Gå til innhold

Glad du snart er pensjonist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heldigvist levd i Norges gullalder og sikret høy lønn og god pensjon. Det ser ikke like lyst ut for de som kommer etter meg. Høy arbeidsledighet og dystre utsikter i vente med kutt i velferdstjenester og høyere skatter. Mange sier de skulle ønske de var unge igjen, men jeg er glad jeg er 61 og ikke 16. 

Anonymkode: 2f1c6...ffc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er 30 og trygdet på minstetrygd så gruer meg forferdelig til å bli pensjonist og få ENDA mindre enn hva jeg har nå å rutte med.... Hilsen rullestolbruker med høye helseutgifter som knapt har råd til brød og melk.

Anonymkode: 72c00...d0b

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg er 30 og trygdet på minstetrygd så gruer meg forferdelig til å bli pensjonist og få ENDA mindre enn hva jeg har nå å rutte med.... Hilsen rullestolbruker med høye helseutgifter som knapt har råd til brød og melk.

Kjipt! Verdens rikeste land har nok sin storhetstid bak seg. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du fortelle hvor mye din totale inntekt er på per måned? :)

Anonymkode: 6b84f...9ca

Skrevet (endret)

Nei jeg gleder meg ikke til det. Jeg er relativt ung og gleder meg til å gå på jobb. Jeg hadde gått på veggen om jeg ikke hadde en jobb. Jeg er litt bekymret for en evt. Mammaperm i fremtiden, men det føles sikkert anderledes!? Jeg blir rastløs over en sommerferie og er ikke skapt for lediggang... Økonomisk vet jeg at jeg må sikre meg på andre måter enn generasjonen før meg. Jeg satser ikke på at jeg kan leve kun av min pensjon når den tid kommer...

Endret av Puny
Gjest Nordavind
Skrevet

Jeg skal også pensjonere meg om et par år og ser frem til tilværelsen.

Skrevet

Nei, nå i en alder av 47 er jeg blitt kronisk syk og er på vei mot uføretrygd. Mistet nå alså all mulighet til å stige karrieremessig og beholde god lønn. Tjente forrige år 765 000. Vil få ca 330 000 på uføretrygd. Ser ikke frem til pensjonstiden med da enda mindre utbetalt enn uføretrygd. 

Anonymkode: eafc1...54e

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Har ingen planer om å bli pensjonist, så jeg er glad jeg enda er ung.

Skrevet

Nei jeg gleder meg ikke til det. Jeg er relativt ung og gleder meg til å gå på jobb. Jeg hadde gått på veggen om jeg ikke hadde en jobb. Jeg er litt bekymret for en evt. Mammaperm i fremtiden, men det føles sikkert anderledes!? Jeg blir rastløs over en sommerferie og er ikke skapt for lediggang... Økonomisk vet jeg at jeg må sikre meg på andre måter enn generasjonen før meg. Jeg satser ikke på at jeg kan leve kun av min pensjon når den tid kommer...

Pensjonskassa er tom når du blir gammel, ja. Vi eldre er heldige som har opplevd Norges gullalder. 

Skrevet

Nei, nå i en alder av 47 er jeg blitt kronisk syk og er på vei mot uføretrygd. Mistet nå alså all mulighet til å stige karrieremessig og beholde god lønn. Tjente forrige år 765 000. Vil få ca 330 000 på uføretrygd. Ser ikke frem til pensjonstiden med da enda mindre utbetalt enn uføretrygd. 

Anonymkode: eafc1...54e

Har du betalt ned huslånet så lever du fett på 330 000. 

• Liker 3
Skrevet

Har ingen planer om å bli pensjonist, så jeg er glad jeg enda er ung.

Hva skal du bli når du blir gammel, da?

Anonymkode: 2ad94...38d

• Liker 2
Skrevet

Hva skal du bli når du blir gammel, da?

Anonymkode: 2ad94...38d

Jobbe til han dør. 

• Liker 1
Skrevet

Pensjonskassa er tom når du blir gammel, ja. Vi eldre er heldige som har opplevd Norges gullalder. 

ikke uenig i det. Derfor jeg sikrer pensjonen min på andre måter...

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jobbe til han dør. 

Og hvis det ikke blir mulig, og jeg er tvungen til å pensjonere meg og det ikke er til å leve av. Ja da er vel tiden min ute, enkelt og greit.

Skrevet

Jeg er glad jeg er den alderen jeg er. Jeg har ingen intensjoner om å bli pensjonist. Når jeg ikke kan jobbe lengre kjøper jeg meg en seilbåt, en kasse dyr whiskey, og en parkas. Så seiler jeg til Svalbard, finner meg et dertilegnet isflak, setter meg på det og lar livet seile sin egen sjø. 

• Liker 1
Skrevet

Da er vi to. Jeg får det bare så vidt til å gå rundt nå. Er så sliten av å alltid måtte snu på hver eneste krone. Har hatt det slik i seks år nå. "Trøsten" er at jeg kanskje ikke får så lang pensjonisttilværelse...

Anonymkode: d63f4...d19

• Liker 2
Skrevet

Da er vi to. Jeg får det bare så vidt til å gå rundt nå. Er så sliten av å alltid måtte snu på hver eneste krone. Har hatt det slik i seks år nå. "Trøsten" er at jeg kanskje ikke får så lang pensjonisttilværelse...

Anonymkode: d63f4...d19

Hvor mye har man utbetalt da? Har du bostøtte også? :)

Skrevet

Har du betalt ned huslånet så lever du fett på 330 000. 

Det er ca 20.000 netto kr per måned.

Skrevet

Det er ca 20.000 netto kr per måned.

det er mer enn mange har utbetalt i full jobb

Anonymkode: c3b9e...b67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...