june mari Skrevet 9. desember 2015 #1 Del Skrevet 9. desember 2015 Hei! Er det noen som kan svare meg på hvordan jeg vet om en vegg er bærende eller ikke? Har kjøpt en leilighet i blokk (1 etg) med underetg/kjeller under. Hele blokka er i mur, så alle yttervegger er naturlig nok i mur. De "indre" veggene i leiligheten er alle i div tre/plate-materiale etter det jeg kan se/annta. Har forsøkt å banke i veggene for å finne ut om noen av disse inner-veggene skjuler/inneholder noe av et sterkere materiale som kan tenkes å være bærende.. Planen er å rive deler av en vegg for å skape en mer åpen løsning enn det som leiligheten har i dag, dersom dette lar seg gjøre uten å få resten av blokka i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg ville henta inn en fagperson. Man kan fjerne bærevegger også, men da må man kompensere med noe annet, som stolper, dragere o.l. Anonymkode: 06cca...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 9. desember 2015 #3 Del Skrevet 9. desember 2015 I en blokkleilighet med betongskille mellom leilighetene så finner du uhyre sjelden gipsvegger som er del av byggets bærende konstruksjon ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Del Skrevet 9. desember 2015 Du må få originaltegningene utstedt av kommunen. Der vil du kunne se om veggen er bærende eller ikke. Å gamble på å fjerne denne ville jeg aldri gjort. Anonymkode: 67879...c2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Del Skrevet 9. desember 2015 Gips/lettvegger i ett betongbygg er ALDRI bærende.Du kan trygt rive ned hva du vil.Ett betongbygg er konstruert for å være selvbærende og alle innervegger er satt opp i ettertid KUN som romskillere. Anonymkode: fc4e2...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
june mari Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 2. januar 2016 TS her! Takk for svar! Veggen er ikke bærende Godt nyttår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå