AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Jeg er i uke 20 For en tid tilbake tiden så fikk jeg to gavekort på spa/massasje. Hovedsakelig kroppsmassasje + fotmassasje, og jeg har siklet etter å bruke disse i ukesvis nå. Dessverre har jeg lidd av hyperemesis hele svangerskapet og noe massasje når jeg har kastet opp nærmere 30 ganger om dagen har vært uaktuelt. De siste ukene har kvalmen gitt seg ganske mye (hurra!!) og jeg er nå rimelig sikker på at jeg klarer å bli "knadd" uten å måtte avbryte for å løpe på toalettet!Men siden jeg er førstegangsgravid så lurer jeg på om gravide kan få massasje? Kan virke som et dumt spørsmål, men vil være på den sikre siden Jeg har ikke noe særlig mage, men syntes det kan bli ubehagelig å ligge for lenge på magen. Merker at når jeg skal sove så snur jeg meg sånn halvveis til siden, så kan det bli ubehagelig å ligge på magen og få trykk på ryggen over tid? Hvis dere skjønner hva jeg mener Ser at de også har en mamma-pakke, men den er dog litt dyrere. Og lurer på om kanskje den er for de som nærmer seg slutten av svangersskapet? Står at det er for den nybakte eller vordende mammaen, men kanskje den heller er egnet for når man kommer dit at det virkelig er "tungt å bære" og hovne føtter?Hva tenker dere? Erfaringer? Stor takk på forhånd fra førstegangsmamma Anonymkode: 8a392...d36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Vent til du har født, eller snakk med legen din. Det er frarådet med masasje under graviditet. Anonymkode: cc5b3...bce
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Vent til du har født, eller snakk med legen din. Det er frarådet med masasje under graviditet. Anonymkode: cc5b3...bceDet visste jeg faktisk ikke!Googlet litt og fant en massør som sa at massasje KUNNE føre til abort! For de trykker på noen punkter i ryggen som kan utløse det! Sparer den til babyen er ute, jeg! For å være på den sikre siden! Takk for svar! Anonymkode: 8a392...d36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Vent til du har født, eller snakk med legen din. Det er frarådet med masasje under graviditet. Anonymkode: cc5b3...bcenei, det er det ikke. De fleste vil ikke massere de første 12ukene, ikke fordi det er oppdaget noen sammenheng med abort, men fordi de er redd for å bli beskyldt. det er nyyydelig å bli knadd på, spesielt føttene på slutten når det virkelig er tungt. På slutten kan det hende du selv syna fotmassasje er best siden det ofte er litt vanskelig å finne en behagelig stilling å ligge i. Anonymkode: 60479...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå