Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Hvis man skulle være så uheldig å bli gravid mot sin vilje en gang, får man da mulighet til å få utført en abort raskt på et sykehus eller er det lange ventetider? Hørte en gang om ei jente som ble gravid og ville ta abort, men sykehuset hadde ikke tid til å ta henne i mot før en abort var for sent :o Ville dere ha tatt abort dersom dere ble gravid mot deres vilje? Det ville jeg. Så lenge jeg har gjort alt jeg kan for å unngå det, men alikevel blir gravid, ville jeg ha tatt abort. Jeg har nemlig hverken lyst eller råd til å oppfostre et barn.
Gjest Genevieve Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Hørte en gang om ei jente som ble gravid og ville ta abort' date=' men sykehuset hadde ikke tid til å ta henne i mot før en abort var for sent :o[/quote'] Er det en historie fra Norge? Jeg er en sterk tilhenger av fri abort så ja, hadde jeg blitt ufrivillig gravid ville jeg tatt abort. Har ikke sansen for dette påtatte føleriet som liksom alle skal oppleve etter inngrepet.
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 Det kommer an på hvordan situasjonen hadde vært. Vi ønsker oss barn, men er enige om å vente til jeg er ferdig med studiene, så jeg bruker p-piller. Skulle jeg likevel bli gravid nå, selv om jeg gjør alt for å unngå det, er jeg ikke så sikker på at jeg hadde tatt abort, særlig nå når det ikke er så mange år til vi vil ha barn. Hadde det vært for noen år siden derimot hadde jeg garantert tatt abort.
Gjest Hillary.. Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg er tilhenger av selvbestemt abort, men synes det er kjekt at folk bruker hodet og har en etikk rundt det, for å si det sånn. "Føleriet" tror jeg har mye med hormonendringer i kroppen å gjøre. Graviditet og så fjerning av foster er sterkt hormonelt. Videre kan en graviditet og så abort oppleves sterkt mentalt pga individuell livssituasjon. Jeg hadde neppe tatt abort, selv om jeg ble alene med barnet. Tror faktisk jeg hadde tatt i mot det med glede. (Jeg er over 30 år.) Tror det måtte ha vært snakk om voldtekt for at jeg skulle ha tatt abort.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Er det en historie fra Norge? Jepp! Så man får altså vanligvis time fort nok? Jeg tenker litt på hva som skjer hvis sykehuset har fulle pasientlister. Men man blir kanskje prioritert og satt først i køen ved et slikt tilfelle?
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 Selvsagt får du time fort nok. Det skal du ikke være for sikker på. Hørte jo om ei jente som ikke fikk time fort nok. Så dette kan jo fort hende andre.
Litz Skrevet 4. oktober 2004 #8 Skrevet 4. oktober 2004 Det tar stort sett ikke mer enn en ukes tid før man får time til abort. Selvfølgelig avhenger dette av hvor langt du er på vei når du bestiller time. De tar ikke imot noen som er under 5 uker på vei, da det kan være vanskelig å få fjernet alt og man kan være uheldig å måtte inn en gang til for utskrapning. Forrige gang fikk jeg time på dagen. Det var kanskje litt spesielt siden jeg blir døsyk når jeg er gravid. Jeg tåler ikke berøring, lukter, lys eller lyder. Da jeg gikk gravid med datteren min så var jeg dårlig i nesten 9 måneder (gikk ned 12 kg, spøy døgnet rundt og legene ville legge meg inn på sykehus for å gi meg intravenøs næring de siste 4 månedene av svangerskapet) og det orker jeg rett og slett ikke en gang til. Derfor har jeg hatt to aborter de siste 3 årene. (upålitelig prevansjon) Begge gangene har det vært lett å få time til abort. (dette er i Oslo) og køene er ikke akkurat så lange at de ikke greier å ta det unna. Ett inngrep er gjort på 10 minutter, med mindre det er komplikasjoner, og det finnes vel knapt nok det inngrep som er mer rutine enn en abort. Føles nærmest som ett slags samlebånd, for der går det unna. Man finner jo ut at man er gravid stort sett når man er rundt 4-5 uker på vei.. og da har man fortsatt 7-8 uker på seg til å få tatt inngrepet. Og hvis det er sykehus som har lengre kø enn det så ville jeg seriøs brukt et annet. :-? Selv etter 12. uke kan man få innvilget abort hvis man har gode grunner for det. Har ennå ikke hørt om noen som IKKE har fått innvilget abort etter 12. uke.
Gjest Metallhuet utlogget Skrevet 4. oktober 2004 #9 Skrevet 4. oktober 2004 Det tar stort sett ikke mer enn en ukes tid før man får time til abort. Selvfølgelig avhenger dette av hvor langt du er på vei når du bestiller time. De tar ikke imot noen som er under 5 uker på vei, da det kan være vanskelig å få fjernet alt og man kan være uheldig å måtte inn en gang til for utskrapning. Forrige gang fikk jeg time på dagen. Det var kanskje litt spesielt siden jeg blir døsyk når jeg er gravid. Jeg tåler ikke berøring, lukter, lys eller lyder. Da jeg gikk gravid med datteren min så var jeg dårlig i nesten 9 måneder (gikk ned 12 kg, spøy døgnet rundt og legene ville legge meg inn på sykehus for å gi meg intravenøs næring de siste 4 månedene av svangerskapet) og det orker jeg rett og slett ikke en gang til. Derfor har jeg hatt to aborter de siste 3 årene. (upålitelig prevansjon) Begge gangene har det vært lett å få time til abort. (dette er i Oslo) og køene er ikke akkurat så lange at de ikke greier å ta det unna. Ett inngrep er gjort på 10 minutter, med mindre det er komplikasjoner, og det finnes vel knapt nok det inngrep som er mer rutine enn en abort. Føles nærmest som ett slags samlebånd, for der går det unna. Man finner jo ut at man er gravid stort sett når man er rundt 4-5 uker på vei.. og da har man fortsatt 7-8 uker på seg til å få tatt inngrepet. Og hvis det er sykehus som har lengre kø enn det så ville jeg seriøs brukt et annet. :-? Selv etter 12. uke kan man få innvilget abort hvis man har gode grunner for det. Har ennå ikke hørt om noen som IKKE har fått innvilget abort etter 12. uke. Takk for fint svar, Litz
Gjest Xavia Skrevet 4. oktober 2004 #10 Skrevet 4. oktober 2004 Hørte jo om ei jente som ikke fikk time fort nok. Du skal visst ikke tro alt du hører...
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #11 Skrevet 4. oktober 2004 Du skal visst ikke tro alt du hører... Sant Men var ei venninne til venninna mi det skjedde med. Så opplysingen er sann
Gjest Xavia Skrevet 4. oktober 2004 #12 Skrevet 4. oktober 2004 :o Virkelig? Så pga sykehuskø, så måtte hun altså føde???
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #13 Skrevet 4. oktober 2004 :o Virkelig? Så pga sykehuskø, så måtte hun altså føde??? Jepp
Gjest Valhalla Skrevet 4. oktober 2004 #14 Skrevet 4. oktober 2004 Sant Men var ei venninne til venninna mi det skjedde med. Så opplysingen er sann Og i dag er hun fryktelig sur for at hun ikke fikk mulighet til å avlutte det livet som hun i dag kan holde i armene og se vokse opp?
Marina75 Skrevet 5. oktober 2004 #15 Skrevet 5. oktober 2004 Hadde bare lyst til å sette inn denne linken Artikkel (jeg har forkortet linken din, siden sidene våre ikke passer med skjermen når linken er så lang. Mie - moderator)
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #16 Skrevet 5. oktober 2004 Hadde bare lyst til å sette inn denne linken http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73185930944665&Avis=AP&Dato=20040924&Kategori=LOKAL8&Lopenr=109240074&Ref=AR :o Helt forferdelig - Men det er jo ikke noen vanlig hendelse
Helena Skrevet 5. oktober 2004 #17 Skrevet 5. oktober 2004 :o Helt forferdelig - Men det er jo ikke noen vanlig hendelse Nei det er ikke vanlig. Og kanskje det ikke er helt tilfeldig at advarselen kommer fra bibelbeltet.
Gjest Valhalla Skrevet 5. oktober 2004 #18 Skrevet 5. oktober 2004 Fra artikkelen " Vi ser jo svangerskapsproduktene idet de forsvinner gjennom suget" Svangerskapproduktene? Det var jo også en måte å si det på.
^me^ Skrevet 5. oktober 2004 #19 Skrevet 5. oktober 2004 Fra artikkelen " Vi ser jo svangerskapsproduktene idet de forsvinner gjennom suget" Svangerskapproduktene? Det var jo også en måte å si det på. kansje det bare er meg som er dum, mene..heh..hva er d?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå