Gå til innhold

Folk som sliter med å bli likt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår at man ikke får følelser for alle og jeg mener man burde være kresen, men dere som virkelig sliter med å få kjæreste mangler dere litt sosiale ferdigheter? Selv er jeg mann og forstår egentlig ikke at man kan slite sånn med å få andre til å like seg om man har normale sosiale ferdigheter og velger å bruke dem. Synes jeg ser det rundt meg også at som vet hvordan man oppfører seg pleier å få både venner og kjæreste lett

Hva tenker dere?

Anonymkode: de3ba...f8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at man ikke får følelser for alle og jeg mener man burde være kresen, men dere som virkelig sliter med å få kjæreste mangler dere litt sosiale ferdigheter? Selv er jeg mann og forstår egentlig ikke at man kan slite sånn med å få andre til å like seg om man har normale sosiale ferdigheter og velger å bruke dem. Synes jeg ser det rundt meg også at som vet hvordan man oppfører seg pleier å få både venner og kjæreste lett

Hva tenker dere?

Du mener folk bør være kresen, men samtidig så er det lett å få venner og kjæreste? Hvordan er det enkelt det da når alle går an og er kresne på hvem de vil ha som venner og kjærester?

Skrevet

Mennesker er vanskelige å omgåes ikke lette er min erfaring, men enig i at man bør kunne oppføre seg, blir jo enklere da.

Anonymkode: 116fd...e2c

Gjest nicecar
Skrevet (endret)

Har man sosiale ferdigheter så skal det ikke være så vanskelig å skaffe seg venner, såfremt man ønsker det selv. Å skaffe seg kjæreste derimot kan være litt vanskeligere da alt kommer ann på om man tiltrekkes av riktig/feil type mennesker, tar for mye/for lite kontakt osv.  Det er med andre ord en del ting som må klaffe og det er derfor det gjør det en smule vanskeligere  - og som gjør at man normaltvis bruker en stund på å skaffe seg en ny kjæreste.

Endret av nicecar
Skrevet

Man kan ha de beste sosiale ferdighetene og sjarmen og tiltrekkes mange beilere, men fremdeles ikke ha evnen til å takle å bli elsket eller klare å elske tilbake pga oppvekst , selvsikkerhet eller lignende, så det å ikke få seg kjæreste har lite med å være "sosialt tilbakestående" å gjøre vil jeg tro. Men såklart, noen er litt det også, i form av at de får én avvisning og ikke tør å gå på fest igjen å treffe nye mennesker i frykt for at det samme skal skje igjen og bare sitte alene å forvente at prinsen/prinsessa skal komme på døra si.

Anonymkode: 8d60f...f30

• Liker 1
Skrevet

Du mener folk bør være kresen, men samtidig så er det lett å få venner og kjæreste? Hvordan er det enkelt det da når alle går an og er kresne på hvem de vil ha som venner og kjærester?

Jeg mener man burde være kresen, jeg mener jo ikke at alle er kresne. I tillegg om man faktisk klarer å oppføre seg så blir man jo oftere likt av de som er kresne(og andre). 

Har man sosiale ferdigheter så skal det ikke være så vanskelig å skaffe seg venner, såfremt man ønsker det selv. Å skaffe seg kjæreste derimot kan være litt vanskeligere da alt kommer ann på om man tiltrekkes av riktig/feil type mennesker, tar for mye/for lite kontakt osv.  Det er med andre ord en del ting som må klaffe og det er derfor det gjør det en smule vanskeligere  - og som gjør at man normaltvis bruker en stund på å skaffe seg en ny kjæreste.

Enig med riktig type, men det å vite hvor mye/lite kontakt man bør ta faller vel under sosiale ferdigheter(og litt disiplin om man liker jenta  veldig godt). 

Man kan ha de beste sosiale ferdighetene og sjarmen og tiltrekkes mange beilere, men fremdeles ikke ha evnen til å takle å bli elsket eller klare å elske tilbake pga oppvekst , selvsikkerhet eller lignende, så det å ikke få seg kjæreste har lite med å være "sosialt tilbakestående" å gjøre vil jeg tro. Men såklart, noen er litt det også, i form av at de får én avvisning og ikke tør å gå på fest igjen å treffe nye mennesker i frykt for at det samme skal skje igjen og bare sitte alene å forvente at prinsen/prinsessa skal komme på døra si.

Anonymkode: 8d60f...f30

Ja klart er andre ting enn sosiale ferdigheter som teller.

TS

Skrevet

Jeg mener man burde være kresen, jeg mener jo ikke at alle er kresne. I tillegg om man faktisk klarer å oppføre seg så blir man jo oftere likt av de som er kresne(og andre). 

Enig med riktig type, men det å vite hvor mye/lite kontakt man bør ta faller vel under sosiale ferdigheter(og litt disiplin om man liker jenta  veldig godt). 

Ja klart er andre ting enn sosiale ferdigheter som teller.

TS

Den der sirkellogikken har jeg ingen tålmodighet med i natt.

Gjest nicecar
Skrevet

TS

Ikke nødvendigvis. Enkelte menn foretrekker damer som tar mye initiativ, andre gjør det ikke, også vice versa.

Skrevet (endret)

Hva tenker dere?

Å fortelle at vi som er single må mangle sosiale ferdigheter, og at det må være årsaken til at vi sliter med å finne kjæreste?

Jeg kan svare for meg... : Jeg vil ikke ha hvem som helst til kjæreste, og det kan gå tid før jeg finner en som jeg virkelig vil ha, og som vil ha meg tilbake. Det er mange menn som jeg kunne tatt meg til takke med som kjæreste. Hadde jeg ønsket det så kunne jeg ha hatt en kjæreste, men jeg vil heller leve alene, og se om det en dag dukker opp en kjekk man som jeg får følelser for, og som føler det samme tilbake for meg.

Akkurat nå går jeg ikke på "jakt" engang. Jeg føler meg fortsatt såret over hvordan det endte med eksen min. Trodde en stund at han var innstillt på å prate med meg , og forstå meg, og at alt ordnet seg mer der på en eller annen måte før jeg gikk videre. Forholdet endte på en ganske ubehagelig måte Men forstår det slik at jeg må bare bite det i meg at det er slik , og en dag gå videre når jeg føler lysten til det. Akkurat nå er jeg ikke så lysten på å lete. Følte meg helt elendig og stygg etter bruddet... Gjelder å få opp troen på at jeg ser bra nok ut.

Så det har sine årsaker til at noen går single. Jeg ga alt i forholdet jeg var i.. Men det nyttet ikke. Betyr ikke at jeg ikke var sosial nok.

Så vit at det er mange årsaker til at folk er single, og det er ikke noe i veien med oss fordi vi er singel. :)

Endret av Meline37
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men ja, jeg er skikkelig snål. Er imidlertid litt usikker på hva hensikten med denne tråden er.

Gjest Stringfellow1
Skrevet

hva om man regnes som litt mindre attraktiv, slik at ingen har lyst til å være kjæreste eller venner?

:P

Skrevet

Jeg får ganske lett venner og har ingen problemer sosialt, men jeg får ikke kjæreste. Man kan få venner selv om man er ei tjukk dame, men kjæreste, not so much. Jeg gjør ikke akkurat noen stor innsats selv heller for tiden, det er ikke spesielt motiverende når jeg prøver. Begynner å skjønne at jeg ikke er kjærestemateriale, men det er min egen feil, så jeg skal ikke klage. Er litt rar, men har nokså velfungerende sosiale antenner, så det er nok mer utseendet som er problemet.

Anonymkode: 2ee23...437

Skrevet (endret)

Jeg får ganske lett venner og har ingen problemer sosialt, men jeg får ikke kjæreste. Man kan få venner selv om man er ei tjukk dame, men kjæreste, not so much. Jeg gjør ikke akkurat noen stor innsats selv heller for tiden, det er ikke spesielt motiverende når jeg prøver. Begynner å skjønne at jeg ikke er kjærestemateriale, men det er min egen feil, så jeg skal ikke klage. Er litt rar, men har nokså velfungerende sosiale antenner, så det er nok mer utseendet som er problemet.

Anonymkode: 2ee23...437

Jeg får kjærester for en stund... hehe.

Det var en som jeg kjenner som sa til meg om dagen.. Han er opptatt altså. Han har dame. Men han sa: Vet du hva? Den mannen som går glipp av deg, går glipp av noe fantastisk...for det er noe eget med deg.. Det er få som er som deg. Du er en jente full av liv, du er åpen, og lett å ha med å gjøre, du er barnslig, du er ikke sta og vanskelig, du er en enkel jente!, , og du har alt en mann kan drømme om som personlighet og vesen. Du er en helt unik jente som skiller deg ut fra de trøtte damene som skal være så perfekte i måten de snakker på og lever på.--- hahaha:   Den likte jeg å høre :)

Endret av Meline37
Skrevet

Jeg får kjærester for en stund... hehe.

Det var en som jeg kjenner som sa til meg om dagen.. Han er opptatt altså. Han har dame. Men han sa: Vet du hva? Den mannen som går glipp av deg, går glipp av noe fantastisk...for det er noe eget med deg.. Det er få som er som deg. Du er en jente full av liv, du er åpen, og lett å ha med å gjøre, du er barnslig, du er ikke sta og vanskelig, du er en enkel jente!, , og du har alt en mann kan drømme om som personlighet og vesen. Den likte jeg å høre :)

Men du er 37 år gammel?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men du er 37 år gammel?

Jeg er barnslig  og det er jeg stolt av faktisk  ;)!  Heller litt leken og ikke så høytidlig og prippen som mange andre kan være :)

Endret av Meline37
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Og for å ta med en sak til: hvis jeg ville så var jeg tilbudt å gå på date med to personer i dag... Begge to er interessert i meg, og begge vet hvem jeg er fra virkeligheten. Men jeg er ikke desperat: " Jeg sa neitakk og at det gikk ikke." . jeg kunne hatt kjæreste om jeg ville, men jeg venter til alt føles riktig. Jeg er kresen!. Og hvis det er sånn at man tror at damer som er single er det av en årsak, så kan det komme av mange årsaker. Man behøver ikke å være mindre perfekt selv om man er singel :).

Hvis vi ville så kunne vi jo tatt til takke med hvem som helst, men problemet er vel at vi vil ikke leve med hvem som helst.

Endret av Meline37
Gjest Aucaman
Skrevet (endret)

Det er nok mer komplekst enn som så, selv om manglende sosiale ferdigheter sikkert er en faktor for enkelte av de "evige" single. Jeg er for eksempel innadvent, noe som generelt er et dårlig trekk å ha som singel mann. Det er dog vesentlig mer komplekst enn som så, uten at jeg kan peke på et aspekt som er mer fremtredende enn noe annet. 

Endret av Aucaman
Skrevet

For min del er det definitivt mer mangel på sosiale ferdigheter enn kresenhet. Men det er jo fristende å late som at det er motsatt.

Anonymkode: a12b1...173

Skrevet

Det er nok mer komplekst enn som så, selv om manglende sosiale ferdigheter sikkert er en faktor for enkelte av de "evige" single. Jeg er for eksempel innadvent, noe som generelt er et dårlig trekk å ha som singel mann. Det er dog vesentlig mer komplekst enn som så, uten at jeg kan peke på et aspekt som er mer fremtredende enn noe annet. 25% av 40 år gamle menn blir valgt bort (kilde:Hjernevask med Harald Eia) fordi de ikke er attraktive for det andre kjønn. Tviler sterkt på at samtlige av de 25% har sosiale vansker, for å si det sånn.

Jeg tror den statistikken gikk på ufrivillig barnløshet, det viste seg å være langt flere ufrivillig barnløse menn enn kvinner. Det ble forklart med at de samme mennene ofte fikk barn med mange forskjellige kvinner.

Anonymkode: 0b6d3...16f

Gjest Aucaman
Skrevet

Jeg tror den statistikken gikk på ufrivillig barnløshet, det viste seg å være langt flere ufrivillig barnløse menn enn kvinner. Det ble forklart med at de samme mennene ofte fikk barn med mange forskjellige kvinner.

Anonymkode: 0b6d3...16f

Ser den på nytt nå, og du har helt rett. I stand corrected.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...