Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Orker ikke mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et lite klage innlegg. Jeg er så lei meg selv og livet mitt. Jeg må alltid rote meg bort i noe eller gjøre noe galt. Alt jeg prøver på og gjør går galt. Alle menneskene rundt meg er sinte på meg eller skuffa over meg. Det var ei jente jeg møtte tidligere i år. Hun var uvanlig hyggelig mot meg ellers er folk frekke. Vennene mine svikter meg, kjæresten har sviktet meg. Hun skal beholde barnet som jeg ikke er klar for og har sjans til å ta meg av. Hun hater meg for det jeg har gjort. Hun lurte meg sånn at hun ble gravid så skjønner hun ikke at jeg er like forbanna på henne som hun er på meg. Det er jeg som er den store stygge ulven. Jeg har ikke fått noen gode ord i det siste. Ingen. Ikke en gang dette skal gå bra. Ingen bryr seg om hvordan jeg har det og føler det. Er det for jeg er gutt/mann? Skal det være så hardt å være hankjønn? Jeg er så langt nede i kjelleren at jeg begynner å bli skikkelig desperat. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer og har prøvd å sett positivt på livet flere ganger men det er like umulig som det er å gå til månen. Hva i pokker kan jeg gjøre? Har så lyst å starte et nytt liv men det går ikke så lenge jeg er den jeg er.

Endret av Mats15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter at man skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg! Så hvis du syns at alle andre er så fæle mot deg så må du nok gå i deg selv for å finne årsaken. 

Tror ikke du kan forvente så veldig mye trøst og støtte her inne.

Anonymkode: 724a8...b34

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville fått litt system på tankene dine. Hvis alle rundt deg er sinte eller skuffet over deg, er det ting du kan gjøre annerledes? Du skal ikke leve livet ditt etter andres forventninger, men samtidig er det verdt å ta en runde i tenkeboksen hvis mange rundt deg reagerer negativt på det du gjør. Da kan det være rom for forbedring.

Anonymkode: 9d5b7...034

• Liker 4
Skrevet

Det er fordi du er mann ja. Er i samme båt. Får bare gjøre det beste ut av det.

Folk jeg ikke kjenner ser glor å ser stygt på meg. Så trives best alene eller med folk som er 20 år eldre.

• Liker 1
Skrevet

Et lite klage innlegg. Jeg er så lei meg selv og livet mitt. Jeg må alltid rote meg bort i noe eller gjøre noe galt. Alt jeg prøver på og gjør går galt. Alle menneskene rundt meg er sinte på meg eller skuffa over meg. Det var ei jente jeg møtte tidligere i år. Hun var uvanlig hyggelig mot meg ellers er folk frekke. Vennene mine svikter meg, kjæresten har sviktet meg. Hun skal beholde barnet som jeg ikke er klar for og har sjans til å ta meg av. Hun hater meg for det jeg har gjort. Hun lurte meg sånn at hun ble gravid så skjønner hun ikke at jeg er like forbanna på henne som hun er på meg. Det er jeg som er den store stygge ulven. Jeg har ikke fått noen gode ord i det siste. Ingen. Ikke en gang dette skal gå bra. Ingen bryr seg om hvordan jeg har det og føler det. Er det for jeg er gutt/mann? Skal det være så hardt å være hankjønn? Jeg er så langt nede i kjelleren at jeg begynner å bli skikkelig desperat. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer og har prøvd å sett positivt på livet flere ganger men det er like umulig som det er å gå til månen. Hva i pokker kan jeg gjøre? Har så lyst å starte et nytt liv men det går ikke så lenge jeg er den jeg er.

Det må være en eller annen feil mellom hvordan du oppfatter deg selv og hvordan andre oppfatter deg. Mennesker rundt det reagerer på hvordan du er. Begynn med deg selv! Ingen vil henge ut med en som er negativ og passivt aggressiv.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan bli en bedre person når alt og alle er negative? Folk er sur på meg og jeg blir enda mer sur og lei av det. Det blir en evig ond sirkel.

Skrevet

Bruk det negative til noe positivt og konstruktivt. Dvs, hvis de sier bare generel crap som "Du er dust!" så kan det bare overses, det bidrar ikke til noe. Men trekk ut det de sier som du kan ta til deg og endre på. Ikke nødvendigvis for deres del, men for din egen - siden du da kan bli en bedre person (og dermed bli sliten og lei av at folk er negative), samt at du kan fokusere på et nytt liv med nye mennesker hvor du kan bruke denne lærdommen til å møte dem på en bedre måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver men føler ingenting positivt lenger. Ikke en gang min egen familie vil støtte meg og si noe positivt. 

Skrevet

Hva galt har du gjort egentlig? Jeg skjønner ikke helt, mulig jeg leser dårlig siden jeg er inne i en fryktelig sorg nå. Er det barnet du mener så var dere jo to om å lage det. Og du er ingen ond person selv om du har rotet deg litt bort i ting. De fleste har vært ute en vinternatt før, noen i større grad enn andre. Klem til deg! Jeg er sikker på at du får orden på livet ditt. Bare ta tiden til hjelp. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver men føler ingenting positivt lenger. Ikke en gang min egen familie vil støtte meg og si noe positivt. 

Husk at det er du som bestemmer hvordan ditt liv skal være, basert på hvem du er, hvordan du oppfører deg, din holdning til deg selv og andre og de valg du tar. Du kan forbli i martyrdommens som du er nå hvis du vil, men det vil ikke gjøre livet ditt bedre. Og det er ditt valg.

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som heter at man skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg! Så hvis du syns at alle andre er så fæle mot deg så må du nok gå i deg selv for å finne årsaken. 

Tror ikke du kan forvente så veldig mye trøst og støtte her inne.

Anonymkode: 724a8...b34

Kanskje du skal snakke kun for deg selv og ikke andre. Om han finner støtte her eller ikke er nemlig ikke opp til deg. 

Anonymkode: 38d40...0fb

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlig når man er 15. Vi har alle vært der, og alle vi som er litt eldre vet at det vil bli bedre :)

Anonymkode: 72a3a...2fb

• Liker 1
Skrevet

selvfølgeig kan du starte et nytt liv. Få deg en jobb, en utdanning, hvor du møter mange kule folk på studiet og dermed får ny krets og kan bygge deg opp ny identitet, og hvis det ikke er nok så kan du bruke pengene du har spart fra jobben på å stikke til utlandet å gjøre hva faen du vil og spille hvem faen du vil med helt blanke ark og ingen hatere.

Anonymkode: 1316a...e4a

Skrevet

Hvordan bli en bedre person når alt og alle er negative? Folk er sur på meg og jeg blir enda mer sur og lei av det. Det blir en evig ond sirkel.

Du trenger ikke bli en bedre person, men å bli lurere sosialt. Smil, legg inn kompelimenter til folk, ikke bruk energi på ting du ikke kan endre. Hør når folk snakker, lytt og kom med råd. Søk kontakt og vis interesse. Ikke forvent nederlag. Og du trenger ikke hyle ut dine ærlige meninger hele tiden.

• Liker 2
Skrevet

Drømmen om et godt liv vil ikke komme av seg selv, du må jobbe for den. Så lenge du forblir i den negative spiralen og tankegangen du er i nå, så vil du antagelig ikke få oppfylt en slik drøm.

• Liker 2
Skrevet

Drømmen om et godt liv vil ikke komme av seg selv, du må jobbe for den. Så lenge du forblir i den negative spiralen og tankegangen du er i nå, så vil du antagelig ikke få oppfylt en slik drøm.

Det går ikke an å endre det ser det ut som. Har prøvd mange ganger. Noen mennesker er til for å ha det vondt, mens andre skal ha det godt. Livet er jævlig og urettferdig.

Skrevet

Innlegget ditt går ut på at "andre er sure", ikke "jeg har tabbet meg ut,hva gjør jeg nå?" - er du virkelig omringet av mennesker som hater deg og er sinte selv om du gjør alt riktig, så hadde jeg nok bare flytta, fått meg nye venner og vert med mennesker som ikke er giftig.

Men tror jeg på deg da? 
Det at du aldri nevner hva problemet egentlig er, får meg til å tenke at du egentlig ikke har selvinnsikt til å vite det. Når du skriver "jeg blir den store stygge ulven" så ringer det en bjelle hos meg jeg har hørt den før. Jeg vet om en som aldri tok skylden eller ansvaret. Han kunne gjøre noe ordentlig galt, og hvis jeg prøvde å fortelle det til han, så trakk han det kortet.

Det gjør at han kan fjerne seg fra realiteten - det er ikke han som har tabbet seg, det er jeg som kjip!

Det gjør at ingenting er hans feil eller at han trenger å ta noe ansvar.

Men jeg kjenner ikke deg :) Vet bare ikke hva annet jeg kan si etter det du skrev

Skrevet

Det går ikke an å endre det ser det ut som. Har prøvd mange ganger. Noen mennesker er til for å ha det vondt, mens andre skal ha det godt. Livet er jævlig og urettferdig.

Ok, så forbli i martyrdom og selvmedlidenhet. Jeg skjønner sånn sett det, det er jo trygt der. Og det er sånn sett litt greit når man kan skylde på alle andre. Hvis det er meningen at man skal ha det fælt, så kan man jo heller ikke gjøre noe med det. For å gjøre noe med det er tungt, vanskelig og skummelt. Å forbli der man er som martyr er trygt, og da kan man i det minste skylde på verden og synes synd på seg selv.

Bare vær klar over at det er ditt valg å leve slik.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du skal snakke kun for deg selv og ikke andre. Om han finner støtte her eller ikke er nemlig ikke opp til deg. 

Anonymkode: 38d40...0fb

Helt enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...