Gå til innhold

stearin på duken!

^me^

Anbefalte innlegg

jeg har ikke peiling på hvilket tema jeg skal skrive denne her under men gjør det her..hvis dette er feil så kan bare moderator flytte dette ,der det hører hjemme.

ja, jeg var så uheldig og fikk mye stearin fra et lys på duken min i går..noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for og få det vekk, slik at duken min blir så god som ny?

takker mye for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når du har skrapt bort det du kan, legger du noen lag med dopapir eller kjøkkenpapir på flekken og "damper" resten bort med strykejernet. Jeg mener ikke at du skal bruke damp på strykejernet, men du vil se at stearinen trekker inn i papiret. Gjenta flere ganger med nye lag med papir til du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har skrapt bort det du kan' date=' legger du noen lag med dopapir eller kjøkkenpapir på flekken og "damper" resten bort med strykejernet.[/quote']

Legg papir både PÅ og UNDER flekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være bra å lege avispapir på når en stryker' date=' da vil det trekke til seg talget.[/quote']

Trekker det bedre enn dopaoir/tørkepapir?

Gråpapir trekker også, men jeg har alltid brukt tørkepapir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at man kan legge duken i fryseren, for da er det enklere å skrape vekk talgen når den har stivnet, har ikke prøvd selv altså........ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til fryseren og strykejernet sammen med tørkepapiret... Ville tro at avispapir ville smitte over på duken pga sverten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...