Gå til innhold

Småprater du med frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos frisøren i går, og da kom jeg til å tenke på dette med å føre samtaler med frisøren. Selv er jeg en ganske reservert person som synes det er mest behagelig å ikke prate så mye. Forteller jo såklart hvordan jeg vil ha håret osv, tenker mer på vanlig småprat.  Da jeg var yngre, typ barn, prøvde frisøren alltid å føre samtaler med meg, men det er det heldigvis ikke så fryktelig mye av lengre. Mon tro om frisører synes jeg er ufyselig som ikke prater? Hvordan er du selv?

Anonymkode: ae00e...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg holder tett fra starten så slipper jeg å tenke på å holde samtalen i gang, pinlige stillheter etter hvert er så fælt.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å småprate med frisøren. Nå har jeg funnet en frisør som syns det er helt greit at jeg leser på kindle mens hun klipper, så alt jeg prater med henne om er hvordan håret skal være. Passer meg utmerket!

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg prater med min frisør, men kun fordi hun har klippet meg gjennom flere år, hun er også barnas faste frisør. Så nå føler jeg neste han jeg kjenner henne, gir henne til og med en liten gave til Jul. Men det tok en stund før vi kom i ordentlig prat, men blitt mer med årene.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg ikke bare småprater med frisøren, men «ni-skravler» :fnise:
Det skal sies at vi kjenner hverandre utenfor frisørstolen, også. Ikke nære venner, men gode bekjente med flere felles interesser. Det er derfor sjelden vanskelig å finne på temaer. 

Skrevet

Jeg liker ikke å prate med frisøren, jeg er verken sjenert eller asosial, men liker å slappe av og lese blader når jeg er der. Forrige gang var jeg hos ei som bablet i vei om livet sitt i et kjør, hun tok ikke hintet når jeg svarte bare med ja/nei og tok opp et blad. Jeg ble utrolig irritert og hadde mest lyst å svare at jeg ga en god f*** i venninne og livet hennes. For en travel dame, kommer aldri til å sette en fot innenfor den frisørsalongen igjen. 

Anonymkode: 5bd9f...296

• Liker 3
Skrevet

Snakker heller ikke med frisøren, men kom litt i prat sist gang fordi jeg hadde kjennskap til noe hun i stolen ved siden av sa. Eller, det ble vel mer litt prat med naboen som dessverre var på vei ut da vi fant ut vi hadde noe felles og jeg hadde nettopp satt meg ned.

Men jeg leser ikke blader eller lignende når jeg er der. Frisøren liker jo at jeg har hodet i riktig vinkel og det kan jeg ikke gjøre når jeg leser blad. Leser kun når jeg venter på farging og tørking. Er lesing vanlig?

Skrevet (endret)

Det er det jeg hater mest med frisøren min. Jeg er der lenge når jeg først er der og jeg orker ikke den pinlige stillheten. Han insisterer på å prøve å holde en samtale, og det er slitsomt. Hadde det ikke vært for at han er en sykt flink frisør, hadde jeg kuttet han ut...

nå skal det sies at en viktig grunn til at jeg ikke liker å prate med fan er at gan snakker så dårlig norsk at vi misforstår hverandre hele tiden. Det føles veldig som en 'jobb' å skulle holde en samtale gående...

Endret av Puny
Skrevet

Skravler i vei med frisøren jeg :P 

Skrevet

Jeg foretrekker en frisør som forsøker å småprate litt. Har gått til en som bare var stille, og det føltes så pinlig! Hun som klipper meg nå snakker akkurat passe mye.

Anonymkode: 55b85...040

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke å snakke med frisøren. Det hender de prøver å få i gang en samtale, men jeg svarer kort så de forstår stort sett at jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: 9dbae...821

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker overhodet ikke å preike med frisøren.
 Men det har vel lett for å bli en ganske klein stillhet også.
 Jeg vil bare bli ferdig med det, og så komme meg ut igjen.

Anonymkode: 93498...410

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan godt prate med frisøren, men kan også la være, det er liksom det samme for meg, begge deler kan egentlig være hyggelig:P Så siden jeg "swing both ways" lar jeg bare frisøren velge. Som oftes småprater de litt, men noen har man jo bedre kjemi med enn andre.

Anonymkode: 2c9ca...d87

Gjest Kattifnatten
Skrevet

Jeg liker ikke å prate med frisøren. Har funnet meg en fast frisør som jeg går til, og det virker som om hun syns det er helt greit at jeg heller sitter og leser. Prater selvfølgelig om hvordan jeg vil ha håret, men ikke noe annet.

Skrevet

Frisøren min er en god venninne, så vi prater mye. Men hadde nok lest mer om jeg gikk til en jeg ikke kjente. Har alltid med Kindle for å lese mens fargen sitter i.

Skrevet

Jeg tror jeg nesten kan snakke med hvem som helst om hva som helst, så å snakke med frisøren går helt fint.

• Liker 2
Skrevet

Hadde en mannlig frisør i utlandet og han var det kjekt å småprate med. Når jeg går til nye frisører som jeg ikke kjenner så godt så er det greit om man prater eller ikke for å si det sånn. De fleste kvinnelige frisørene bruker å prate har jeg merket, men sist hadde jeg en mannlig frisør og han var ikke så snakkesalig. Begge deler går forsåvidt greit for min del :)

Skrevet

Liker ikke å gå til frisører som hater pinlig stillhet.

Og ofte lurer jeg på om de har en sånn liste de får på skolen, om hva de skal snakke om. :fnise:

En höjdare er alltid "Hva jobber du med?". (Sikkert litt kjedelig hvis man av en eller annen grunn ikke jobber.)

"Kommer du fra (byen vi bor i)?" er også mye brukt.

Fra mai-september: "Hva skal du gjøre i ferien?"/"Har du vært på ferie?"

Kan godt prate litt, men er ikke interessert i å utbasunere foran hele salongen hvor jeg jobber, hvor jeg skal på ferie eller at vi skal pusse opp stua og derfor ikke har råd til å reise noe sted i år. 

Foretrekker at vi kun snakker om hår, og ellers holder kjeft.

(Og at de ikke prøver å pushe produkter altfor aggressivt.)

Anonymkode: 20891...f86

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan selvfølgelig prate om hvordan jeg vil ha håret, men så er det slutt. Sist jeg var hos frisør, i forrige uke, så spurte hun hvor jeg bodde, hva jeg jobbet med osv osv. Føltes nesten som et gestapoforhør. :fnise:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...