AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har så mange følelser, går til psykolog, og hvis jeg lufter tanken om medisin sier han bare "ok :D" og foreslår å henvise til psykiater som kan vurdere medisin. Altså jeg vet ikke hva jeg trenger!? Derfor spør jeg her.. Føles det bedre å være apatisk enn å ha masse vonde følelser? Anonymkode: 75adf...a24
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 NEI. Min opplevelse er at man i tillegg til å få hangover av de (plutselig trenger man 18 timer søvn for å fungere f.eks) blir man ekstremt irritabel. Det kjennes ut som om noen klør deg på innsiden på en måte, og man får veldig kort lunte. Man blir riktignok likegyldig til alt og alle, men man har samtidig lyst til å kaldkvele dem hvis de har et hårstrå på feil sted, om du skjønner hva jeg mener. Det er riktignok min erfaring og sånne ting er selvfølgelig individuelt, men jeg skal aldri mer ta antidepressiva. Anonymkode: bb6e2...80c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 For min del hjalp det utrolig mye med medisinering! Jeg er som natt og dag! Hun over her har rett i at man får hangover av noen av noen typer medisin - min inkludert - men dette er bare i en tilvenningsfase på noen uker. Jeg har blitt kvitt sosial angst, konstant tankekjør (Klarer å fokusere på en ting i gangen, istedet for å hoppe fra en bekymring til en annen) og kraftige depresjoner. Jeg er absolutt ikke følelsesmessig avkappet, men klarer heller å ta til meg det positive i livet og slutte å overfokusere på det negative. Mitt råd er: Hvis du sliter psykisk er det fint å få snakket med en psykolog, men blir man ikke bedre er det mange fine medikament ute der. Prøv de legen anbefaler med et åpent sinn, og gjerne fortsett å ta de i et år, for virkelig å merke om det skjer noen forandringer. Jeg begynte selv for tre år siden, og har aldri angret. Vennene mine oppfatter meg som mindre selvopptatt, kranglete og mer sikker på meg selv etter at jeg begynte å ta pillene mine! Anonymkode: 9fcb3...7ac
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Når jeg tygget ritalin og concerta som sukkertøy føltes ting flatt og trygt. Men jeg synes livet er mer håndterlig nå.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 NEI. Min opplevelse er at man i tillegg til å få hangover av de (plutselig trenger man 18 timer søvn for å fungere f.eks) blir man ekstremt irritabel. Det kjennes ut som om noen klør deg på innsiden på en måte, og man får veldig kort lunte. Man blir riktignok likegyldig til alt og alle, men man har samtidig lyst til å kaldkvele dem hvis de har et hårstrå på feil sted, om du skjønner hva jeg mener. Det er riktignok min erfaring og sånne ting er selvfølgelig individuelt, men jeg skal aldri mer ta antidepressiva.Anonymkode: bb6e2...80cDette er i allefall ikke representativt.. Hva slags piller var dette?Til TS: Det er ekstremt stor variasjon alt etter hva medisin en får, men klarer man seg uten er det såklart det beste. Anonymkode: db5ab...a78
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Poenget med medisinering er ikke å gjøre deg apatisk. Dessverre er bivirkningene av mange medisiner mot div. psykiske lidelser sløvhet, men ikke alle. Om du ikke har det bra og det ikke hjelper deg å gå til en psykolog så er det verdt et forsøk å prøve medisiner. Anonymkode: 020f0...da0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Jeg føler meg ødelagt av apati. Jeg var allerede halvapatisk som barn så piller gjør meg halvannen gang tilleggs ekstra enda mer apatisk og jeg hater det. klarer ikke føle, føles som om jeg er inni en flat boble jeg ikke klarer å bryte ut av. hater det. Anonymkode: 1ae96...151
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Jeg var tilnærmet apatisk før jeg ble medisinert og har det mye bedre nå på medisiner. Lever et aktivt liv med jobb og er sosial noe jeg ikke hadde greid tidligere uten medisiner. Anonymkode: da025...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå