Gå til innhold

Når noen utbroderer om sitt sexliv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en person som alltid legger mye ut om seg og sitt når vi er sammen. Blant annet om sexlivet sitt. Om hvem denne personen har lagt med, hvor og når, hva de gjorde, hvordan de ble kjent osv. Virker nesten som om personen prøver å skryte. Jeg prøver så godt jeg kan å uttrykke at jeg ikke bryr meg og ikke har interesse for å vite og høre om slikt. Og prøver å komme innpå andre samtaletema. Men personen tar alltid over og kommer innpå prat om seg selv igjen. Og spør gjerne meg direkte om private ting i livet mitt også. Jeg svarer på det jeg er komfortabel med, men gir uttrykk for hvilke spørsmål jeg synes er for direkte og drøy. Men virker som dette er det største og beste samtaletema denne personen liker...Begynner å bli ganske så lei. Personen er utenom dette grei og det er ikke en person jeg ønsker å unngå. Men jeg orker ikke all praten om sex og diverse slikt. 
Noen som har idéer til hvordan jeg kan få det frem? Har allerede gitt beskjed om at jeg foretrekker andre tema å prate om og at jeg selv ønsker å verne om mitt privatliv og ikke ønsker å utdype alt mulig. 
Gjerne kommentarer som kan føre til at personen kan bli litt forlegen og virkelig forstå at slike tema ikke er poppis for andre enn personen selv. Med tanke på at jeg har forsøkt å si ifra på "vanlig" måte før uten å lykkes. 

Anonymkode: 623fd...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt det som en hyggelig tillitserklæring jeg da. Jeg savner å ha en venninde  jeg er trygg nok til å dele alt sånt med!

Men om du ikke syns noeom det så må du vel bare si det rett ut, kutte av setningen når hun begynner "Du! NEI! Ikke mer om sexlivet, jeg orker ikke høre på!" 

Anonymkode: d44ba...783

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det som en hyggelig tillitserklæring jeg da. Jeg savner å ha en venninde  jeg er trygg nok til å dele alt sånt med!

Men om du ikke syns noeom det så må du vel bare si det rett ut, kutte av setningen når hun begynner "Du! NEI! Ikke mer om sexlivet, jeg orker ikke høre på!" 

Anonymkode: d44ba...783

Noe kan være greit å prate om selvsagt. Men tror de fleste ville gått lei dersom det stort sett er hovedtemaet når man treffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Du må nesten bare si ifra om at du ikke liker det. Det er vanskelig å vite hvem man kan prate med hva om, og om dere er gode venninner og du ikke sier ifra når hun utbroderer om sexlivet sitt, så er det ikke lett for henne å vite at hun ikke skal snakke om det heller.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare si ifra om at du ikke liker det. Det er vanskelig å vite hvem man kan prate med hva om, og om dere er gode venninner og du ikke sier ifra når hun utbroderer om sexlivet sitt, så er det ikke lett for henne å vite at hun ikke skal snakke om det heller.  

Jeg har gitt beskjed. Men til ingen nytte - som skrevet i hovedinnlegget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes det er greit i mellom gode venner, men ellers så skjønner jeg meg ikke på de som gjør det.

Anonymkode: ebd01...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en voksen person hadde svart tilbake: du, skjerp deg. sånn oppfører du deg ikke... 

Anonymkode: ebd01...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed. Men til ingen nytte - som skrevet i hovedinnlegget :) 

Ah, sorry. Leste ikke nøye nok. Da skjønner jeg at det er irriterende. Man kan nok ikke gjøre så mye mer enn å si fra dessverre, men ikke noe hyggelig av henne å fortsette når det er tydelig at du ikke liker å høre om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sorry. Leste ikke nøye nok. Da skjønner jeg at det er irriterende. Man kan nok ikke gjøre så mye mer enn å si fra dessverre, men ikke noe hyggelig av henne å fortsette når det er tydelig at du ikke liker å høre om det. 

Takk for svar :) Kan selvfølgelig være et greit samtaletema innimellom. Men i dette tilfellet er det rett og slett for mye. Blir jo litt som om når noen kun prater om sin interesse, sin jobb, sine barn osv og ikke klarer å prate om noe annet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det ikke er greit å utlevere folk. Er den det snakkes om, klar over at ting blir utlevert? Ville lagt til at jeg ikke er interessert i å høre om personens sexliv. Hadde det ikke gått inn, ville jeg begynt å snakke om respekt. Ellers er det vel bare å fysisk fjerne seg fra vedkommende.

Typisk at de som aldri får seg noe, later som at de har sex kjempeofte og skryter om det. "Du minner litt om en sånn..?" kan du si. Da får pipa kanskje en annen lyd.

Anonymkode: 645e6...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det ikke er greit å utlevere folk. Er den det snakkes om, klar over at ting blir utlevert? Ville lagt til at jeg ikke er interessert i å høre om personens sexliv. Hadde det ikke gått inn, ville jeg begynt å snakke om respekt. Ellers er det vel bare å fysisk fjerne seg fra vedkommende.

Typisk at de som aldri får seg noe, later som at de har sex kjempeofte og skryter om det. "Du minner litt om en sånn..?" kan du si. Da får pipa kanskje en annen lyd.

Takk for svar :) Kanskje jeg kan prøve ut det ja! :) 
Personen snakker om seg selv, ikke om andre. Utenom dersom "bekjente" nevnes av den grunn at personen har lagt med en e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom dersom "bekjente" nevnes av den grunn at personen har lagt med en e.l.

Nettopp. Det er jo ikke greit å navngi folk man har sex med, om ikke det er avklart med den personen.

Trodde det var velkjent at man holder kjeft. Dont kiss and tell, dont shag and brag.

Skal man på død og liv dele detaljer, så sier man ikke navn eller annet gjenkjennende...

Vil ikke den man snakker til, høre. Så må man da respektere det. Makan til håpløse folk rundt omkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...