AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Har en genser som er hvit, og med blå armer.Vasket den for første gang her om dagen og da ble den liggende i maskinen etter at den var ferdig litt for lenge. De blå armene har farget av på den hvite delen!! Hva gjør jeg? Fikk litt hetta og vasket den på nytt. Men ble ingen forskjell. Har jeg herdet misfargingen med å vaske den?Blir så lei meg... Ny fin, genser. Men nå ser det ut som om at jeg har lagt meg i en malingspytt... Anonymkode: 2c44c...e28
ajarRun Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Har du kvittering? Du kan jo prøve å klage på den.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Har du kvittering? Du kan jo prøve å klage på den.Jeg kjøpte den på nettet, så har jo kvittering der.Så det er en feil at blir sånn? Anonymkode: 2c44c...e28
ajarRun Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Jeg kjøpte den på nettet, så har jo kvittering der.Så det er en feil at blir sånn?Anonymkode: 2c44c...e28Jeg aner ikke, står det på vaskelappen at den ikke kan ligge i maskinen? Dersom det ikke står ville jeg antatt at den kan ligge i maskinen i opp til 12 timer (det er hvor lenge eksen min sa det kunne ligge der, liker ikke å la det ligge der så lenge selv).
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Dette skyldes vaskefeil fra din side. Klær med to farger i så stor kontrast som hvitt og blått, skal ikke ligge i ro i en vaskemaskin eller vaskebalje under/etter vask. Der er ingenting å gjøre med feilen som alt er gjort. Anonymkode: c4980...f16
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Dette skyldes vaskefeil fra din side. Klær med to farger i så stor kontrast som hvitt og blått, skal ikke ligge i ro i en vaskemaskin eller vaskebalje under/etter vask. Der er ingenting å gjøre med feilen som alt er gjort.Anonymkode: c4980...f16Hæææ? Kan ikke ting ligg et par timer i maskinen?... Det er så mange sånne husmorting jeg ikke kan. 500 kroner rett i vasken det da. Anonymkode: 2c44c...e28
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Jeg aner ikke, står det på vaskelappen at den ikke kan ligge i maskinen? Dersom det ikke står ville jeg antatt at den kan ligge i maskinen i opp til 12 timer (det er hvor lenge eksen min sa det kunne ligge der, liker ikke å la det ligge der så lenge selv).Står bare at den kan vaskes på 40 grader med lignende fargerEnn at klesvask skulle være så vanskelig! Anonymkode: 2c44c...e28
ajarRun Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Står bare at den kan vaskes på 40 grader med lignende fargerEnn at klesvask skulle være så vanskelig!Anonymkode: 2c44c...e28Jeg ville klaget og sett hva de sa. Enten så får du pengene tilbake eller så sier de at du gjorde feil.
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. desember 2015 #9 Skrevet 12. desember 2015 Ta kontakt med nettstedet der du kjøpte genseren, og si at genseren er blitt misfarget etter vask. Blåpigmentet i ermene har ikke vært vasket ut av stoffet før genseren ble sydd sammen. Selv om et klesplagg blir liggende en time eller to etter at vaskeprogrammet er ferdig, så er det uhyre sjeldent at dette ender med at hele plagget blir misfarget. Man ville heller ha endt opp med misfargede flekker på de stedene hvor - i ditt tilfelle - det blå stoffet kom i kontakt med det hvite stoffet. Du kan fotsåvidt prøve å vaske genseren en gang til, men denne gangen har du en doseringsskje Vanish Oxi-pulver i hovedvaskkammeret. Jeg har en rekke hvit-og blåstripete gensere, og når jeg gjør det slik, forblir de hvite stripene hvite. Jeg har heller ikke opplevd at blåfargen har blitt bleket hhv. falmet i fargen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå