Gå til innhold

grønn te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er grønn te sunt? Godt for noe som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For antioksidanter og den som heter Java grønn te liker jeg godt

Skrevet

Grønn te er sunnere enn vanlig sort te..

Gjest Zim-zum
Skrevet

Grønn te inneholder vitaminer og mineraler, og senker kolesterolet.

Den kan også blandes i en ansiktsmaske, men jeg har ingen oppskrift på dette. Hvis du vil prøve det, kan du blande kald te inn i stedet for vann.

Skrevet

Sunt er jo litt relativt. Det er ingen vidundermedisin. Men det er helt klart bedre enn svart te. Antioksidanter er jo fint, men har vel en begrenset effekt.

Personlig liker jeg Grønn te med mint veldig godt, men kjæresten min blir kvalm av bare lukten. Grønn te med sitron er også nokså god.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har hørt at grønn te ikke misfarger tennene slik som sort te gjør.

Den nye teen fra Twinings, grønn te med Earl Grey- smak, synes jeg er veldig god.

Skrevet

Det er en teori ute og går om at grønn te er en av grunnene til at det er mindre forekomst av diverse kreftformer i Japan. Det, og bruken av soyabønner... og mindre kjøttprodukter... og mindre melkeprodukter... og mer fisk... og mer grønnsaker... og... og....

Og så tror jeg grønn te inneholder mindre koffein enn vanlig te.

Skrevet

Grønn te er laget av samme planten som sort te, men er behandlet og tørket på en annen måte. (svart te er gjøret og grønn ikke) Grønn te inneholder 2% koffein og ca. 60% antioksidanter. Den virker rensende først og fremst på mage og tarm, men dette får gode ringvirkninger på resten av kroppen

Grønn te har vært kjent i Asia i tusener av år for sitt enestående høye innhold av antioksidanter - som styrker kroppen og forsinker aldringsprosessen.

I undersøkelser av svinefett viste antioksidantvirkningen av grønn te seg å være 4 ganger sterkere enn BHA, 10 ganger mer effektiv enn vitamin E, og 2,5 ganger så effektiv som ascorbyl palmitat. Disse undersøkelsene viste at grønn te virker synergistisk med vitaminene C og E, og gir dermed en superoksidantisk beskyttelse. Grønn te fjerner frie radikaler fra slike pro-oksidative stoffer som jern, hydrogen peroksid og herbiciden paraquat.

Interessen for grønn te som en sunnhetsdrikk i moderne tid oppsto da epidemiologiske undersøkelser viste en lavere forekomst av kreft i befolkningsområder hvor det drikkes mye grønn te. Kostundersøkelser i Japan viste at personer som inntok store mengder grønn te hadde en lavere forekomst av kreft i mage, lever, bukspyttkjertel, lunger, spiserør og hud.

Vært å kjøpt meg grønn te i løsvekt... Best det :) Grønn te med solbær og bjørnebør (god), grønn te med abarbra (smakte litt lite) og grønn greshoppete (best). Funker rensende på meg ihvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...