Gå til innhold

Noe som faktisk funker mot hudormer/store porer på nesa?

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier sitt. Har prøvd flere skrubber, kremer, fuktighetskremer, uttørkendekremer osv men det ser ikke ut til å gi noe effekt. Har sorte store porer/hudormer på nesa som jeg har utrolig komplekser for!  Er det noe som faktisk funker mot dette? Noe jeg ikke har prøvd er de stripsene og maskene som liksom skal rive/suge de ut, men har lest så mye dårlig om de...Erfaringer? ! Er desp!

Anonymkode: 0e67f...a52

Fortsetter under...

Vel det beste du kan gjøre er å bruke en rens som faktisk fjerner alt av skitt du har i porene. Når porene er helt rene vil de trekke seg mer sammen, særlig om du bruker en toner for fet hud. Det hjelper også noe med a-vitaminsyre krem siden denne gjør at huden fornyer seg raskere og kollagenproduksjonen øker, noe som gir sterkere pore-vegger som ikke utvider seg like lett. Har også oppdaget hudpleie fra korea, der er de veldig flinke til å behandle uren hud med store porer. 

For meg har disse produktene fungert veldig bra (i tillegg er de vennelige mot en studentlommebok): 

Banila, Clean it zero- reservatrol (rens), (ebay 160 kr ish) Denne renser faktisk porene mine utrolig bra, har aldri hatt så rene porer som jeg har nå hele tiden. ingen blackheads eller mørke porer lenger.

Etude, Wonder pore 10 in 1 freshner (toner) (ebay 80kr ish..) Får mine nå rene porer til å trekke seg sammen og de ser mye mindre ut. 

Aberela, a-vitaminsyre krem du får av fastlegen på resept 40kr. Dette er vel den mer langsiktige løsningen. Selvom det ikke vil gjøre porene dine helt usynelige, kan den gjøre de mindre synelig. Men for at den fungere best, må porene være helt rene.

Hva enn du gjør ikke bruk sånne stripser, de kan skade porene dine ved at de sliter på poreveggene og faktisk gjøre de mye større!

Vil også legge til at det er veldig lurt å ta clay-masker ofte. Jeg tok en claymaske annenhver dag i en uke for å få fart på porerensen. det anbefales. Nå tar jeg det bare kanskje en gang annenhver uke eller mindre. Disse er heller ikke særlig dyre. 

Om du vil ha noe som funker momentant, burde du prøve en pore primer eller pore filler. Porene dine vil bli nesten borte. Dette er jo bare midlertidig, men kan hjelpe veldig på selvtilliten. Jeg anbefaler disse for store porer:

-Holika holika, sweet cotton pore cover base (ebay 60kr) Denne bruker jeg ofte, litt tynnere enn de andre, men veldig fin under foundation.

-clinque instant pore perfector (kosmetikkbutikker 200kr) Gjør norene omtrent usynelige

-Benefit Porefessional (ebay 100kr) Gjør porene omtrent usynelige. 

lykke til ;)

Endret av mlifjeld

Det beste jeg har gjort for huden min er å reise til hudpleier. I stedet for å høre på tipsene til alle andre vil hudpleieren anbefale deg produkter og tips konkret til din hud da de foretar hudanalyse. Etter noen runder med ansiktsbehandling hos hudpleier så jeg også tydelig forskjell på min før og etterhud. Det er såå verdt pengene altså :) 

Anonymkode: ea38d...616

Jeg bruker nå denne etter å ha prøvd uttallige dyre renser, kremer og anna drit: http://cdn1.feelunique.com/img/products/38962/Garnier_Skin_Naturals_Pure_Active_3_in_1_Wash_Scrub_Mask_150ml_1372689285.png
Og den funker. Vasker først ansiktet med varmt vann, bruker rensen og skylder med kaldt.

Har faktisk brukt sånne strips innimellom og, syns det fungerer. Du ser jo at "ormene" sitter fast på padden når du drar den av.

Jeg har stort sett ikke hudormer lenger.

Anonymkode: 48a7c...8a3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...