AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Jeg er så forvirret og stresset over alle som maser om å "gripe dagen!", og å "leve hver dag som det er din siste". Jeg leste overskrift på vg nett om en dame som lever hver uke som om det er hennes siste. Jeg mener.. blir ikke det veldig masete og stressende da?De siste to ukene etter eksamen har jeg ikke gjort en dritt. Har hatt urovekkende lange seriemaraton, spist mat, trent og daffet. Ellers når jeg studerer så bruker jeg mange timer på lesing om dagen, driver med sport og aktiv trening, er innimellom på fester og ellers har en rolig hverdag. Hvis jeg virkelig skulle levd hver uke som om det er den siste så hadde jeg vel kuttet ut studiene, reist langt og aldri kommet tilbake. Kaster jeg bort livet mitt jeg da når jeg velger å lese 35 timer i uka og drive med idrett i stedet? Hva legger dere i å gripe dagen? Hvis dere skulle levd hver uke som om det er den siste, hva ville dere gjort? Anonymkode: d17e1...766
Hoppetaujenta Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 (endret) Jeg tar det ikke så bokstavelig. Det er ikke noe å stresse med, men ha i bakhodet at livet pågår her og nå.I morgen finnes ikke ennå og en har dessuten ingen garanti for at en får en ny dag i morgen i det hele tatt.Mye negativt kan plutselig skje...som forandrer alt en hadde tenkt at morgendagen skulle inneholde. "Å gripe dagen" er å gripe den muligheten en har...til å gjøre noe bra med det livet en har, mens en har det.I dag. Endret 9. desember 2015 av Hoppetaujenta 1