Gå til innhold

Søndagstillegg i klesbutikk

Marie20

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i klesbutikk og skal jobbe ett par søndager denne jula. Er det slik at man får 100% da?
Har tidligere jobbet i hjemmetjenesten og der får man jo bare litt ekstra i timen.

Noen som vet noe om dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbe i butikk fulgt vi tariffen til handel og kontor. Jeg fikk 85kr ekstra PR time om jeg hadde jobba nok på forhånd. Ligger ikke sånt tilgjengelig på intranett eller en personalhåndbok eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken er  ikke pliktig til å gi deg noe ekstra, men om de har valgt å følge tariff blir det nok en del ekstra. Tror faktisk jeg fikk 100% på søndagene når jeg jobbet i detaljhandel.

Den eneste måten å finne ut av det på er å spørre sjefen ;) 

Endret: Eller så står det i kontrakten din, det er veldig vanlig. 

Endret av Poserose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbe i butikk fulgt vi tariffen til handel og kontor. Jeg fikk 85kr ekstra PR time om jeg hadde jobba nok på forhånd. Ligger ikke sånt tilgjengelig på intranett eller en personalhåndbok eller noe?

Vi har ikke intranett i denne jobben.. Har en personalhåndbok, men har ikke funnet noe om tillegg på søndager der. Bare tillegg på lørdager etter 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får bare 90 kroner ekstra i timen på søndager, altså samme UB-tillegg som sent på  lørdager... butikk her og!

Anonymkode: 5d9b1...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...