Gå til innhold

Særemne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg går 3AA, og har dette året et prosjekt i norsk, nemlig særemne. Noen som vet egentlig hvor langt det forventes at dette særemne skal være? Jeg tenker da på antall sider, med 14 i skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min skole er det ca. 25 dataskrevne sider med str.12 i skrift. Tror kanskje det er best du spør læreren din om dette, ettersom det varierer fra skole til skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange år siden, men jeg kan i allefall garantere at det var under 25 sider. Du må nok spørre, for det virker som om det er ganske varierende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Det varierer veldig fra lærer til lærer. Noen av mine skolekamerater skrev 40 sider, jeg lå vel på en 15 sider, hvis jeg husker rett. Spør læreren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll
Vi måtte skrive mellom 25-50 sider

Tror det var noe sånt hos oss også....eller...muligens var maks grensa lavere..kanskje det var fra 25-35...tror jeg...kanskje...muligens... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde muntlig presentasjon på 1/2 skoletime, den skriftlige delen var begrenset til en heldags skolestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør norsklæreren, da vel! Og uansett er vel kvalitet mye viktigere enn kvantitet. :wink: Jeg skrev ca 10 håndskrevne sider på mitt særemne (vi hadde det som en heldagsprøve på skolen), og mange skrev over dobbelt så mye som meg, men fikk ikke bedre karakterer av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kommer på høyere nivå som universitet/høyskole er det faktisk en øvre grense. Man skal ikke skrive mer enn 10% mer (eller mindre) enn det de har satt som standard. Det å lære seg å kutte ned og tenke kvalitet framfor kvantitet er noe alle må lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg kom på at vi måtte skrive oppgaven på skolen, som en heldagsprøve, ikke rart det bare ble 7-8 sider da.

Men det er tross alt bedre med 10 sider med skikkelig innhold enn 25 sider med viss-vass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...