Gå til innhold

de som er med på Luksusfellen, jobb-tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fulgt litt med på Luksusfellen fra Norge eller Sverige?
I veldig mange episoder, så får deltakerne i oppgave å skaffe seg litt mer arbeid, fordi de må tjene inn enda mer penger.

Men det virker som deltakerne bare trenger går til ett enkelt intervju med Manpower eller hos andre steder, og så får dem jobb-tilbud nærmest på dagen? Det går vel egentlig ikke så kjapt i virkeligheten? Dette programmet er vel ikke så veldig mange dager hos hver enkelt deltaker heller.

Fra dette programmet, så sitter vel seerne igjen med det inntrykket av at jobb-markedet i dagens samfunn er veldig, veldig enkelt....  :forvirra:

Anonymkode: bef30...1d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper at de får hjelp av programlederne til å få jobb. De har nok sine kontakter. 

Anonymkode: b395e...4eb

Gjest snoopy_93
Skrevet

I realiteten kan en få jobb kjapt, men da skal du ha en god søknad og en fin cv, samt gjøre et godt intervju. 
Jeg har søkt på over hundre jobber, fått hjelp fra en jobbspesialist til å skrive søknad og cv. Jeg sitter igjen uten arbeid og har ikke vert til et eneste intervju annet en å ha blitt lovet intervju som aldri ble noe av fordi de plutselig ansatte en annen. 

Skrevet

Tenker at man ganske lett kan få jobb i Norge i dag, selv med 'vanskelig' jobbmarked. Er man ikke kresen, Med rett søknad, og rett intervju så er ikke dette ett problem...

Anonymkode: abd42...dd0

Skrevet

Tenker at man ganske lett kan få jobb i Norge i dag, selv med 'vanskelig' jobbmarked. Er man ikke kresen, Med rett søknad, og rett intervju så er ikke dette ett problem...

Anonymkode: abd42...dd0

Selv helt vanlige butikk-jobber kan jo få fleire hundre jobb-søknader da ?

Anonymkode: bef30...1d4

• Liker 2
Skrevet

Hos manpower er det ikke vanskelig og få jobb. Der blir man ansatt som vikar og er man udugelig får man ikke flere oppdrag. Så bedriften han ingen ting og tape på og ansette "hvemsomhelst" 

Anonymkode: d3ef0...249

Skrevet

De jeg har sett som får jobb på dagen har stort sett fått det i en stor kjede, som McDonalds, Ikea eller liknende.  De har stort sett alltid plass til en til, og ser på det som god reklame.  Som en annen nevner så er det produksjonsteam som står bak og drar i trådene i slike programmer.

Jeg skulle gjerne sett en oppfølgings-reportasje der vi fikk se hvordan det sto til med deltakerne etter et par år.

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

De gangene jeg brukte vikarbyrå for å få jobb (slutten av tenårene/tidlig 20-årene) fikk jeg jobb omtrent på dagen. Butikkjobber og lignende.

Skrevet

TV er juks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...