AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Hei, jeg trenger veldig sårt noen råd nå til hvordan jeg kan hjelpe faren min. Pappa er 64 år gammel og for to år siden ble han så dårlig at han ikke klarte å jobbe mer. Han var også dårlig i noen år før han kontaktet lege, men klarte å jobbe og sånt. Pappa har aldri (dette er helt sant) vært borte fra jobb siden han var i jobb i begynnelsen av tyveårene. Så da han kontaktet legen sin og forklarte smertene han har så ble det slik at han fikk sykemelding og etterhverrt arbeidsavklaringspenger og han fikk litt cellegift og smertestillende i behandling. Han har vondt i hele kroppen sin hele tiden, men han klarer å gjøre vanlige ting. Han blir sendt hit og dit hele tiden, til forskjellige tiltak og kurs nå. Han er ikke en som sier at han har så vondt til de som han ikke kjenner veldig godt. Men vi ser at han sliter sånn nå, vi som er nære han, og vi lurer på : hva kan vi hjelpe med? Han må få hvile! hvordan kan jeg bidra til at han må få det litt nå? Kan jeg ringe noen på vegne av han? Hilsen bekymret datter Anonymkode: b5f57...046
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Tror ikke det er så mye du kan bidra med hos Nav, men hvis du er oppført som pårørende hos fastlegen hans så kan du jo forsøke å prate litt med han om behov og muligheter. Fastlegen vil jo evt søke om forskjellige tiltak hos Nav. Anonymkode: 27880...05f 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Hvis han er for syk til å gå på tiltak, så kan legen skrive en legeerklæring på det. Det er jo viktig å følge opp smertene og finne årsakene, enten de er fysiske eller psykiske. Kanskje han presser seg selv for mye. Anonymkode: f1874...87f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Har han søkt uførepensjon? Det er det lureste her! Anonymkode: 9e408...10e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Ja, tror legen er veien å gå, få legen til å skrive erklæring på at han ikke skal på alle disse kursene og tiltakene. Anonymkode: 72d58...5be
Rosalie Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Han er så gammel at han bør foreslå for NAV, i samråd med fastlegen sin, at han får søke uføretrygd. Det er lite vits i å teste restarbeidsevne og evt omskolere en person som er tre år unna Folketrygdens pensjonsalder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå