Gå til innhold

Kommer meg ikke under 83 kg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg virkelig ikke. Startvekta var på 94 kg, og nå har det bare stoppet opp. I hele forrige uke spiste jeg 1000-1200 kalorier hver dag, og jeg gikk ikke ned et gram. Har begynt å trene, men det gir likevel ikke utslag på målebåndet. GRØSS, det er så demotiverende. 

Og ja; jeg loggfører alt jeg spiser. Olje, smør, majones, dressing og alt det der. Hva er det jeg gjør galt? 

Anonymkode: 64745...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rart du ikke går ned, du spiser jo alt for lite! Man skal vel ikke ligge under 1200. Selv ligger jeg på 1500-1800 og går sakte men sikkert ned til tross for null trening de siste ukene.

• Liker 2
Skrevet

Man går ikke ikke ned i vekt av å spise for lite... men en uke er altfor lite til å se reelt utslag på vekta, eller målebåndet; du kan være litt forstoppet, eller kroppen din kan holde på vann, det er vanlig når man nettopp har begynt et nytt treningsregime, og uansett svinger vekta fra dag til dag. Dessuten vil nedgang gå saktere når du har mindre å ta av, du må både være mer tålmodig og mer nøyaktig etter som du nærmer deg målvekt. Det nytter ikke å underspise en periode hvis du kompenserer med å overspise; en utskeielsesdag kan fort utradere en hel uke med streng selvdisiplin. Hvis du kommer fram til at du spiser 1000-1200 kalorier pr dag i gjennomsnitt i en hel måned, må du dobbeltsjekke at du virkelig veier alt på korrekt måte og bruker riktige verdier for hver enkelt matvare (MFP og andre har mye rart). 

Forresten, hvor høy er du, og hvor lang tid brukte du på de 11 kiloene?

• Liker 1
Skrevet

Man går ikke ikke ned i vekt av å spise for lite...

Man går ikke ned i vekt av å spise for lite? Dette var nytt for meg. Hvor kommer da kaloriene ifra som opprettholder status quo?

• Liker 5
Skrevet

Tull,man går selvsagt ned av å spise lite. :) (til de som kommenterer annet...)
Av og til tar det bare litt ekstra tid. For oss litt lave, kan det ta ekstra langt tid også. Jeg spiste så lite, og det gikk helt fint. Bare vær tålmodig! Husk at å gå ned i vekt er en treigt, kjedelig prosess! 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke rart du ikke går ned, du spiser jo alt for lite! Man skal vel ikke ligge under 1200. Selv ligger jeg på 1500-1800 og går sakte men sikkert ned til tross for null trening de siste ukene.

Jasså. Så man går ikke ned i vekt av å spise for lite? Rart at de med anoreksia er sykelig tynne da om lavt mat inntak ikke fører til vekt reduksjon.

• Liker 3
Skrevet

Man går ikke ned i vekt av å spise for lite? Dette var nytt for meg. Hvor kommer da kaloriene ifra som opprettholder status quo?

Les det en gang til.

Jeg vet det ikke var godt norsk, jeg beklager; vi har ikke dobbel nektelse som feks i engelsk, det var det jeg prøvde å etterligne. Jeg skulle ha skrevet det tydeligere. Men hvordan kom du fram til at jeg mente det her ut fra hva jeg skrev, under ett?  :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Jasså. Så man går ikke ned i vekt av å spise for lite? Rart at de med anoreksia er sykelig tynne da om lavt mat inntak ikke fører til vekt reduksjon.

Hvis målet er å bli anorektiker så er 1000 kalorier om dagen sikkert helt topp. Men da er man jo også syk. Hvis man vil gå ned i vekt på en sunn måte er ikke såpass lite mat veien å gå.

• Liker 2
Skrevet

Forresten, hvor høy er du, og hvor lang tid brukte du på de 11 kiloene?

Takk for svar! Er 175 cm, og brukte 4 måneder :) 

Skrevet

Hvis målet er å bli anorektiker så er 1000 kalorier om dagen sikkert helt topp. Men da er man jo også syk. Hvis man vil gå ned i vekt på en sunn måte er ikke såpass lite mat veien å gå.

Flott det, men det du skriver her har ikke noe med det jeg spurte deg om. Du hevdet at det ikke er rart at vedkommende ikke går ned i vekt av å spise for lite. 

Hvis den påstanden er korrekt så mener du med andre ord at TS kan sitte på løsningen til den kommende energi krisen ettersom hu kan trylle frem energi/kalorier på et magisk vis som ingen andre mennesker er istand til?

• Liker 3
Skrevet

Ro ned nå. For noen er ikke 1000 kalorier for lite, fordi de er veldig lave. Man blir anorektiker av å være psykisk syk, ikke av å spise mindre en periode. 

Ser at ts er 175, og da burde hun egentlig spise mer ja. Men det kommer også ann på hva hun spiser. Hvis hun spiser mye salt, mye fiber osv, så liker kroppen å holde på vann. Denne prossesen kan vare i 2-3 uker, noe mer enn det og mest sannsynlig så vurderer hun kaloriene feil/har juksedager som hun overdriver 

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av peppermyntete
Skrevet

Flott det, men det du skriver her har ikke noe med det jeg spurte deg om. Du hevdet at det ikke er rart at vedkommende ikke går ned i vekt av å spise for lite. 

Hvis den påstanden er korrekt så mener du med andre ord at TS kan sitte på løsningen til den kommende energi krisen ettersom hu kan trylle frem energi/kalorier på et magisk vis som ingen andre mennesker er istand til?

:balltre:

Skrevet

:balltre:

Ja samme sier jeg. Makan til tanketom og kunnskapsløs påstand du presterer servere.

Skulle likt å sett dokumentasjon som underbygger påstanden du liret av deg, om du greier.

• Liker 3
Skrevet

Du har garantert forbrent fett, det er borte. Men når fettcella tømmer seg så fylles de opp av vann. Fortsett den gode jobben så tømmes lagere og du vil bokstavelig talt overnatta gå ned 3-4 kilo. Har opplevd det selv😊

• Liker 3
Skrevet

Du har garantert forbrent fett, det er borte. Men når fettcella tømmer seg så fylles de opp av vann. Fortsett den gode jobben så tømmes lagere og du vil bokstavelig talt overnatta gå ned 3-4 kilo. Har opplevd det selv😊

takk for nyttig svar (og for at du ikke hang deg opp i diskusjonen ovenfor) ;) 

• Liker 2
Skrevet

Nytt for meg også! De vet ikke hva de prater om tydeligvis. og jeg snakker av egne erfaringer :) 

• Liker 1
Skrevet

Nytt for meg også! De vet ikke hva de prater om tydeligvis. og jeg snakker av egne erfaringer :) 

Har du ikke sett bilder av folk som sultet i konsentrasjonsleirer? De var jo smellfeite! Når kroppen får for lite mat kommer Newtons sjette lov om termodynamikk inn. Den får energi til å magisk oppstå.

• Liker 4
Skrevet

Men selv om det er usunt å spise 1000 kalorier om dagen, går man jo likevel ned i vekt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er sant. Jeg har sluttet blitt overrasket og sjokkert når kunnskapsløse mennesker prøver rokke ved fysikkens lover med sludder og tanketomt vrøvl fra ende til annen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...