Gå til innhold

Retter med sterk lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til matretter jeg kan lage som lukter/oser skikkelig? Vi har problemer med ventilasjonen her jeg bor, og jeg krangler med naboen min. 

Anonymkode: 12ce6...49c

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Surstrømming :nigo:

Men du vil trolig ha sterkere lukt hos deg selv enn det naboen får, uansett hva slags «duftende rett» du skulle finne på. 

Skrevet

Helst noe som er godt også. Neida, osen hos meg forsvinner ut med ventilasjonen, men siver inn hos naboen :-)

Her er det bare å være kreativ!

Skrevet

Pinnekjøtt, fårikål og stekt makrell lukter ganske mye. Eller kjøp en godt modnet rakfisk og legg under ventilatoren. 

Anonymkode: d19d8...db3

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Åpne en boks med makrell i tomat og sett den foran ventilasjon om mulig så lukta går rett til naboen:fnise:

Skrevet

Kokt kål

Ikke sterkt, men kvalmt....

Anonymkode: c6c33...0e3

Skrevet

Stekt fisk er en klassiker da. Pannestekt laksefilet f.eks er kjempegodt også. Kan gjerne stekes på ganske sterk varme så den blir crispy på stekesiden (og du får masse stekeos). 

Curry lukter også masse. Du kan jo kline til og lage din egen currypaste? Nesten verdt det å stå opp tidlig for å gjøre det, så naboen våkner til deilig curryduft lenge før frokost :ler: 

Skrevet

Takk for innspill. Det blir stekt laks til middag og en curryrett til kvelds i morgen ;-)

Skrevet

En jeg bodde i kollektiv med lagde noen pakistanske retter som luktet som død og helvete. Man brakk seg nærmest når man kom inn i gangen dersom han hadde laget det. Vet ikke alt hva som var oppi, men det var enorme mengder ingefærpulver og lignende. 

Skrevet

Alt frityrstekt. 

(Men prøv nå heller å slutte fred med naboen, da).

Anonymkode: dd1ac...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...