AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Drømmen er Maldivene, men det er jo littegrann dyrt. Lurer på om det fins andre steder som er like fine, men som koster litt mindre? 😊 Anonymkode: 00fcc...042
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har vært på Maldivene om sommeren, prisen ble omtrent kr 28 000 per pers for 14 dager, da var alt inkludert. Det eneste jeg brukte penger på var postkort og frimerker.... Vi hadde en fantastisk ferie og selv om prisen var høy, tror jeg ikke totalen ble så avskrekkende siden absolutt alt var inkludert, og der var ingenting (fristende) å shoppe..... Når har dere tenkt å reise, hvor lenge og hvordan ønsker dere å bo? Det finnes utallige småøyer feks i Thailand der man kan leve vanvittig billig om man spiser kun lokal mat og drikker lokalt øl. Standard velger dere jo selv.... Vi har vært flere steder i Thailand, og om dere ønsker en rolig paradisstrand uten mye turister er det masse flott steder å dra til. Anonymkode: f965c...e65
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar! Det skal være bryllupsreise, så vi er forberedt på å bruke en god del, men vil selvfølgelig ikke bruke mer enn nødvendig, samtidig som vi vil ha en bra+ standard 😊 Skal være i to uker, og det blir i juli/begynnelsen av august . Anonymkode: 00fcc...042 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Drømmen er Maldivene, men det er jo littegrann dyrt. Lurer på om det fins andre steder som er like fine, men som koster litt mindre? 😊Anonymkode: 00fcc...042Hvis det er noen trøst, var samboeren min på Maldivene på bryllupsreise med sin eks-kone, og syntes det var dørgende kjedelig. Vakkert som et postkort, selvsagt, og nydelige strender, men som han sa: det er grenser for hvor mye bading og sex du trenger, selv om du er nygift, og stort mer er det ikke å gjøre der. Selv ikke gå ut og spise var mulig, det var jo bare det ene hotellet. Så for ham ble tre uker i paradis ganske kjedelig.Vi planlegger en tur til sydlige strøk, og heller også i retning Thailand eller Filippinene. Det er mye turisme der, men hvis man legger seg i selen tror jeg det går an å finne flotte steder som ikke er stappfulle. Og så er det mer å gjøre, vi ønsker å ha mulighet til å oppleve litt kultur og folkeliv også, ikke bare strand. Så jeg ville begynt med å Google disse stedene. Et vennepar av oss har også vært på Mauritius og anbefalte det (der kan du også kombinere bading og paradis med folkeliv), men jeg vet ikke hva slags prisnivå det har. Eller Karibien? Mexico? Mye spennende å velge mellom! Anonymkode: c48b8...939
Fredsmegleren Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Barbados ser ganske likt ut, men vil tro prisen er ganske lik også.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar! Det skal være bryllupsreise, så vi er forberedt på å bruke en god del, men vil selvfølgelig ikke bruke mer enn nødvendig, samtidig som vi vil ha en bra+ standard 😊 Skal være i to uker, og det blir i juli/begynnelsen av august .Anonymkode: 00fcc...042Jeg anbefaler ikke Mauritius i juli/august da været er ustabilt og ikke så varmt (kanskje maks 22 gr på dagtid og 18 gr på kvelden) Thailand har regntid da, så Phuket/Krabi kan ha mye nedbør, samt undervannstrømmer, Koh Samui/Koh Tao derimot er flott om sommeren. Siden det er bryllupsreise hadde jeg nok valgt Maldivene. Ønsker dere fred og ro så velg en liten øy, vær obs på at det er kanskje bare et hotell man spiser på (pga kostnadsnivået er så høyt er det stort sett all inclusive) men vi var der i 14 dager og ble faktisk ikke matlei selv etter 14 dager på samme restauranten. Det finnes øyer som er store med flere valg, men da mister man også litt av det romantiske og følelsen av å være på en øde øy. Vi var på en liten øy og bodde på den delen som var forbeholdt voksne folk. Det var stort sett bare par på bryllupsreise og folk som feiret bryllupsdager, ergo ingen høy partyfaktor. For oss som var nyforelsket var dette himmelsk, kun lange, late dager på stranda (snorklet mye) , romantiske kvelder på terrassen og vi var kun med på et par båtturer, ellers kun sløving. På alle øyene finnes det selvsagt alt mulig av aktiviteter om man ønsker, alt fra underholdning i barene (noen kvelder lokal sang og dans, andre kvelder karaoke) biljard, golf, treningssenter osv. Anonymkode: f965c...e65
RC Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Det går an å reise til Maldivene på budsjett. Velg å bo lokalt i stedet for på all inclusive-luksushotell. Dessuten er det ganske billig å fly dit om dagen, man får billetter ned i 5,000 per pers. Ulempen med å bo lokalt er at man ikke kan nyte alkohol, samt at det er forbudt å gå i bikini annet enn på hotellstrendene (muslimsk land). Seychellene er også helt nydelige, og her kan man også velge å bo lokalt (i gjestehus eller småhoteller) uten å måtte betale så fryktelig mye. Dessuten er det billig og fint både i Thailand, Sri Lanka, Filippinene og Indonesia.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Å, så herlig! Selv drømmer jeg om å reise til Bahamas eller deromkring. Kjøpe billig flybillett tur-retur Florida (kanskje være der et par dager) og så ta et annet fly over til øyene. Det trenger heller ikke bli så dyrt... Anonymkode: eab2a...b6b
skruf Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Vi var på Seychellene, ble mye billigere enn Maldivene. Bodde på de to minste øyene La Digue og Praslin. Valgte også å ikke bo på luksushoteller som kostet skjorta, men i små koselige (og romantiske!!) bungalower på stranda. Betalte vel ca 30 000 tilsammen for meg og mannen, var der i 15 dager. Tror Seychellene er den fineste plassen jeg har vært på i hele mitt liv! Særlig La Digue er fantastisk! Lita øy med lite trafikk. Vi leide oss sykler og syklet rundt øye, hadde med bade og snorklesaker i sykkelkurven og stoppet der vi følte behov for det. Utrolig klart vann, og strendene er ubeskrivelige. Praslin var og helt super. Der finner du ei av verdens fineste strender (ble kåret blant topp 10 for noen år siden); Anse Lazio. Som sagt så valgte vi bort luksus og opplevde øyene på en annen måte enn å bo på et all incklusive hotell. Å gå ut på stranda klokka 5 om morgenen når de lokale fiskerene kom inn for å kjøpe en fisk som jeg lagde middag av er et minne som for alltid vil være der. (vi spiste såklart også på restaurant, men noen måltid lagde jeg også spiste vi på verandaen mens vi nøt utsikten og hverandre) Fy fabien, jeg må tilbake snart Edit: Ang priser på Seychellene så var alt som blir importert svindyrt. En drink f.eks kostet mere enn i Norge, likedan internasjonale merker i matvarebutikkene. Lokale produkter var rimelig. Mannen min digget Seybrew, godt øl i følge han Endret 22. desember 2015 av skruf
I all verden Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Slenger meg på anbefalingen om Seychellene. Seychellene kan være dyrt, men i motsetning til Maldivene så er det mulig å bo billig der. Flybillettene er som regel litt dyrere (regn med ca 7000 kr til Seychellene og 5000 kr til Maldivene), men det sparer du inn på overnattingen. Det er fullt av koselige små overnattingssteder på Seychellene. Jeg vil virkelig anbefale øya La Digue. Silhouette har jeg også hørt mye bra om. Praslin skuffet meg litt, men det var bare fordi jeg kom rett fra La Digue som var så fantastisk koselig og idyllisk. Maldivene og Seychellene blir ofte sammenlignet, men her er noen viktige ulikheter: Seychellene har natur. Regnskog, majestetiske klipper og ordentlige turstier. Maldivene har bare strand. Det er lett å reise mellom øyene på Seychellene. På Maldivene blir du lett litt fastlåst på den lille hotelløya du bor på. Maldivene er veldig konservativt hvis du ferdes der lokalbefolkningen er. På Seychellene kan du kle deg som du vil. Nå har ikke jeg vært på Maldivene, men mange av luksushotellene der ser unektelig veldig flotte ut. Tror likevel at jeg lett ville kjedet meg der, siden det ikke er så mye å gjøre på et hotell. På Seychellene finner du også flotte luksushoteller og minst like perfekte strender, og i tillegg har du også muligheten til å finne på andre ting. Endret 22. desember 2015 av I all verden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå