Gå til innhold

Ny mobiltelefon... Hvilken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få ny mobil i julegave, og vurderer Samsung galaxy s5.. Når jeg søker på nettet etter den kommer det nesten bare opp galaxy neo... Hva er forskjellen?

Jeg har Sony Xperia z3 fra før, og synes den er helt ok, men litt for stor og upraktisk..

Andre anbefalinger?  Bruker tlf til surfing, snapchat, sms og samtaler.. Må koste under 5000 og ha bra batterikapasitet.

Anonymkode: 24f6e...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktigste først: er du fornøyd med android fortsetter du med android. Hva med å sjekke ut Sony Z5 compact? Skal være en av de beste telefonene på markedet. S5 er jo snart to år gammel. 

Anonymkode: a026b...c71

Skrevet

Alle telefoner kan gjøre alt, og egentlig er det ingen av dem som har god batterikapasitet, så det eneste vi står igjen med nå er at du synes 5,2" (som er en ganske vanlig størrelse nå, og er omtrent samme størrelse som S5 har) er for stort. Z5 Compact er sikkert ikke noe dårlig valg.

Skrevet

Men den koster vel langt over 5000? Skal kjøpe uten abonnement og binding.

Anonymkode: 24f6e...dec

Skrevet

S5 så jeg på tilbud til 3500, men husker ikke hvor dessverre.

Anonymkode: f3700...679

Skrevet

S5 så jeg på tilbud til 3500, men husker ikke hvor dessverre.

Anonymkode: f3700...679

Lefdal har den til 3495,- nå i dag.

For øvrig litt sent å melde nå, men den gikk for 2695,- på Black Friday ...

Anonymkode: cc174...6d7

Skrevet

Z5 compact, CPUen overopphetes når du filmer lenge så du kan levere den tilbake om 4 måneder og få pengene tilbake.

Skrevet

Jeg ville heller valgt en mellomklassemodell enn en generasjon eldre av toppmodellen. Det vil si Samsung Galaxy (om du er fornøyd med Samsung og ønsker å gå for det selvsagt) A3 eller A5. A3 er den mindre varianten og A5 litt større. Jeg har prøvd begge og synes de er svært gode, lette, pent design og har godt kamera. De mangler de små finurlighetene som fingeravtrykkleseren på S6-en, men den suger uansett :P Og S6-en er jo svindyr i forhold. Både A3 og A5 har for øvrig også kommet veldig godt ut i tester. I motsetning til min S6 kan også brukerne (familiemedlemmer) av A3 og A5 bekrefte at den ikke henger innimellom. 

Skrevet

En toppmodell som er et par år gammel har bedre specs enn en mellomklassemobil. De holdes ofte oppdatert lenger, og de prioriteres hvis det er bugs. 

Spørsmålet er hva som er viktigst for deg, for både i pose og sekk får man ikke for under 5000. 

Kamera? Oppdatert android? Lite lagging? Stort minne? Minnekort? Skjerm? 

Hvis du liker Z5 compact så kan du likegjerne se på z3 compact, de koster 1000-1500 mindre, mangler fingeravtrykksleser og har luke over ladeinngangen, men det er vel omtrent bare det som er forskjellen. 

Forskjellen på S5 og Neo er at Neo ikke har fingeravtrykksleser ihvertfall. Neo er ikke en lavpris-modell av S5, bare så det er klart. 

Anonymkode: a065d...268

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil ha en altfor stor tlf så er galaxy A3 å anbefale :-) Ikke så ille pris på den heller. 

Anonymkode: 97c99...ed9

Skrevet

S5 Neo skal ha mye bedre kamera og den støtter trådløs lading (noe som er veldig praktisk hvis du vil unngå kabelrot med vanlig lader).

Batteriets levetid er også mye lengre, har jeg hørt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...