AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Jeg er en erfaren hundeeier og har falt litt for dvergpincher som rase. Mye hund i liten kropp! Jeg ønsker å høre om andres erfaringer med rasen, på godt og vondt. Anonymkode: aa392...fdf
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 De er nydelige og standhaftige. Skikkelig små tøffinger. Anonymkode: 797c1...cfa
Mis(s)Understood Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 De er store hunder i liten kropp. Fantastisk lynne, tøffe som et uvær, utrolig fine familiehunder.Går uten problemer 12 timer på fjellet. Vierkratt er litt utfordrende fordi det er en høyde som lager utfordringer, men det kan du fikse med å bære dem gjennom de verste vierkrattene på fjellet.Fantastiske hunder, og jeg synes de er pene fordi de fortsatt ser ut som hunder.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 De er store hunder i liten kropp. Fantastisk lynne, tøffe som et uvær, utrolig fine familiehunder.Går uten problemer 12 timer på fjellet. Vierkratt er litt utfordrende fordi det er en høyde som lager utfordringer, men det kan du fikse med å bære dem gjennom de verste vierkrattene på fjellet.Fantastiske hunder, og jeg synes de er pene fordi de fortsatt ser ut som hunder.Takk, dette stemmer bra med mitt inntinntrykk Anonymkode: aa392...fdf
Jeane Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Nå har jeg ikke rasen selv, så min erfaring med dem er fra hunder jeg har møtt. Mitt inntrykk er at de som er stødige er nøyaktig sånn som de beskrives over, men dessverre har de fleste jeg har møtt vært stressede, nervøse, gneldrete og gretne med andre hunder. Glefsete tisper og hannhunder som ypper til bråk. Jeg bor i leilighet, og hadde en nabo som ble tvunget til å flytte fordi hunden hennes bråket sånn.Det kan selvfølgelig hende at jeg har vært veldig uheldig med de jeg har møtt, eller at det i mitt område finnes flere dårlige oppdrettere, men jeg ville vært meget nøye på gemytt dersom jeg skulle kjøpe rasen.
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Nå har jeg ikke rasen selv, så min erfaring med dem er fra hunder jeg har møtt. Mitt inntrykk er at de som er stødige er nøyaktig sånn som de beskrives over, men dessverre har de fleste jeg har møtt vært stressede, nervøse, gneldrete og gretne med andre hunder. Glefsete tisper og hannhunder som ypper til bråk. Jeg bor i leilighet, og hadde en nabo som ble tvunget til å flytte fordi hunden hennes bråket sånn.Det kan selvfølgelig hende at jeg har vært veldig uheldig med de jeg har møtt, eller at det i mitt område finnes flere dårlige oppdrettere, men jeg ville vært meget nøye på gemytt dersom jeg skulle kjøpe rasen.Hunder som ikke får oppdragelse kan bli sånn.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Tusen takk for erfaringene så langt. Jeg vet godt at en hund trenger oppdragelse, jeg er villig til å bruke mye tid og energi på hunden. Jeg har ikke bestemt meg for rase enda. Er fremdeles i tenkeboksen. Anonymkode: aa392...fdf
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Tusen takk for erfaringene så langt. Jeg vet godt at en hund trenger oppdragelse, jeg er villig til å bruke mye tid og energi på hunden. Jeg har ikke bestemt meg for rase enda. Er fremdeles i tenkeboksen. Anonymkode: aa392...fdfHvilke tenker du på da?
Skywise Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Det er en rase som ble avlet for å varsle, så om du ikke liker lyd burde du droppe rasen. Mye kan dempes, men det er et instinkt som ikke blir borte med mindre du har et svært utypisk individ.Ellers er det kule småhunder som krever en del aktivitet, er med på det meste samtidig som de er noe selvstendige. Som nevnt tidligere er det en rase med en del utfordringer på gemyttplanet, så møt foreldrene og slekt, det er et arvelig problem og en del avler dessverre på dårlig mentalitet. Sosial usikkerhet er det jeg har sett hos flest individer av rasen, men nervøsitet og redsler er også utbredt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå