Gå til innhold

Abort

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg hadde bok hatt abort om jeg ble ufrivillig gravid,

jeg skjønner godt de som snakker om følelser for barnet og den regla der, men jeg synes det er veldig viktig at barnet kommer til fordi JEG (og far) VIL ha barnet, ikke fordi vi ikke klarer å ta abort...

Tok abort en gang for mange år siden, og hadde ingen følelser etter aborten, tar man et valg må man være sikker på at det er dette som er rett ting og gjøre.

Jeg tok test rett etter at jeg ble gravid, og selv om jeg aldri har opplevd det før, VISSTE jeg hva svaret på testen kom til og bli, selv om sykesøster sa det var lite trolig... Så da dagen kom da jeg fikk svaret, var jeg veldig forebredt, men som andre her har sagt;

så måtte jeg vente noen uker før jeg kom inn på sykehuset fordi de ikke tar inn noen før 5 uke.

Til meg sa de at det beste tidspunktet for abort var mellom 7-8 uke, dermed ble det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er at man får beskjed om å vente til man er 7-8 uker på vei. (men man KAN ta det før)

Dette fordi det kan være en risiko at deler av fosteret kan bli værende igjen hvis man tar det tidligere. Fosteret er jo veldig lite så tidlig i svangerskapet og man vil derfor vente lengst mulig med å fjerne det.

Men hvis man ringer og bestiller time så fort som mulig etter at man har fått vite at man er gravid så får man time når man er rundt 7-8 uker på vei.

Jeg fikk komme inn og ta abort da jeg var 5,5 uker på vei, men det var fordi jeg var så dårlig som jeg var.

Jeg lå tilsammen 1,5 døgn på sykehus i forbindelse med aborten, men dette var fordi jeg var sterkt dehydrert, så jeg fikk intravenøs næring både før og etter inngrepet.

(alt jeg spiste og drakk kom opp igjen med en gang da jeg var gravid)

For de som lurer på hvorfor jeg ble så dårlig, ta en titt på disse linkene:

http://ans.hsh.no/hs/syk/sykepleielab/fih/...ravid/mesis.htm

http://home.online.no/~mediamix/zoobo/Kvinnerogkvalme/

Blir ikke flere barn på meg... for det har vist seg (for meg iallefall) at tilstanden bare blir værre og værre for hver gang jeg er gravid. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke flere barn på meg... for det har vist seg (for meg iallefall) at tilstanden bare blir værre og værre for hver gang jeg er gravid. :roll:

Du er vel vanvittig forsiktig å ikke blir gravid da regner jeg med?

Har du vurdert sterilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig forsiktig så jeg ikke blir gravid igjen. :wink:

Ble gravid mens jeg gikk på p-sprøyte (i tillegg til en hel del ekle bivirkninger) så nå har jeg spiral.

Sterilisering har vært i tankene, men jeg syns det er litt skremmende og skulle ta ett så stort inngrep som faktisk ikke kan reverseres. :-?

Jeg har en datter på 5 år nå, og vi har ikke tenkt å ha flere barn.... men det kan jo skje ting som gjør at man ombestemmer seg. Jeg er bare 25 selv, og vil nok vente noen år før en eventuell sterilisering blir aktuelt. :wink:

Men det er fristende, for jeg blir gravid så fort gubben puster på meg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Ble gravid mens jeg gikk på p-sprøyte (i tillegg til en hel del ekle bivirkninger) så nå har jeg spiral.

Hvordan i all verden er det mulig?

Det var jo det "dama til" Carew ble også. Jeg trodde hun løy for å virke ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan i all verden er det mulig?

Det var jo det "dama til" Carew ble også. Jeg trodde hun løy for å virke ansvarlig.

Hvordan i all verden?? Jeg ble gravid når jeg gikk på p-piller, ingen prevensjon er helt 100% sikker. Noen er også veldig fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ei venninne som har 3 barn nå..hun er 25 år.

hun ble gravid med prevensjon på alle sammen..

på p-piller, p-sprøyte og kondom..så ingenting er 100% sikker nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en gang om ei jente som ble gravid og ville ta abort' date=' men sykehuset hadde ikke tid til å ta henne i mot før en abort var for sent [/quote']

Hvis dette virkelig er sant, så må det jo være fastlegen hennes som har "sviktet" her. Det er fritt sykehusvalg i Norge, så hvis det skulle skje at kapasiteten var sprengt på et sykehus, kunne altså legen bare ha søkt henne inn til et annet.

Jeg sjekket selv opp muligheten for abort da jeg var gravid med førstemann. Var ca 8 uker på vei da jeg var hos legen, og spurte om nettopp det med ventetid. Kunne jo være at hvis jeg ringte og hadde ombestemt meg når jeg var 11,5 uke var det for seint, liksom. Men jeg fikk beskjed om at de tok deg inn mer eller mindre på dagen hvis du var rett ved 12- ukers grensa. Dette var også i Oslo.

Selv valgte jeg å ikke ta abort, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Ville dere ha tatt abort dersom dere ble gravid mot deres vilje?

Det ville jeg. Så lenge jeg har gjort alt jeg kan for å unngå det, men alikevel blir gravid, ville jeg ha tatt abort. Jeg har nemlig hverken lyst eller råd til å oppfostre et barn.

Eg trur eg ville tatt abort, men er snart 30, så eg veit ikkje. Kjem an på forholdet til barnefaren. Og eg orkar ikkje tanken på å vere aleine, det verkar så utruleg tungt. Kan ikkje sei det sikkert då eg ikkje har vore i situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av abort, så for meg er svaret enkelt. Og ja, jeg syns en jente kan få velge abort dersom særlige grunner tilsier det, men det var ikke det denne diskusjonen skulle dreie seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...