AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Det er så mange tråder om at mange gruer seg til jul, og derfor startet jeg denne tråden.Jeg håper at de som gleder seg kan skrive her, og at de som gruer seg til julen kan lese denne tråden, og kanskje får insiprasjon, og finner noe å se frem til.Selv har vi akkurat fått vite at dette mest sannsynlig vil være siste året min kjære svigermor kommer til å feire jul sammen med oss.Det er selvsagt en tøff nyhet å få, og det vil bli en veldig spesiell jul, men jeg gleder meg til å gi henne en god opplevelse, og oss andre gode minner å ta med oss videre når hun er borte. Anonymkode: 3ba51...212 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 35 visninger, og ingen som vil skrive hvorfor de gleder seg til jul?Jeg synes dette var et godt initiativ, å vise at man kan finne lyspunkt i noe, selv om livet ellers går en i mot.Selv gleder jeg meg til den gode maten, se på alle lysene, høre på fin musikk, og å få en avveksling fra hverdagen. Anonymkode: 1da5d...a5c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Jeg gleder meg til å se barnas reaksjoner og gleder. De er endelig blitt så store alle sammen at de gleder seg gjennom ventetiden og kjenner våre tradisjoner på julekvelden. gleder meg selvsagt også til fantastisk mat og å treffe familie jeg skjelde ser i diverse juleselskaper. Anonymkode: 77619...ea0
drikkerbrushverdag Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Jeg bor et annet sted enn der jeg kommer fra, og gleder meg til å se familie og venner. Jeg gleder meg til god mat, koselige filmer på TV, mørkt ute og pent pyntet juletre. Gleder meg kort sagt til rolige dager i barndomshjemmet
Gjest Linaria Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg bor i utlandet, og gleder meg veldig til å treffe familien igjen. Gleder meg til å sitte i sofaen hjemme hos mamma og pappa og spise godteri og se på Tre nøtter til Askepott, gleder meg til å være i et hus fullt av julepynt, for her er det absolutt ingenting nå. Gleder meg til å ikke ha noen eksamen å tenke på og bare kunne nyte å ha fri. Gleder meg til norsk mat. Ikke julematen, for liker ikke ribbe, men gleder meg til andre matretter vi kommer til å ha gjennom jula, som raclette. Det er alltid så koselig. Gleder meg til å dra på teater i Oslo med mamma og søstera mi. Gleder meg til å treffe venner igjen.Ah, det blir koselig! Har siste eksamen i dag og drar hjem på torsdag, så ikke lenge til nå!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gleder meg helt enormt til å kjøre hjem til jul! Fra jeg setter meg i bilen og kjører 8 timer hjem til mor og far i barndomshjemmet mitt. Kommer til å smile hele veien!Gleder meg til å komme hjem, ta på daffeklær og ullsokker, sitte i sofaen med et glass rødvin å prate med mamma og pappa mens ungene gjerne ser en film i andre enden av stuen. Fyr i peisen, mørkt ute, varmt inne, røde kinn, 100% avslappet modus i hele huset, julekakene til mamma, hjemmelaget pålegg og ikke minst; INGEN planer før 4 Januar! Søsknene mine kommer tidlig på julaften og skal være der i noen dager. Det blir så godt å ha alle samlet! Lekeslåssing med min bror, kosing med min lille niese, flette håret til min søster, spise krumkaker med farmor..Aahhh så jeg gleder meg!! Anonymkode: 70072...62b 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Gleder meg til å reise på juleferie til hjemstedet mitt og få tid sammen med foreldre, søsken og besteforeldre. Vi ses jo andre ganger i året også, men det er ekstra kjekt å være sammen når vi alle har fri og kan sitte lenge oppe og drikke vin på kvelden, prate om alt mulig, spille spill og være helt avslappet.Gleder meg til å møte gamle venninner som også er hjemme på besøk i jula. Vi ses stadig sjeldnere, ettersom vi er spredt rundt omkring i landet (og noen bor i utlandet), så da er det koselig å møtes på pub'en for noen øl som i "gamle dager".Ikke minst gleder jeg meg til den gode maten, lukten av pinnekjøtt, tente lys, fyr i peisen og god stemning. Gleder meg til lange trasketurer i vinterværet med bikkja til mine foreldre, og kanskje en skitur hvis det er snø på fjellet. Jeg liker jul, og vet hvor heldig jeg er som får dele den med mennesker som bryr seg om meg! Anonymkode: 59a15...e52 1
Tabris Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gleder meg til jul pga god stemning, alle de vakre julelysene jeg ser rundt meg, julepynten og julemusikken som skaper så god stemning inne, feire med vår familie hvor alle er i godt humør og koser seg sammen, fantastisk god julemat, pakker, godt selskap... 1
SjiraffenLaffen Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gleder meg til jul fordi det blir den første julen jeg feirer som mamma for et veldig etterlengtet barn :) 2
FruN Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 I det siste har jeg gledet meg stort til julegudstjenesten! Koselig tradisjon Det er en del spenning knyttet til om julefeiringen går som planlagt, for jeg har termin nyttårsaften Så langt alt som som planlagt, blir det siste julen vi feirer slik vi har gjort så lenge jeg og mannen har vært sammen. Neste år blir det første julaften uten mamma og pappa, med svigermor og stedøtre og eget barn, hos oss. Så det gjør jo årets jul litt spesiell 1
Librarian Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gleder meg til LUKTEN av jul. Grantre, stearinlys, pinnekjøtt, grønnsåpe, julete, nellikappelsin. Jul lukter så utrolig godt!Gleder meg til flere dager som er satt av bare til å kose seg. Har aldri forbundet julen med stress, her i familien er det ingen tradisjoner om at man må ha bakt så og så mange slag, eller at vi skal kjøpe gaver til gud og enhver. Derfor gleder jeg meg til kosen ved å: være samlet med familien (selv om vi er litt spredte i år, så blir bare meg og mor), spise utrolig god mat, skjemme seg bort med godteri, snacks og mange middagsporsjoner, brettspill og quiz, det årlige Lord of the Rings EE-gjensynet, gode rester til frokost i dagesvis, musikk i bakgrunnen...Gleder meg til å gi bort og å få gaver. Er veldig fornøyd med gavene jeg har kjøpt inn i år, og tror folk vil bli godt fornøyde.Også gleder jeg meg faktisk til å jobbe på julaften og romjulen. Det er alltid stress med butikkjobb i jula, men selv om tempoet er høyt så er folk generelt veldig hyggelige og i godt humør. Dessuten får jeg ha på nisselua mi ;D 1
Fredsmegleren Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 -Julelukter som pepperkakebakst, grantre, stearinlys og julemat (klementing og appelsin <3)-Julesokk første juledag som alltid inneholder en jule dvd-Ekstra god mat og masse middag -Huset er ryddig og pyntet-Tre nøtter til Askepott, Grevninnen og hovmesteren, Donald Duck & co, Ronja Røverdatter, Emil i Lønneberget, Reisen til julestjernen, Pippi Langstrømpe, Love Actually, The Grinch, osv er høydepunkter-Huset er bestandig godt og varmt, og jeg kan bruke tykke gensre med julemotiv-Juleferie 1
Brunhilde Skrevet 15. desember 2015 #13 Skrevet 15. desember 2015 Jeg gleder meg alltid til jul. Det er lys, det er varme, venneskap og familie. Tid til å være sammen. Tid til sene kvelder med rødvin eller gløgg, prat og latter. Tid til å nyte. 1
Fashionistaen Skrevet 15. desember 2015 #14 Skrevet 15. desember 2015 Gleder meg til å komme hjem og bort fra all eksamenslesingen og jobbingen her i Oslo. Bare det å kunne slappe av et par timer uten og nesten få hjerteinfarkt pga. stress. Ha tid til å kose seg uten stress og tusenvis av sider som skulle vært lest hengende over seg. Gleder meg til å komme hjem til familien min og vennene mine som jeg ikke har sett på en lang stund. Det blir også koselig med all maten, bakingen, fyr i peisen og fine filmkvelder med småkaker og vin. Pyntingen, shoppe gaver og å se på netflix til langt på natt uten at jeg har noe jeg skulle gjort til dagen etterpå.
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 #15 Skrevet 15. desember 2015 Jeg gleder meg enormt pga jeg skal få min etterlengtede camogave og ble lovet et glass jameson.Vanligvis er det kun broren min som får drikke endel, og det er litt forskjellsbehandling. Pga han er smartere og yngre og var penere som barn. Tror bare de likte gutter bedre og ikke ville ha jenter. Tror ikke de vet hvordan de skal snakke til en jente og bygge opp og oppdra en jente. neglect er forferdelig.
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 #16 Skrevet 15. desember 2015 De gav alle barna øl og drikke som små forresten. Vet ikke om det er bra eller dårlig, de kan jo fort få vaner da.....jaja.
PaperFlower Skrevet 15. desember 2015 #17 Skrevet 15. desember 2015 Jeg gleder meg til kjempegod mat, gi de jeg er glad i gaver fra meg, et ekstra rent og ryddig hus, alle levende lysene rundt omkring på stua og den generelle kosen og varmen.Og ikke minst: duften av juletreet.
LempikasPromise Skrevet 15. desember 2015 #18 Skrevet 15. desember 2015 Jeg gleder meg til jul fordi det er familietid og familiekosetid. Jeg gleder meg til å kunne ta det med ro og nyte dagene frem til 4.januar. Jeg gleder meg til å se reaksjonen til sønnen min, siden han nå skjønner mer av pynt og pakker. Og jeg gleder meg til alle filmene på TV
Gjest Trolletrine Skrevet 17. desember 2015 #19 Skrevet 17. desember 2015 Jeg gleder meg til å skape jul for treåringen min. Gleder meg til at hele familien kommer til oss, til god mat, masse levende lys og til vi skal gå rundt juletreet. Gleder meg til jenten min får julestrømpen sin, til hun ser det glitrende juletreet med alle pakkene. Gleder meg til hun får besøk av julenissen og til å se glede og forventning. Gleder meg til jenten min skal gi mormor sin første hjemmelagde julegave. Gleder meg til vi skal krølle oss sammen i sofaen og bare kose oss 1 dag.Dette er rett og slett en jul jeg gleder meg masse til:-)
Simmis Skrevet 17. desember 2015 #20 Skrevet 17. desember 2015 Gleder meg til å feire jul med familien min, og dette er første jula vi feirer sammen med den yngste av barna til søsteren min. Mammas fantastiske julesaus, jeg og søstern min har en ting for denne sausen 😂 Fra vi har vært små har mamma alltid måtte lage denne brune sausen, og vi fikk alltid smake for å sjekke om den var godkjent 😜Også lillejulaften er noe vi setter pris på her hjemme. Da setter mannen inn juletreet, og jeg og ungene pynter juletre, så ser vi på grevinnen og hovmesteren, og koser oss med brus og noe god mat. Mest av alt gleder jeg meg til å kose meg med mann og barn hele romjula og familiene våre julaften formiddag med TV kos for hele familien, unger og mann med julestrømper, og ungene i nye pysjer. De får alltid en ny pysj på lillejulaften kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå