AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Jeg er 169 høy og veier 44 kg, og har hele livet mitt vært veldig undervektig. Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser, men sliter med å få i meg nok mat i løpet av en dag til å gå opp i vekt. Virker også som at jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Dette ligger i slekta.Men jeg har veldig dårlig selvtillit grunnet dette. Jeg føler meg ikke vel. Derfor har jeg nå sånn smått begynt å trene, også har jeg bestilt weight gainer fra proteinfabrikken i håp om at det skal hjelpe. Men vet ikke om dette vil hjelpe i de perioder jeg ikke trener så mye - slik som nå, i juletiden.Derfor lurer jeg litt på om noen har klart å gå opp i vekt med hjelp av en slik gainer? Eller andre erfaringer? Noen som har noen tips, kanskje? Vil så gjerne gå opp i vekt, men er litt usikker på hva som skal til. Vil gå opp minst 10 kg. Anonymkode: c2d81...533
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Jeg er 169 høy og veier 44 kg, og har hele livet mitt vært veldig undervektig. Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser, men sliter med å få i meg nok mat i løpet av en dag til å gå opp i vekt. Virker også som at jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Dette ligger i slekta.Men jeg har veldig dårlig selvtillit grunnet dette. Jeg føler meg ikke vel. Derfor har jeg nå sånn smått begynt å trene, også har jeg bestilt weight gainer fra proteinfabrikken i håp om at det skal hjelpe. Men vet ikke om dette vil hjelpe i de perioder jeg ikke trener så mye - slik som nå, i juletiden.Derfor lurer jeg litt på om noen har klart å gå opp i vekt med hjelp av en slik gainer? Eller andre erfaringer? Noen som har noen tips, kanskje? Vil så gjerne gå opp i vekt, men er litt usikker på hva som skal til. Vil gå opp minst 10 kg.Anonymkode: c2d81...533Synes du at du er for tynn? Har andre kommentert det?For meg hjalp det og drikke nutridrikker, som du får kjøpt på apoteket. De er litt dyre, og smaker drit, men jeg gikk opp. Om du får i deg for lite mat i løpet av en dag, kan du jo tenke litt på produktet du spiser. Du vet jo at det finnes for eksempel Ekte majones, og lett majones. Bare velg de produktene med mest kalorier i, rett og slett. Men alt med måte selvfølgelig!! Jeg ønsker deg lykke til, og anbefaler deg og drikke en eller annen næringsdrikk sammen med det andre du spiser. Noen går faktisk ikke opp i vekt uansett hvor mye de prøver Anonymkode: 99414...c89
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Synes du at du er for tynn? Har andre kommentert det?For meg hjalp det og drikke nutridrikker, som du får kjøpt på apoteket. De er litt dyre, og smaker drit, men jeg gikk opp. Om du får i deg for lite mat i løpet av en dag, kan du jo tenke litt på produktet du spiser. Du vet jo at det finnes for eksempel Ekte majones, og lett majones. Bare velg de produktene med mest kalorier i, rett og slett. Men alt med måte selvfølgelig!! Jeg ønsker deg lykke til, og anbefaler deg og drikke en eller annen næringsdrikk sammen med det andre du spiser. Noen går faktisk ikke opp i vekt uansett hvor mye de prøver Anonymkode: 99414...c89Takk Synes jeg er for tynn, ja - og får ofte høre det.Så bra at det har hjulpet deg. Drakk nutridrikker en liten periode, men ble dessverre for dyrt over tid. Velger også det med mest kalorierer når jeg er ute og handler.Hva tenker du på når du sier næringsdrikk?- TS Anonymkode: c2d81...533
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Gainer for eksempel du tenker på da? - TS Anonymkode: c2d81...533
herremann Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 det fungerer ypperlig å gå opp i vekt med gainer, spesielt om du blander med melk. evt lager en smoothie med gainer i.men, du mister vekta raskt om du stopper med gainer. du må gradvis avvenne kroppen fra gainer over til andre andre typer næring før du slutter.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Takk Synes jeg er for tynn, ja - og får ofte høre det.Så bra at det har hjulpet deg. Drakk nutridrikker en liten periode, men ble dessverre for dyrt over tid. Velger også det med mest kalorierer når jeg er ute og handler.Hva tenker du på når du sier næringsdrikk?- TSAnonymkode: c2d81...533Da tenker jeg på de nutridrinkene som selges på apoteket. Men det er sikkert de du har prøvd. I den tiden jeg skulle opp i vekt spise jeg hauevis med yoghurtnøtter, mye kalorier og de er drit gode. Men nå vet jo ikke jeg hvordan din fysiske tilstand er av undervekt, har du mistet mensen og har diverse plager burde jo kontakte ernæringsfysiolog. Anonymkode: 99414...c89
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 det fungerer ypperlig å gå opp i vekt med gainer, spesielt om du blander med melk. evt lager en smoothie med gainer i.men, du mister vekta raskt om du stopper med gainer. du må gradvis avvenne kroppen fra gainer over til andre andre typer næring før du slutter.Blander med melk, ja Ja, skjønner det. I første omgang er jeg fornøyd om jeg bare klarer å legge på meg noen kg. Også blir det etterhvert kanskje lettere å få i seg mer næring "naturlig" om kroppen vennes til å få seg mer næring med hjelp av gainer.Men tror du gaineren vil funke best med eller uten trening (styrke)?- TS Anonymkode: c2d81...533
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Da tenker jeg på de nutridrinkene som selges på apoteket. Men det er sikkert de du har prøvd. I den tiden jeg skulle opp i vekt spise jeg hauevis med yoghurtnøtter, mye kalorier og de er drit gode. Men nå vet jo ikke jeg hvordan din fysiske tilstand er av undervekt, har du mistet mensen og har diverse plager burde jo kontakte ernæringsfysiolog. Anonymkode: 99414...c89Ja, er nok de jeg har prøvd Kan jo evt drikke de innimellom. Vet ikke om det hjelper, men.Yoghurtnøtter, ja! Det er jo kjempegodt. Det skal jeg prøve å spise mer av.Har ingen plager fysisk, er rett og slett bare at jeg er tynn som en stilk.- TS Anonymkode: c2d81...533
herremann Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 (endret) Blander med melk, ja Ja, skjønner det. I første omgang er jeg fornøyd om jeg bare klarer å legge på meg noen kg. Også blir det etterhvert kanskje lettere å få i seg mer næring "naturlig" om kroppen vennes til å få seg mer næring med hjelp av gainer.Men tror du gaineren vil funke best med eller uten trening (styrke)?- TSAnonymkode: c2d81...533spiser du gainer uten å trene blir du feit. jeg tror at du raskere vil se resultater i +kilo om du spiser gainer uten å trene. men hvis du ser på et langsiktig perspektiv så vil jeg absolutt anbefale deg å trene hele veien.edit: jeg er langt ifra en ekspert på dette. du kan f.eks prøve:https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=gainer el protein Endret 8. desember 2015 av herremann
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 spiser du gainer uten å trene blir du feit. jeg tror at du raskere vil se resultater i +kilo om du spiser gainer uten å trene. men hvis du ser på et langsiktig perspektiv så vil jeg absolutt anbefale deg å trene hele veien.Ok, takk for svar Vil jo helst gå opp i vekt i form av muskler. Feit tviler jeg på at jeg blir, men synes en trent kropp er finere uansett. Lurte bare på om det vil ha noen hensikt å drikke gainer de periodene jeg ikke trener - når jeg reiser bort f.ekt. Blir borte i 3 uker nå snart - også har jeg allerede vært borte én uke, dermed blir det ikke mye trening for tiden. Men i utgangspunktet skal jeg prøve å trene 2-3 ganger i uka - TS Anonymkode: c2d81...533
Gjest Plastic Heart Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Muskler veier mer enn fett og (riktig) trening er alltids bra for deg, så anbefaler å trene, ja! Da jeg gikk inn for å legge på meg noen kilo brukte jeg eggeplommer og olje i smoothie, og jeg drakk to glass helmelk i tillegg til det vanlige jeg spiste. Det funket fint for meg, og jeg slet veldig med å spise nok! Men nå som jeg har begynt å trene og dermed må øke inntaket litt tenker jeg å begynne med gainer eller proteinpulver eller noe, jeg også. ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå