evelynn Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Vi er invitert på julebord til en kollega fra arbeid (hun er kollega til mannen min). Hun inviterer på middag til sitt hjemm og ca 15 mennesker kommer, noen med barna.Vi vil komme med en flaske av vin og konfekt. I tillegg tenkte jeg å bake noe med datteren min, men er ikke sikkert om jeg får tid. Men nå er det et spørsmål om gave til barnet til vertene - de har en gutt på ca 6 år. Må vi ha en gave til ham også? Jeg tenkte å ta noe søt til ham. AMannen min mener at hvis vi kjøper noe til et barn så må vi kjøpe noe til de andre barna også (vi kjenner ikke de andre gjestene bortsett fra et par med en gutt på 1 år)De vertene er ikke norske men fra Spania og vi er Polske. Paret vi kjenner er fra Tyrkia (de er muslimer) og vet at det kommer noen fra England og andre land. Skriver det så dere vet at det blir en blanding av forskjellige kultur, som gjør saken lit mer vanskelig☺Hva ville dere gjøre?
minister-mio Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 En vin til verten holder. Kanskje snacks barna kan dele, men gaver er ikke nødvendig 2
Gjest morgendis Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 En vertinnegave holder i massevis
Gjest Margit Spat Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Hvis det er barna til de andre gjestene, så synes jeg gaver til dem blir å overdrive. Det holder lenge med gave til vertskapet, men hvis dere vil, så kan dere gi en liten oppmerksomhet til sønnen deres også.PS: Ved nærmere gjennomlesing ble jeg i tvil; er det slik at alle parene skal ha med barna sine? I så fall burde det nok være noe til alle eller ingen (helst ingen). Ellers kan det bli misforståelser og dårlig stemning blant barna. De har ikke lært alle sosiale koder ennå.
evelynn Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2015 Jeg vet ikke hvor mange par kommer med barna. Vet bare at de som inviterte og et par fra Tyrkia har barn, og mannen min sa at det "kommer andre barn og".Så best er kanskje bare med gaver til verten, faktisk.
Sirah Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Ta med en gave til verten Det holder i massevis!
Jerry Lee Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Vin og konfekt er vanlige vertskapsgaver. Helt innafor. Barnet trenger ikke gave fra dere.Kos dere. ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå