Gå til innhold

Smågodt. Oppbevare i papir, plast eller begge deler?

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
Skrevet

Jeg har kjøpt en uanstendig mengde smågodt i dag som skal nytes i julen. Nærmere bestemt 1,7kg. All skam til side.. Hvordan oppbevarer jeg dette best mulig de neste 2 ukene? Det ligger i papirposer, som igjen ligger i en plastpose.

Er dette hensiktsmessig oppbevaring? ..vil helst ikke ha tørt/seigt smågodt. :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fryseren! Skumgummi blir SÅÅÅ godt når det er dypfrossent. 

Gjest incognita
Skrevet

Fryseren! Skumgummi blir SÅÅÅ godt når det er dypfrossent. 

4 realz?

Skrevet

4 realz?

Ja, elsker frossent smågodt. Glemte det i bilen oppi nord en gang, var helt himmelsk, og etter det har jeg begynt å gjøre det hjemme.

Gjest incognita
Skrevet

Ja, elsker frossent smågodt. Glemte det i bilen oppi nord en gang, var helt himmelsk, og etter det har jeg begynt å gjøre det hjemme.

Ah der har vi det. Alt smaker bedre i nord-norge.  :opplyser: 

Men jeg kan da ikke legge hele sulamitten i fryseren? Lakris, sjokolade, vingummi .. ja you name it. Det er vel ikke helt heldig?

Skrevet

Ah der har vi det. Alt smaker bedre i nord-norge.  :opplyser: 

Men jeg kan da ikke legge hele sulamitten i fryseren? Lakris, sjokolade, vingummi .. ja you name it. Det er vel ikke helt heldig?

Alt jeg har prøvd fryses bra. Sjokolade er godt frossent, vingummi er godt frossent, lakris er godt frossent, karameller er gode frosne. 

Gjest incognita
Skrevet

Alt jeg har prøvd fryses bra. Sjokolade er godt frossent, vingummi er godt frossent, lakris er godt frossent, karameller er gode frosne. 

Men hva med når det tiner da? Blir det ikke rart? Jeg klarer nemlig ikke hive i meg en slik mengde smågodt på 30 min. 

Skrevet

Men hva med når det tiner da? Blir det ikke rart? Jeg klarer nemlig ikke hive i meg en slik mengde smågodt på 30 min. 

Sjokoladen blir iallefall ikke rar, de andre har jeg ikke tint så mye. Bruker bare å kjøpe den mengden jeg planlegger å spise. 

Skrevet

Ser ikke poenget med å fryse smågodt, du skal ikke akkurat lagre det i evigheter. Det er jo bare to uker til jul. Jeg hadde lagt det i en lufttett boks, gjerne på en litt kjølig plass.

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

Ser ikke poenget med å fryse smågodt, du skal ikke akkurat lagre det i evigheter. Det er jo bare to uker til jul. Jeg hadde lagt det i en lufttett boks, gjerne på en litt kjølig plass.

Da gjør jo på en måte papirpose + plastpose samme nytten, tror du ikke?

Skrevet

Fryse? Det er jo ikke så lenge til jul, det er bra dato på smågodt. Bare ha det et tørt og kjølig sted, papir og plastpose er sikkert perfekt.

• Liker 1
Skrevet

I etterpåklokskapens navn, burde du kanskje ha ventet med å kjøpe smågodt? :P

Anonymkode: 6ea8f...559

Gjest incognita
Skrevet

I etterpåklokskapens navn, burde du kanskje ha ventet med å kjøpe smågodt? :P

Anonymkode: 6ea8f...559

Haha maybe. Men kom over tidenes beste pris og utvalg.  :opplyser: 

Skrevet

Plast, livredd for å få papir på godisen.

Eru livredd for å få papir på dåsa og kanskje?

Anonymkode: 214f2...0c6

Gjest incognita
Skrevet

:nei: 

Skrevet

Er ikke noe artig når papir setter seg fast på den heller.

Skrevet

Jeg hadde gjort det ja :P Eller putta papirposen oppi en kakeboks :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...