AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Er fyr jeg ble kjent med over nett som er 29, og jeg er 19. Vi snakket mye, han var grei, forsto meg og jeg stolte på han. Begynte med at han etterhvert spurte om bilder av meg, jeg som er ung og dum syntes det var litt spennede siden jeg aldri hadde sendt det før og han sendte bilder til meg. Han skrev etterhvert at han hadde blitt glad i meg, betatt og at vi skulle møtes osv. Jeg gikk med på å ta en kaffe med han, men mistet interessen da han begynte å mase mer, han ville ha sex og jeg ble lei. Jeg sa til han at jeg ikke ville møte han og rett og slett ikke var interessert i å snakke mer med han da det ble for mye for meg. Han ble sur og sa jeg kom til å angre. Om jeg ikke møtte han så skulle han kontakte familie og venner av meg og spre bildene mine. Har sagt at om han ikke slutter å snakke til meg så går jeg til politiet, men han gir seg ikke. Har blokkert han på face og svarer han ikke på sms. Hva skal en ung og dum jente gjøre? Burde jeg gå til politiet??Og ja, jeg vet hvor dumt det er å sende sånne bilder, er klar over det. Anonymkode: 46008...2f1
Egraf Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Ja, du burde nok gå til politiet.pass på til neste gang å ikke selde nakenbilder av deg selv hvor ansiktet synes 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Gå til politiet. Anonymkode: 60273...682 1
Camner Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Ja, du burde nok gå til politiet.pass på til neste gang å ikke selde nakenbilder av deg selv hvor ansiktet synes Ansiktet synes heldigvis ikke 1
Egraf Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Ansiktet synes heldigvis ikke så bra! Er det noe annen måte å kjenne deg igjen på bildene? For hvis ikke så er det jo tomme trussler. Du burde nok uansett melde han til politiet.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Mest sannsynlig tomme trusler, men trusler og uthenging er ikke lov så jeg ville gått til politiet ja. Anonymkode: 86321...e9f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Gå til politiet, så kan de ta en prat med han. Mest sannsynlig så er han desperat etter å fortsette kontakten med den, så han truer deg for at du ikke skal avbryte kontakt.Jeg var borti noe lignende (men hadde ikke sendt bilder) for en del år siden. Jeg hadde pratet med en fyr, og trodde han var hyggelig. Han maste om og møtes, men jeg var ikke helt klar, så han ble truende og sendte meg 30 sms på én kveld og ringte sikkert 50 ganger. Han sluttet da jeg truet med politianmeldelse for trakassering.Så JA, ta det til politiet! Han blir nok redd da Anonymkode: 15964...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Ikke ha dårlig samvittighet. Slike menn er ekstremt flinke til å manipulere. Du er faktisk veldig flink og sterk som gjennomskuet han og som også brøt kontakten. Det skal du være stolt av. Fortell gjerne alt til dine foreldre også tilfelle han sender de bilder. Anonymkode: 8e042...0e7 1
Peter007 Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Er fyr jeg ble kjent med over nett som er 29, og jeg er 19. Vi snakket mye, han var grei, forsto meg og jeg stolte på han. Begynte med at han etterhvert spurte om bilder av meg, jeg som er ung og dum syntes det var litt spennede siden jeg aldri hadde sendt det før og han sendte bilder til meg. Han skrev etterhvert at han hadde blitt glad i meg, betatt og at vi skulle møtes osv. Jeg gikk med på å ta en kaffe med han, men mistet interessen da han begynte å mase mer, han ville ha sex og jeg ble lei. Jeg sa til han at jeg ikke ville møte han og rett og slett ikke var interessert i å snakke mer med han da det ble for mye for meg. Han ble sur og sa jeg kom til å angre. Om jeg ikke møtte han så skulle han kontakte familie og venner av meg og spre bildene mine. Har sagt at om han ikke slutter å snakke til meg så går jeg til politiet, men han gir seg ikke. Har blokkert han på face og svarer han ikke på sms. Hva skal en ung og dum jente gjøre? Burde jeg gå til politiet??Og ja, jeg vet hvor dumt det er å sende sånne bilder, er klar over det.Anonymkode: 46008...2f1Det kan nå være fornuftig å anmelde trusler. Om han har fått eller får anmeldelser på seg tyder dette på noe som gjentar seg. Men jeg regner med I første omgang det blir dine mot hans ord hos politiet. Jeg vil ikke tro han innrømmer noe men det kan skremme han fra å publisere bildende.
Inwe Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Trusler bør anmeldes. Selvom de antagelig er tomme, så er det greit å ha sitt på det rene om det skulle skje noe. Sjansen er stor for at saken antagelig blir henlagt, men om han har blitt anmeldt for lignende tilfeller før så vil det komme en reaksjon. Selvom dette ikke er samme type trusler har jeg et yrke der jeg kan bli utsatt for trusler. Jeg anmelder alt, og dette må gjøres på fritiden. Til nå er det bare en som er dømt for disse truslene, men de andre har uansett blitt registrert om det en dag skal skje noe. Ingen av truslene har blitt gjennomført i ettertid, men bedre føre var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå