forklaringer. Enten så er det noe du ikke teller eller så er det noe du teller for lite av. Spis halvparten så mye (1300 kalorier) så skal du se at vekten raser ned. Hvis du reduserer inntaket med 1100 kalorier vil du gå ned et kilo i uken, da kan du spise 1500. Det er fysisk umulig at du spiser 1600 og ikke går ned i vekt. Det 0% sannsynlig. Det finnes ingen lidelse eller sykdom som endrer dette. Du spiser mer enn du tror. Nei, jeg gjør ikke det gitt. Spist slik i over et år. Skeier ut et par dager i jula, bursdagen min og lørdager på ferie(5 dager). Anonymkode: 934be...c4a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Fortalte du om symptomene? Da ville jeg ventet å sett om symptomene vedvarte eventuelt ble verre og testet meg igjen. Du kan som sagt få utslag senere.ja, han trodde jeg bare var sliten og deprimert Anonymkode: 934be...c4a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 ja, han trodde jeg bare var sliten og deprimertAnonymkode: 934be...c4aHvordan logger du det du spiser? Bruker du vekt? Tar du med smør, dressing, olje osv.? Anonymkode: d1680...f94 2
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Nei, jeg gjør ikke det gitt. Spist slik i over et år. Skeier ut et par dager i jula, bursdagen min og lørdager på ferie(5 dager). Anonymkode: 934be...c4aDu har spist 1600 kalorier i dagen i et år? Kan jeg få se hvilken mat du har logget den siste uken? Det er fysisk umulig at du snakker sant så du får unnskylde meg for at jeg er litt skeptisk. 9
Roseh Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Når man er overvektig drasser man på mye ekstra vekt og det er normalt å bli utslitt, tørst og trøtt. Når du drikker mye så tisser du selvfølgelig mer. Når man er mye tørst så blir man tung i hode og kan få hodepine. Tørsten kommer av at du blir sliten/andpusten og bruker mer energi. Evig sirkel.Det kan være noe medisinsk, men du beskriver normale symptomer på overvekt. Det trenger ikke være diabetes o.l.Anbefaler å drikke vann med isbiter. Kulde hjelper på forbrenningen. Drikk et glass vann mens du spiser mat, for da føler du deg fortere mett. Det er også lurt å drikke før man blir ordentlig tørst,ellers føles tørsten uslukkelig. Anbefaler deg å gå tur 30 min 2 ganger om dagen. Det er lettere enn benhard trening på treningssenter. Kanskje gå til jobb? Men den siste tingen.. Regner med at du drikker mye siden du må tisse, men viss du drikker 2 kilo vann per dag så legger du på deg 2 kilo. Altså på vekten. Man tisser det ut igjen til slutt men det er jo noe som heter vannvekt. Kanskje det kan være det?
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Når man er overvektig drasser man på mye ekstra vekt og det er normalt å bli utslitt, tørst og trøtt. Når du drikker mye så tisser du selvfølgelig mer. Når man er mye tørst så blir man tung i hode og kan få hodepine. Tørsten kommer av at du blir sliten/andpusten og bruker mer energi. Evig sirkel.Det kan være noe medisinsk, men du beskriver normale symptomer på overvekt. Det trenger ikke være diabetes o.l.Anbefaler å drikke vann med isbiter. Kulde hjelper på forbrenningen. Drikk et glass vann mens du spiser mat, for da føler du deg fortere mett. Det er også lurt å drikke før man blir ordentlig tørst,ellers føles tørsten uslukkelig. Anbefaler deg å gå tur 30 min 2 ganger om dagen. Det er lettere enn benhard trening på treningssenter. Kanskje gå til jobb? Men den siste tingen.. Regner med at du drikker mye siden du må tisse, men viss du drikker 2 kilo vann per dag så legger du på deg 2 kilo. Altså på vekten. Man tisser det ut igjen til slutt men det er jo noe som heter vannvekt. Kanskje det kan være det? Jeg er sikker på at de 42 kiloene TS hadde gått ned dersom hun hadde spist som hun sa ikke er vannvekt. 3
Taklampe Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 Du har spist 1600 kalorier i dagen i et år? Kan jeg få se hvilken mat du har logget den siste uken? Det er fysisk umulig at du snakker sant så du får unnskylde meg for at jeg er litt skeptisk.Har hørt at man kan slite med vekta om det er noe galt med stoffskifte? Eller hvis man går på enkelte medisiner? Men hvis dette ikke er tilfellet, kan jeg si jeg er rimelig skeptisk på at dette er loggført riktig. Med 1600 kalorier daglig + trening 3 - 4 ganger i uken, skal man gå ned i vekt. Ihvertfall når man er så høy og har den fettprosenten som TS har. Men jeg ville prøvd å spist litt mindre en periode, og sett hvordan det gikk.
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Har hørt at man kan slite med vekta om det er noe galt med stoffskifte? Eller hvis man går på enkelte medisiner? Men hvis dette ikke er tilfellet, kan jeg si jeg er rimelig skeptisk på at dette er loggført riktig. Med 1600 kalorier daglig + trening 3 - 4 ganger i uken, skal man gå ned i vekt. Ihvertfall når man er så høy og har den fettprosenten som TS har. Men jeg ville prøvd å spist litt mindre en periode, og sett hvordan det gikk. Stoffskifte gjør deg ikke immun mot de termodynamiske lover. Energi kan ikke oppstå ut av intet. 2
Gjest Citronella Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Jeg er enig med @ambivalentReaction her. Vektnedgang er kalorier inn, og kalorier ut. Det er svært, svært sjelden at det er andre fysiologiske årsaker til at vekten ikke går ned om du inntar det antall kalorier du beskriver. Og det supert at du trener, men om du skal ned i vekt er inntak av kalorier den viktigste faktor. Du må sette deg ned og virkelig gjøre regnskap med hva du spiser, og gjerne søke hjelp med å sette opp en ernæringsplan som du må holde deg strengt til.Og som alltid i KG-ånd: Synsere slenger rundt seg med diagnoser uten å ha kunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå