Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært jobbsøker i noen måneder, og har søkt på haugevis av jobber. Jeg er redd for å forbli jobbsøker, her jeg bor har det blitt veldig mange arbeidsledige det siste året, og jeg vil ikke ha hull i CVen. 

Jeg ser ut til å få et jobbtilbud nå. De trenger at den som får jobben kan begynne raskt, og vil ha oppstart/opplæring allerede nå i desember, inkludert i jula. 

Jeg har ikke noen stor familie, utenom min mann, min mor og min bestemor. Min bestemor er kreftsyk, og veldig dårlig akkurat nå. Bestemor bor fortsatt hjemme, med mye hjelp fra meg og min mor. Nå skal min mor gjennom en stor operasjon rett før jul, slik at jeg må ta mye av "jobben" med bestemor (en jobb jeg gjør med glede). Bestemor bor ikke i samme by som jeg, men ca 2 timer unna. 

Jeg føler ikke at jeg kan/vil la min bestemor klare seg alene i jula. Jeg er får helt vondt av tanken på at hun skal være alene, med såpass mye vondt og vanskelig for å klare daglige oppgaver uten litt hjelp. 

Samtidig er jeg redd for å si nei til jobbtilbud, hvem vet når jeg får en ny sjanse? 

Å kjøre frem og tilbake hver dag vil ta bort så mange av timene hun er våken i løpet av dagen at jeg egentlig ikke ser på det som et alternativ, men må jeg så må jeg.

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: e12a5...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøre fram og tilbake til henne, eller må hun kjøre?

Hvis det "bare" er du som må tilbringe hele julaften i bilen, så ville jeg faktisk gjort det dette ene året. Kjedelig for deg, selvsagt, som får en lite avslappende jul, men noen ganger blir det sånn. Bestemor kan ikke være alene, du kan ikke si nei til jobben: drittjul, men forhåpentligvis er alt bedre allerede til neste år :)

Anonymkode: 9fbe2...882

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville nok tatt jobben, selv om det selvfølgelig er vanskelig. Kan du få hjelp med din bestemor f.eks. av kommunens hjemmetjeneste en periode?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt jobben og kjørt frem og tilbake. 

Anonymkode: 96985...ea0

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Kan Bestemor bo hos deg eller du hos henne for en periode?? ☺ 

Skrevet

Jeg skjønner godt at dette er en vanskelig problemstilling. Hadde det vært andre tider hadde jeg vært rask på å si at du finner en annen jobb, hvor din bestemor og relasjonen til henne den siste tiden (kan være) er viktigere enn alle jobber i verden.  

Det er stor arbeidsledighet, og det vil øke. Jeg er selv uten jobb for tiden, og hadde selv valgt jobb i denne situasjonen, med en del kjøring frem og tilbake. Alt for å ha jobb, samtidig alt for å være der for bestemor.  

Anonymkode: f748c...0db

• Liker 1
Skrevet

Kan Bestemor bo hos deg eller du hos henne for en periode?? ☺ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt jobben, på lang sikt kan det være krise å si nei til et jobbtilbud. Du vet jo ikke hvordan det blir med jobbing i julen, det er ikke slik at du nødvendigvis må jobbe hver dag. (Faktisk iflg AML kan du bare jobbe annenhver helligdag). Hva er det hun trenger hjelp med? Er det mulig at bestemor kan være hos dere noen dager? Kan du be hjemmesykepleien om hjelp? Søke avlastning?

Anonymkode: 19656...f7d

• Liker 2
Skrevet

Ta jobben! 

Her må du være beinhard i forhold til framtiden din! 

• Liker 2
Skrevet

Ta jobben! 

Her må du være beinhard i forhold til framtiden din! 

Ja!

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Har ikke din bestemor hjemmesykepleier?

Det er vanligvis gode tilbud i kommunen til kreftsyke som bor hjemme. Du sier at hun har mye smerter - det betyr jo at hun ikke får nok smertestillende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...