AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Hva gjør man når man har en mor som jobber i bank og som utnytter seg ved hver anledning til å ta penger fra datterens bankkonto?? I tillegg har jeg ikke noe godt forhold til hun, så ved den minste krangel eller diskusjon rett og slett stjeler hun fra meg! Anonymkode: 21f31...d97
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Bytt bank kjære du...?Evt kan du anmelde henne.. Men det er kanskje litt vel langt å gå. Anonymkode: 33508...350 2
Nåleputa Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Du må sette pengene i en annen bank eller fond/aksjer. Da må hun ha bankid. 2
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Bare reklamer på transaksjonene til banken. Men det er mulig hun kan ta pengene dine siden du er under 18.
mlifjeld Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Bytt bank så fort du kan!! dette er noe du kan gjøre på nettet eller ved å gå til en annen bank og snakk med de som jobber der, så fikser de alt av overføringer for deg. Dette er virkelig dårlig gjort av moren, dette er ikke lov! Flytt pengene, hun har ingen rett på dine penger. Om hun kjefter på deg for at du bytter bank, kan du si at du har loven på din side og at du faktisk har rett til å anmelde henne for tyveri.. 3
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Hva gjør man når man har en mor som jobber i bank og som utnytter seg ved hver anledning til å ta penger fra datterens bankkonto?? I tillegg har jeg ikke noe godt forhold til hun, så ved den minste krangel eller diskusjon rett og slett stjeler hun fra meg!Anonymkode: 21f31...d97Hvordan vet du det?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Hvordan vet du det?Kjære O.G. Jeg er som regel veldig enig i det meste du skriver, men hva i alle dager er dette for noe? Selvsagt vet en 17-åring når noen stjeler fra kontoen hennes, en 17-åring har som regel stålkontroll på inntekt, og noe lunde kontroll over bruk. Godt mulig TS har nettbank også/mobilbank, da kan hun se alle transaksjoner. Til TS: For å bytte bank/opprette kto i annen bank må du ha foreldres underskrift da du bare er 17. Dessverre. Kanskje det er nok at bare faren din signerer, hvis du har kontakt med han. Sjekk ut dette! Jeg ville bytte bank når jeg var yngre allefall, men var nødt å ha foreldres underskrift. Bare så du er klar over det. Anonymkode: 3e1dc...a02 8
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Bytt bank så fort du kan!! dette er noe du kan gjøre på nettet eller ved å gå til en annen bank og snakk med de som jobber der, så fikser de alt av overføringer for deg. Dette er virkelig dårlig gjort av moren, dette er ikke lov! Flytt pengene, hun har ingen rett på dine penger. Om hun kjefter på deg for at du bytter bank, kan du si at du har loven på din side og at du faktisk har rett til å anmelde henne for tyveri..Så lenge hun ikke er myndig kan moren disponere hennes penger etter egent forgodtbefinnende. Å bytte bank hjelper på ingen måte, moren vil fortsatt kunne disponere kontoen dersom hun ønsker. At moren til TS jobber i bank er irrelevant.Hvordan vet du det?Er det ikke smertelig åpenbart? Kontoutskriften. 1
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Kjære O.G. Jeg er som regel veldig enig i det meste du skriver, men hva i alle dager er dette for noe? Selvsagt vet en 17-åring når noen stjeler fra kontoen hennes, en 17-åring har som regel stålkontroll på inntekt, og noe lunde kontroll over bruk. Godt mulig TS har nettbank også/mobilbank, da kan hun se alle transaksjoner. Til TS: For å bytte bank/opprette kto i annen bank må du ha foreldres underskrift da du bare er 17. Dessverre. Kanskje det er nok at bare faren din signerer, hvis du har kontakt med han. Sjekk ut dette! Jeg ville bytte bank når jeg var yngre allefall, men var nødt å ha foreldres underskrift. Bare så du er klar over det.Anonymkode: 3e1dc...a02Det er en påstand jeg ikke tror noe som helst på.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Det er en påstand jeg ikke tror noe som helst på. Neivel. Jeg visste allefall nøyaktig hva som kom inn når hver mnd når jeg var 17, sånn at jeg visste hvor mye penger jeg hadde til shopping, kafe og fest. Visste også sånn ca. hva jeg hadde brukt, jeg hadde merket om det var en ''tilfeldig'' transaksjon på -2000 f.eks. Dessuten har sikkert TS nettbank/mobilbank. Da kan hun jo sjekke. Anonymkode: 3e1dc...a02 3
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Hvis mora har overført til eiga konto så står det på utskriften og vi har en ikkesak, forstå meg på den måte at TS trenger bare å gå til faren og be ham om å signere på bankkonto i annen bank. Hvis det er Ts's bankkort som har blitt brukt så blir det ord mot ord om hvem som har tatt ut penger. Kan like gjerne være TS som har glemt når og hvor og hvorfor. Uansett så ville jeg vært veldig forsiktig med å beskylde mora mi for tjuveri hvis jeg var TS.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Hvordan kan jeg bytte bank når jeg bare er 17 år? Hun hadde uansett gjort alt for å stoppe meg i å gjøre det. Hadde sikkert mistet alle sparepengene mine. Anonymkode: 21f31...d97
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Ellers da så er det ikke så enkelt for folk i bank å stjele kontanter og belaste diverse konti lengre, i og med det at de fleste banker pr i dag ikke har kontanter via skranke.
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Hvordan kan jeg bytte bank når jeg bare er 17 år? Hun hadde uansett gjort alt for å stoppe meg i å gjøre det. Hadde sikkert mistet alle sparepengene mine. Anonymkode: 21f31...d97Jeg spør igjen: Hvordan vet du at mora di misbruker sin posisjon og stjeler fra din konto? Endret 9. desember 2015 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Hvordan vet du det?Tror du ikke jeg ser det på nettbanken, mobilbanken og hun sier det faktisk rett ut selv. Anonymkode: 21f31...d97 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Kjære O.G. Jeg er som regel veldig enig i det meste du skriver, men hva i alle dager er dette for noe? Selvsagt vet en 17-åring når noen stjeler fra kontoen hennes, en 17-åring har som regel stålkontroll på inntekt, og noe lunde kontroll over bruk. Godt mulig TS har nettbank også/mobilbank, da kan hun se alle transaksjoner. Til TS: For å bytte bank/opprette kto i annen bank må du ha foreldres underskrift da du bare er 17. Dessverre. Kanskje det er nok at bare faren din signerer, hvis du har kontakt med han. Sjekk ut dette! Jeg ville bytte bank når jeg var yngre allefall, men var nødt å ha foreldres underskrift. Bare så du er klar over det.Anonymkode: 3e1dc...a02Til og med pappa har byttet bank, men får ikke lov selv. I tillegg har jeg ansvaret for kontoen til russetiden (siden mamma jobber i banken) og da er det mange som drar innom banken og gir hun pengene etter dugnader. Denne kontoen er dt ingen trøbbel med, og der er jeg på en måte glad for å at hun kan "hjelpe til". Men så kommer det til min egen konto da!.. Anonymkode: 21f31...d97
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 Hvis mora har overført til eiga konto så står det på utskriften og vi har en ikkesak, forstå meg på den måte at TS trenger bare å gå til faren og be ham om å signere på bankkonto i annen bank. Hvis det er Ts's bankkort som har blitt brukt så blir det ord mot ord om hvem som har tatt ut penger. Kan like gjerne være TS som har glemt når og hvor og hvorfor. Uansett så ville jeg vært veldig forsiktig med å beskylde mora mi for tjuveri hvis jeg var TS.Selvsagt er det ikke tyveri, tyveri er å bortta en gjenstand i vinnings hensikt. Siden moren til TS allerede disponerer pengene ville det eventuelt vært underslag (som hvis man velger å beholde en leiebil), men trolig ikke det heller siden moren kan disponere de pengene slik hun vil siden TS ikke er myndig.Hvorfor innbiller folk seg at det hjelper å bytte bank? Dersom moren er foresatt trenger hun jo bare å gå til den nye banken for å få disponere den kontoen også.
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Tror du ikke jeg ser det på nettbanken, mobilbanken og hun sier det faktisk rett ut selv.Anonymkode: 21f31...d97Men hvordan skjer det. Til og med pappa har byttet bank, men får ikke lov selv. I tillegg har jeg ansvaret for kontoen til russetiden (siden mamma jobber i banken) og da er det mange som drar innom banken og gir hun pengene etter dugnader. Denne kontoen er dt ingen trøbbel med, og der er jeg på en måte glad for å at hun kan "hjelpe til". Men så kommer det til min egen konto da!..Anonymkode: 21f31...d97Hvordan kan hun forhindre ham i det da????
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Hvorfor innbiller folk seg at det hjelper å bytte bank? Dersom moren er foresatt trenger hun jo bare å gå til den nye banken for å få disponere den kontoen også. Hvordan da? Folk kan ikke gjøre som de vil med barnas penger.
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Hvordan da? Folk kan ikke gjøre som de vil med barnas penger.Hun er ikke myndig, hennes foresatte kan signere for alt som angår henne. Foreldrene kan disponere hennes penger til det de føler er best for TS. Det er tilnærmet umulig å bevise at et tilsvarende beløp ikke ble brukt av moren til å huse eller fore TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå