AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg skal ha selskap og lurer på et par ting-Er det uhøflig å be gjestene oppbevare drikken og spise maten på kjøkkenet (tenker fellesmiddag)-Hvordan få gjestene til å søle minst mulig drikke i stuen? Har kjøpt inn glassunderlag som gjestene kan bruke ved salongbordet, men er redd for flekker i sofa-Burde jeg ha både hovedbad og gjestebad tilgjengelig?-Dersom gjestene begynner med unødvendig mye tull og søling, hvordan får man kontrollen -Burde flygelet låses igjen? Er redd for unødvendig hamring (det er et arvestykke)-Andre ting jeg burde huske på? Ps vi er alle 18, men noen mer modne enn andre Anonymkode: 9ab67...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 9. desember 2015 #2 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg skal ha selskap og lurer på et par ting-Er det uhøflig å be gjestene oppbevare drikken og spise maten på kjøkkenet (tenker fellesmiddag)Nei, kjøkkenet er bra-Hvordan få gjestene til å søle minst mulig drikke i stuen? Har kjøpt inn glassunderlag som gjestene kan bruke ved salongbordet, men er redd for flekker i sofaIkke noe bedre tips enn "ikke bli for full"-Burde jeg ha både hovedbad og gjestebad tilgjengelig?Ja-Dersom gjestene begynner med unødvendig mye tull og søling, hvordan får man kontrollen Godt spørsmål-Burde flygelet låses igjen? Er redd for unødvendig hamring (det er et arvestykke)Det kan være en ide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg skal ha selskap og lurer på et par ting-Er det uhøflig å be gjestene oppbevare drikken og spise maten på kjøkkenet (tenker fellesmiddag)Nei, kjøkkenet er bra-Hvordan få gjestene til å søle minst mulig drikke i stuen? Har kjøpt inn glassunderlag som gjestene kan bruke ved salongbordet, men er redd for flekker i sofaIkke noe bedre tips enn "ikke bli for full"-Burde jeg ha både hovedbad og gjestebad tilgjengelig?Ja-Dersom gjestene begynner med unødvendig mye tull og søling, hvordan får man kontrollen Godt spørsmål-Burde flygelet låses igjen? Er redd for unødvendig hamring (det er et arvestykke)Det kan være en ide Har allerede skrevet på invitasjonen at jeg vil ha ansvarlig drikking og diverse sprit blir bannlyst, men de fleste har sagt at de skal ha med en masse (tull håper jeg). Det er første gang jeg får lov til å ha et selskap der alkohol er innblandet og jeg foretrekker trykke omgivelser, dersom noe går galt er det ikke sikkert at foreldrene mine vil være like villige til å la meg få gå ut med de samme folkene lengre og iallefall ikke la meg ha huset alene. TS Anonymkode: 9ab67...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9. desember 2015 #4 Del Skrevet 9. desember 2015 -Er det uhøflig å be gjestene oppbevare drikken og spise maten på kjøkkenet (tenker fellesmiddag)Er det fellesmiddag så er det bare å dekke på bordet på kjøkkenet. Og vise gjestene dit når det er mat. Du kan rydde litt i kjøleskapet så gjester får plass å plassere drikke der. Best med kald drikke (så lenge den skal være kald). Eller foreslå terassen dersom man ønsker det kaldt. Drikken blir nesten garantert plassert rundt forskjellige steder. Noen har det i kjøleskapet, på terassen, på kjøkkenbenken, med seg i en pose vedsiden av seg i stuen osv. Tror det er umulig å ha kontroll på at all drikken er på kjøkkenet. -Hvordan få gjestene til å søle minst mulig drikke i stuen? Har kjøpt inn glassunderlag som gjestene kan bruke ved salongbordet, men er redd for flekker i sofaUnngå at det blir en skikkelig fyllafest. Lettere for mye søl da...Men sikkert vanskelig å begrense. 18åringer er vel ikke de roligste på fest...På forhånd kan du finne ut om sofatrekk kan vaskes. Evt hvordan og med hvilket middel. Ha klart klut og riktig type vaskemiddel og prøv å vask så snart du får sjans. Sørg for god plass til alle. Større sannsynlighet med mye søl om det sitter flere i sofaen enn det egentlig er plass til = knuffing. Og sørg for god benplass så en ikke snubler, kommer borti glass stående på stuebordet osv.-Burde jeg ha både hovedbad og gjestebad tilgjengelig?Du må ha begge tilgjengelig. Er det en ting man gjør på fest så er det å gå frem og tilbake på do pga den vanndrivende alkoholen...Lås evt skap eller gjem vekk gjenstander du er redd for skal tukles med eller ødelegges.-Dersom gjestene begynner med unødvendig mye tull og søling, hvordan får man kontrollen Sørg for å ha kontroll fra starten av. Ikke inviter fler enn du kan ha kontroll på og kun kjente. Vær klar på at du ikke ønsker en fest hvor alle er overstadig beruset. Dersom noen "skaper" seg så kan du be dem gå, men hvor lett det er å kaste noen ut på en fest vet jeg ikke...Sørg hvertfall for å ikke bli for beruset selv, slik du klarer å ha oversikt og kontroll. -Burde flygelet låses igjen? Er redd for unødvendig hamring (det er et arvestykke)Flygelet bør låses ja! Regner med du bor hjemme hos foreldre, og ikke utsett deres ting for ødeleggelser. -Andre ting jeg burde huske påSpør om lov til å ha fest. Bli enig med foreldrene dine om konsekvenser dersom noe skulle skje, slik som ødeleggelser, flekker som ikke går vekk i sofaen, om du mister kontrollen/oversikten på festen osv...Da vet du hvertfall hva som forventes av deg om noe skjer. Men selvsagt bør ikke noe gå feil, dersom det er i foreldrene dine sitt hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Del Skrevet 9. desember 2015 -Er det uhøflig å be gjestene oppbevare drikken og spise maten på kjøkkenet (tenker fellesmiddag)Er det fellesmiddag så er det bare å dekke på bordet på kjøkkenet. Og vise gjestene dit når det er mat. Du kan rydde litt i kjøleskapet så gjester får plass å plassere drikke der. Best med kald drikke (så lenge den skal være kald). Eller foreslå terassen dersom man ønsker det kaldt. Drikken blir nesten garantert plassert rundt forskjellige steder. Noen har det i kjøleskapet, på terassen, på kjøkkenbenken, med seg i en pose vedsiden av seg i stuen osv. Tror det er umulig å ha kontroll på at all drikken er på kjøkkenet. -Hvordan få gjestene til å søle minst mulig drikke i stuen? Har kjøpt inn glassunderlag som gjestene kan bruke ved salongbordet, men er redd for flekker i sofaUnngå at det blir en skikkelig fyllafest. Lettere for mye søl da...Men sikkert vanskelig å begrense. 18åringer er vel ikke de roligste på fest...På forhånd kan du finne ut om sofatrekk kan vaskes. Evt hvordan og med hvilket middel. Ha klart klut og riktig type vaskemiddel og prøv å vask så snart du får sjans. Sørg for god plass til alle. Større sannsynlighet med mye søl om det sitter flere i sofaen enn det egentlig er plass til = knuffing. Og sørg for god benplass så en ikke snubler, kommer borti glass stående på stuebordet osv.-Burde jeg ha både hovedbad og gjestebad tilgjengelig?Du må ha begge tilgjengelig. Er det en ting man gjør på fest så er det å gå frem og tilbake på do pga den vanndrivende alkoholen...Lås evt skap eller gjem vekk gjenstander du er redd for skal tukles med eller ødelegges.-Dersom gjestene begynner med unødvendig mye tull og søling, hvordan får man kontrollen Sørg for å ha kontroll fra starten av. Ikke inviter fler enn du kan ha kontroll på og kun kjente. Vær klar på at du ikke ønsker en fest hvor alle er overstadig beruset. Dersom noen "skaper" seg så kan du be dem gå, men hvor lett det er å kaste noen ut på en fest vet jeg ikke...Sørg hvertfall for å ikke bli for beruset selv, slik du klarer å ha oversikt og kontroll. -Burde flygelet låses igjen? Er redd for unødvendig hamring (det er et arvestykke)Flygelet bør låses ja! Regner med du bor hjemme hos foreldre, og ikke utsett deres ting for ødeleggelser. -Andre ting jeg burde huske påSpør om lov til å ha fest. Bli enig med foreldrene dine om konsekvenser dersom noe skulle skje, slik som ødeleggelser, flekker som ikke går vekk i sofaen, om du mister kontrollen/oversikten på festen osv...Da vet du hvertfall hva som forventes av deg om noe skjer. Men selvsagt bør ikke noe gå feil, dersom det er i foreldrene dine sitt hus. 1. Vil helst ikke ha drikken plassert i stuen (med mindre det er glass på salongbordet), tror at dersom drikken er plassert på kjøkkenet vil det bli mindre søl og litt mindre fyll.2. Sofaen koster 50 000, det går ikke an å fjerne trekket, og det er den eneste plassen vi kan sitte. Har allerede lest meg opp på mulige flekkfjerningstips på nettet så er forhåpentligvis forberedt. 3. Skal fjerne dyre parfymer, diverse sminke, osv fra badet. Synes likevel det virker ubehagelig dersom guttene skal foreta seg stående urinering på hovedbadet.. blir jo jeg som må tørke opp. Har forresten en del vaser i stuen, men disse er plassert høyere oppe så tror det vil gå bra. 4. det blir 15 stk og kun godt kjente. 5. Den er grei 6. Har selvsag bedt om lov og foreldrene mine er svært positive til det. Konsekvenser er jeg klar over selv om vi ikke har diskutert dem. De kommer hjem 12 uansett og jeg skal nevne det for gjestene slik at de forhåpentligvis kommer til å skjerpe seg. Skal også ha en lillesøster sovende i etasjen over og "bruke" henne som unnskyldning for å holde støy og alkoholnivået lavt.TS Anonymkode: 9ab67...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9. desember 2015 #6 Del Skrevet 9. desember 2015 1. Vil helst ikke ha drikken plassert i stuen (med mindre det er glass på salongbordet), tror at dersom drikken er plassert på kjøkkenet vil det bli mindre søl og litt mindre fyll.2. Sofaen koster 50 000, det går ikke an å fjerne trekket, og det er den eneste plassen vi kan sitte. Har allerede lest meg opp på mulige flekkfjerningstips på nettet så er forhåpentligvis forberedt. 3. Skal fjerne dyre parfymer, diverse sminke, osv fra badet. Synes likevel det virker ubehagelig dersom guttene skal foreta seg stående urinering på hovedbadet.. blir jo jeg som må tørke opp. Har forresten en del vaser i stuen, men disse er plassert høyere oppe så tror det vil gå bra. 4. det blir 15 stk og kun godt kjente. 5. Den er grei 6. Har selvsag bedt om lov og foreldrene mine er svært positive til det. Konsekvenser er jeg klar over selv om vi ikke har diskutert dem. De kommer hjem 12 uansett og jeg skal nevne det for gjestene slik at de forhåpentligvis kommer til å skjerpe seg. Skal også ha en lillesøster sovende i etasjen over og "bruke" henne som unnskyldning for å holde støy og alkoholnivået lavt.TSAnonymkode: 9ab67...fe5Du kan jo anbefale dem å ta med drikke som ikke gir alt for mye farge om det søles. De fleste på 18 drikker vel cider, øl og blander sprit med brus. Så begrenset hvor mye farge det kan komme sikkert. Er vel få som drikker f.eks. rødvin som setter mye farge. Legg evt et litt tykt pledd over sofaen? Det kan hvertfall redusere flekker litt/hive det av med en gang noen søler på det, så det ikke trekker gjennom.Bruk oppvaskhansker når du evt må vaske doen/badet etter festen. Så slipper du å være redd for å få gris på deg Du kan jo evt prøve å unngå at det kun blir sitting i sofaen da. Hva med å sitte rundt kjøkkenbordet? Ha drikklek der, spille spill, prate rundt bordet...Siden dere likevel spiser der. Ikke sikkert dere nødvendigvis sitter så alt for mye i sofaen Og du kan selvsagt be om at drikken står på kjøkkenet og blandes der. Bare vær obs på at det alltids er noen som ikke klarer å følge slike "regler" på fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arawis Skrevet 9. desember 2015 #7 Del Skrevet 9. desember 2015 Oi.. Dette her hørtes ut som noe som kan gå gæli fort.Med 15 fulle 18åringer og en sovende lillesøster. Bra at foreldrene dine kommer hjem ved midnatt!Du sier du har informert om at dette ikke blir et fyllakalas. Da får du nesten bare satse på at du blir respektert.Ikke drikk deg full selv, og ikke vær redd for å si ifra til gjestene dine om du syntes det går for langt. Lov å være streng.Ooog... Jeg ville ha dekket til soffaen med laken eller noe. Ser kanskje ikke så fint ut, men bedre det enn at noen blir erstatningsansvarlig for en soffa til femti lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Del Skrevet 9. desember 2015 Oi.. Dette her hørtes ut som noe som kan gå gæli fort.Med 15 fulle 18åringer og en sovende lillesøster. Bra at foreldrene dine kommer hjem ved midnatt!Du sier du har informert om at dette ikke blir et fyllakalas. Da får du nesten bare satse på at du blir respektert.Ikke drikk deg full selv, og ikke vær redd for å si ifra til gjestene dine om du syntes det går for langt. Lov å være streng.Ooog... Jeg ville ha dekket til soffaen med laken eller noe. Ser kanskje ikke så fint ut, men bedre det enn at noen blir erstatningsansvarlig for en soffa til femti lapper.Ikke alle skal drikke, og jeg skal selv være edru. Har informert om spritforbud og at de får holde seg i skinnet. Vurderer å plassere et ullteppe eller to i sofaen nå ja.. Anonymkode: 9ab67...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå