Gå til innhold

Kjeftet på unger som lekte på privat grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en lavblokk med garasjekjeller og utvendig heis. I det siste har en del ymse barn vært å lekt i heisen og garasjekjelleren. Det har også vært unger i kjelleren som har brukt den somskateboardplass. De hadde også åpnet garasjeporten fra innsiden og virkelig tatt seg til. I dag var det igjen 4 unge gutter her som herjet med heisen. Da de hørte jeg kom ut lo de og løp av gårde. Syklene deres sto enda her så det var jo bare et tidsspørsmål før de ville være tilbake her. Så jeg ruslet opp veien og møtte dem. Først spurte jeg om det var deres sykler og ja det var det. Så spurte jeg om de forsto hva privat grunn var. Den ene gutten var uhøflig og svarte bare frekt tilbake. Jeg sa at heisen og garasjen er ingen lekeplass og at de har ingenting her å gjøre. Og detkan de fortelle vennene sine også. Så spør jeg hvor de bor og hvem foreldrene er og sa svarer han frekt at det kommer de aldri til å si og at jeg ikke kunne gjøre noe som helst fordi jeg aldri kom til å vite hvrm foreldrene var. Jeg ble så sjokkert over hvor frekke de var!! Så jeg sa at sånn snakker man ikke til voksne folk og da svarte gutten frekt igjen tilbake og så svarte jeg skikkelig lavmål at de var en gjeng drittunger og at jeg ikke ville se dem her mer. De var ca 12 år tipper jeg. Var jeg helt dust her? Jeg ble bare så sint at jeg rista... uff. 

Anonymkode: d8744...b83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde beholdt syklene og ikke gitt dem tilbake før foreldrene stod foran døra mi med en unnskyldning

• Liker 10
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Enig med Herremann. Du skulle beholdt syklene og nekta å gi dem tilbake med mindre foreldrene hadde møtt opp, syklene var tross alt på privat eiendom?

Skjønner hva du mener med at du ble sint. Når andres unger er storkjefta, og du ikke får gjort noe med det for å sette dem på plass, kan du fort bli frustrert. 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

12 år er vanligvis "helt-duste" stadium. Det er viktig for voksne å lære dem og respektere grenser. Fint at du jaget dem bort, men jeg er også enig med de over, du skulle tatt syklene deres. (Og, ja, det var bra at du sendte dem bort for en garasje er faktisk ingen lekeplass og er man riktig uheldig så....)

Endret av Steve Rogers
Skrevet

signerer innleggene over! Du skulle tatt syklene deres!

Anonymkode: 1002c...405

Skrevet

Takk for støtten :) Da føler jeg meg mer trygg på at det var det rette å gjøre. Kommer de hit igjen skal jeg ta rådet deres til følge og ta syklene deres som "gissel" :fnise: 

Anonymkode: d8744...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...