Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er leietaker, jeg og boligeier kommer godt overens og jeg liker å bo her. MEN naboen som bor over oss bråker støtt. Hun tramper og dunker og det er forstyrrende og kjedelig å gå og høre på. Hvordan si dette, eller be hun gå "mykere" uten å fornærme henne? Jeg vil jo at alle som bor i blokken skal gå noen lunde overens, og unngå pinligheter viss vi møtes i gangen etc. 

Anonymkode: 5db46...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er på dagtid så får du nok ikke gjort så mye, men om det er etter stilletid, kan du klage på at det er så lytt i bygget, og spørre pent om hun kan gå litt mer forsiktig. På den måten skylder du ikke direkte på henne, men får allikevel tatt opp det som plager deg. Når hun først blir obs på at det er lytt så kan det hende hun automatisk tenker mer over det på dagtid også :)

Skrevet

Sånn er det å ha noen over seg.... Desverre.... Har vært nødt til å flytte fra to leiligheter pga dette, fordi man kan faktisk ikke be folk om å gå å liste seg i sitt eget hjem....

Anonymkode: b6334...ce0

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nabo bråker fortsatt, det er som en flodhest som hinker. Til og med hunden stirrer i taket og lurer på hva pokker som skjer, samme gjorde min søsters 16 måneder gamle sønn. Så oppover forundret og pekte mot taket. Det er kjempe irriterende, og det går meg på nervene. Er det mulig å gå så tungt??  Kl er 22:30 og det virker ikke som hun tar hensyn i det hele.Hvordan kan jeg få fikset dette??

TS

Skrevet

Jeg mener at man skal ta hensyn til folk som bor under seg så godt man kan, men skjønner at jeg er nokså alene om å mene dette. 

Selv lider jeg ingen nød av å passe på at jeg går rolig eller venter til jeg vet at naboen er på jobb med å spille høy musikk :) hvis jeg ikke hadde klart å gå rolig (noe jeg ikke fatter at er så vanskelig), hadde jeg skaffet meg myke tøfler. 

det virker som om folk flest mener at man skal finne seg i  absolutt alt utenfor tidsrommet 23-07. Det hender faktisk at man trenger å slappe av mellom 07-23 også. 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, Snop skrev:

Jeg mener at man skal ta hensyn til folk som bor under seg så godt man kan, men skjønner at jeg er nokså alene om å mene dette. 

Selv lider jeg ingen nød av å passe på at jeg går rolig eller venter til jeg vet at naboen er på jobb med å spille høy musikk :) hvis jeg ikke hadde klart å gå rolig (noe jeg ikke fatter at er så vanskelig), hadde jeg skaffet meg myke tøfler. 

det virker som om folk flest mener at man skal finne seg i  absolutt alt utenfor tidsrommet 23-07. Det hender faktisk at man trenger å slappe av mellom 07-23 også. 

Ikke sant! Har faktisk våknet av at personen over hopper ut av sengen om morgenen og forter seg ut av rommet. Er så utrolig irriterende. Det er nesten så det rister. Er det en pen måte å si slikt på?? TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg har naboer både under og over meg og det er veldig lydt her. Er veldig obs på å ikke "gå tungt" på foten - altså ikke sette ned hælen først. Det blir en vane. Om morgenen er jeg ekstra stille fordi jeg står veldig tidlig opp. Skal ikke påstå at de under meg ikke hører meg men jeg prøver i hvert fall.

Jeg hører godt de som bor over meg når de går over gulvet men det er ikke verre enn at jeg syns det er trygt å høre at det er noen andre i huset.

Det kan godt være at vedkommende ikke vet at de går tungt. Noen bare tramper sånn at det gir gjenlyd. Jeg ville ringt på og skyldt på at det er veldig lydt mellom leilighetene og spurt om hun kunne prøve å gå på en stillere måte. Understreke at du ikke mener at hun skal gå på tå i sitt eget hjem, men at dere hører det svært godt ned sånn som det er i dag.

Anonymkode: e9fb4...e33

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Snop skrev:

Enig med deg! Jeg bor over noen i et veldig lytt hus, og går alltid forsiktig. 

Det som er provoserende da, når jeg forsøker å lage så lite lyd som mulig, er at han under meg bråker som bare det. Han går på hælene, sånn at hvis jeg sover så våkner jeg av at han går i sin leilighet. Noe så provoserende, da går du hardt når det høres gjennom oppover!

Anonymkode: 25f2d...751

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe å gjøre noe med dessverre. Kan høyne med at vi bor under en familie på 4, som har vaskemaskin og tørketrommel over stua vår. Den ble før vi sa fra gjerme satt på klokka ti på kvelden, og det rister i møblene når den er på. Gidd å bruk demping!

Det er noen våken hele døgnet. HELE døgnet. Kan fint våkne av at noe mistes i gulvet klokken 3 om natten og det trampes hele døgnet.  

Nevnte jeg at jenta på 13 synger daglig? Og hvor utrolig lytt det er ned til oss? Hver dag i 1-2 timer synger hun. Fin stemme for alle del, men å være sopran har sine ulemper i lytt bolig. 

Så har vi gutten på 15 som ofte har besøk av venner i helgene. De sitter på kjøkkenet og spiller HELE natten med høy musikk. Å, kjøkkenet er over stua vår, og deres stue er over soverommet. Og guttene må gjennom stua for å komme til og fra badet. Når det blir en del redbull, så trampes det, hyles og dunkes til klokken 5-6 om morgenen.  

Vi spurte spesifikt om det var lytt fordi vi flyttet fra forrige plass på grunn av støy fra de over. Enkelt og greit så var de ikke helt ærlig når de sa at det var lyddemping. 

Jeg er gravid, og håper virkelig at jeg klarer å ta meg sammen om de vekker babyen unødvendig. Har hatt lyst til å flytte siden dag én! Poenget? Føler med deg... 

Anonymkode: 84b5a...5ff

Gjest cheshirecat
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant! Har faktisk våknet av at personen over hopper ut av sengen om morgenen og forter seg ut av rommet. Er så utrolig irriterende. Det er nesten så det rister. Er det en pen måte å si slikt på?? TS

Be vedkommende om å slanke seg..

Skrevet

Men har du sagt ifra da? 

Kan hende at vedkommende faktisk gladelig hadde tatt mer hensyn, men bare rett og slett ikke er klar over hvor lytt det er for deg :) 

Men for all del, si ifra på en ordentlig fin måte! Noen tar seg fryktelig nær av sånt, og hvis du dukker opp furten og gneldrete på døren hennes og krever at hun lister seg i eget hjem så tror jeg ikke hun gidder. Sier du derimot ifra i en vennlig og kanskje litt spøkefull tone. (Typ; "Det er fryktelig lytt her, og jeg har egentlig ikke lyst å be deg liste deg i eget hjem, men jeg merker det veldig godt på kveldene, og dette er ikke for å være kravstor, men kunne du ha gått litt stillere? Føler meg dum som spør, men det er latterlig lytt!") Hadde noen bedt meg gå roligere på den måten hadde jeg faktisk lagt inn en effort i å prøve å huske det, men kommer noen å skjeller meg ut for det så kan du banne på at jeg tar på meg SKO mens jeg går rundt - bare fordi jeg KAN. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nabo bråker fortsatt, det er som en flodhest som hinker. Til og med hunden stirrer i taket og lurer på hva pokker som skjer, samme gjorde min søsters 16 måneder gamle sønn. Så oppover forundret og pekte mot taket. Det er kjempe irriterende, og det går meg på nervene. Er det mulig å gå så tungt??  Kl er 22:30 og det virker ikke som hun tar hensyn i det hele.Hvordan kan jeg få fikset dette??

TS

Monter støydempende plater i takene dine :)

Anonymkode: f9f16...b5d

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å gi beskjed på en snill måte det

Anonymkode: 8e6c5...4e7

Skrevet

Har man ikke råd til å bo i enebolig så kan man takke seg selv når man er overfølsom i en utleieblokk.

Dette er en av fordelene med å ha penger.

Anonymkode: bf5ce...de8

Skrevet

Faktisk høres det ofte mye mer bråkete ut under enn det egentlig er... iallefall i mange boliger, så det er et vanlig problem. Det er jo kjipt, men man kan ikke forvente at naboen over går på tå hele dagen heller... og det er nok ikke så mye tramping som du tror bare fra lydene nedenfra.... Denne er forresten hysterisk! :-)

https://aboveaverage.com/everyones-upstairs-neighbors/

Anonymkode: d0021...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...