Gå til innhold

ansiennitet med psykologutdanning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer psykologi profesjon, og går tredje året. Jeg har fått jobb som miljøarbeider (men det kalles vel pleieassistent) som vikar på psykiatrisk sykehus. Jeg har fått oppgitt årslønn på 285 000, gitt at jeg ikke har noen ansiennitet. Det jeg lurer på er, vil de tre årene fra psykologi tells som dette? Vil eventuelt annen jobb, feks i service, gjøre det?

Takk for hjelpen!

Anonymkode: ca0d5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme stilling og studie som deg. Du vil ikke få ansiennitet for studiene, men du vil få for alt annet arbeid, det trenger ikke være helserelatert. Likevel er det slik at du må ha jobbet 100% til sammen i ett år per år ansiennitet. Dvs. hvis du har en 20% stilling, må du ha jobbet i denne i 5 år før du får ett år ansiennitet. (Arbeid før fyllte 18 år teller ikke med). 

Anonymkode: 75b68...655

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min får jeg etter et år på medisin en annen tittel - jeg går fra miljøarbeider til student helsefag, og får en lønnsøkning. Dette gjelder i følge sjefen på sykehjemmet jeg jobber på for alle helsefaglige utdanninger, det være seg sykepleie, psykologi, medisin, fysioterapi etc.

Anonymkode: 1f7ea...c00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...