Gå til innhold

Føler jeg gjør hva som helst, men resultater kommer ikke! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 25 år som sliter veldig med fett både på mage og lår.
Kostholdet mitt er naturlig sunt vil jeg si, og jeg trener fort 4-5 ganger i uken. Fremdeles får jeg ikke bort fettet på magen og låra.
Kostholdet mitt ser slikt ut:
Frokost: Havrerundstykke med pålegg, som f.eks er egg.
Lunch: Salat, wok osv videre, stort fokus på mye grønnsaker.
Mellommåltid: Frukt, grønnsaker, egg
Middag: Wok, hjemmeaget tomatsuppe, fisk.
Kveldsmat: Havrerundstykke, egg, frukt.
Jeg drikker kun vann til alle måltidene og i helga har jeg en dag hvor jeg får lov til å kose meg med godterier eller god mat.

Treningen består av tre dager med styrke og en-to dager med kondisjonstrening.

Jeg føler jeg lever nok så sunt til å kunne få mindre magefett og lårfett. Jeg er 167 cm og veier 59 kg, og dette er jeg ganske fornøyd med, men vekta viser også 29% fett. Dette er det jeg altså vil ha ned. Hva skal jeg gjøre for å få bort fettet? Noen tips?

Anonymkode: b9dcb...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du olje eller margarin i woken? Smør på rundstykket? Dressing på salaten? Fryktelig mye frukt der. Jeg ville byttet ut brød med knekkebrød og unngått olje/margarin i maten. En skje er sånn 100 kalorier, blir fort masse ekstra. 

Du bør også trene kondisjon tre ganger i uken, slik at du får bedre kondisjon.

Skrevet (endret)

Du nevner jo ingenting om HVOR lenge du har trent, og hva trener du på styrkedagene? Hvordan trener du kondisjon?

For å komme med råd om noe som helst, trenger vi denne informasjonen.

Endret av minboble
Skrevet

Du nevner jo ingenting om HVOR lenge du har trent, og hva trener du på styrkedagene? Hvordan trener du kondisjon?

For å komme med råd om noe som helst, trenger vi denne informasjonen.

Ikke egentlig, trening er bare bonus. Vekttap kommer av å spise mindre.

• Liker 1
Skrevet

Hva om hun kun har trent i 3 uker da?

Vi trenger mere informasjon.

Er enig i at trening (spesielt styrketrening) kan ses på som en bonus som du sier, div. at resultatene vil komme mye raskere da.

Styrketrening vil også gi mange andre fordeler!

Skrevet (endret)

Jeg har som ofte ellers bare en masse spørsmål. Hvorfor føler du at du sliter? Hvor mye kroppsfett synes du det er rimelig at en frisk, aktiv kvinne med en normal BMI skal ha? Hvor pålitelig er vekta som viser fettprosent? Hvor mange kalorier spiser du til daglig og på kosedagen? Hvorfor spiser du ikke god mat hver dag?

Endret av Pringle
Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 25 år som sliter veldig med fett både på mage og lår.
Kostholdet mitt er naturlig sunt vil jeg si, og jeg trener fort 4-5 ganger i uken. Fremdeles får jeg ikke bort fettet på magen og låra.
Kostholdet mitt ser slikt ut:
Frokost: Havrerundstykke med pålegg, som f.eks er egg.
Lunch: Salat, wok osv videre, stort fokus på mye grønnsaker.
Mellommåltid: Frukt, grønnsaker, egg
Middag: Wok, hjemmeaget tomatsuppe, fisk.
Kveldsmat: Havrerundstykke, egg, frukt.
Jeg drikker kun vann til alle måltidene og i helga har jeg en dag hvor jeg får lov til å kose meg med godterier eller god mat.

Treningen består av tre dager med styrke og en-to dager med kondisjonstrening.

Jeg føler jeg lever nok så sunt til å kunne få mindre magefett og lårfett. Jeg er 167 cm og veier 59 kg, og dette er jeg ganske fornøyd med, men vekta viser også 29% fett. Dette er det jeg altså vil ha ned. Hva skal jeg gjøre for å få bort fettet? Noen tips?

Du sier ingenting om:

- ditt utgangspunkt

-HVA og HVORDAN du trener

- MENGDEN mat du spiser

Jeg må si jeg irriterer meg nokså grønn over tråder som dette, hvor mennesker forventer råd uten å oppgi relevant og grundig informasjon. Men uansett, veier du 59 kg og har dette fordelt på 167 cm så kan du neppe "slite veldig" med fettet. Tren tung styrke og fokuser heller på å "stramme opp". Og spis NOK protein.

Anonymkode: e4f16...982

• Liker 7
Skrevet

Bruker du olje eller margarin i woken? Smør på rundstykket? Dressing på salaten? Fryktelig mye frukt der.Jeg ville byttet ut brød med knekkebrød og unngått olje/margarin i maten. En skje er sånn 100 kalorier, blir fort masse ekstra. 

Du bør også trene kondisjon tre ganger i uken, slik at du får bedre kondisjon.

Ja, for frukt er jo satan sjæl.

• Liker 1
Skrevet

Ja, for frukt er jo satan sjæl.

Masse kalorier i frukt og noen innbiller seg at de kan spise endeløse mengder med det fordi det er jo "sunt".

• Liker 4
Skrevet

Når du skriver havrerundstykke, egg, frukt, regner jeg med at du mener 1 rundstykke, 1 egg og 1 frukt. Men hvilken frukt? Hva har du i salaten? Du spiser vel ikke ren isbergsalat? Har du oliven? Ost? Skinke? Avokado? Dressing? Bruker du olje eller smør? 

Vanskelig å gi noe råd når du gir så lite informasjon..

• Liker 2
Skrevet

Alle kvinner skal ha fett på mage og lår.

Anonymkode: f5c98...2a0

• Liker 2
Skrevet

Skal?.. 

Anonymkode: 11f82...d13

• Liker 2
Skrevet

Skal?.. 

Eh... Ja!?

Fikk ikke inntrykk av at TS er smellfeit akkurat og tenker at det sannsynligvis er normalt sunt. Siden hun spiser bra og trener jevnt. 

Skrevet

"Alle kvinner" skal vel strengt tatt ingen verdens ting.

• Liker 2
Skrevet

Hvis man ser på BMIen har du helt riktig vekt til din kroppshøyde. Du sier ingenting om mengdene du spiser men det høres ut som du med fordel kan spise litt mer protein. Du bør fokusere på styrketreningen slik at du får mer muskler, da vil du få bedre kroppssammensetning. 

Hvis de 29% fett du henviser til kommer fra en billig badevekt er ikke dette et veldig troverdig tall og kan egentlig ikke brukes til noe fornuftig. Men dersom de 29% er reelle, målt med en profesjonell vekt, sier det at du har veldig lite muskelmasse, og bør derfor prioritere styrketreningen.

Anonymkode: 8ecd8...8a1

Skrevet

Eh... Ja!?

Fikk ikke inntrykk av at TS er smellfeit akkurat og tenker at det sannsynligvis er normalt sunt. Siden hun spiser bra og trener jevnt. 

TS sier hun har 29% fett. Det går helt fint å gå ned noen kg da!! Selv om hun ikke er smellfeit

Skrevet

TS sier hun har 29% fett. Det går helt fint å gå ned noen kg da!! Selv om hun ikke er smellfeit

Enig. På generelt basis er man relativt frodig med 30% kroppsfett, selv for en kvinne.

Anonymkode: 8ecd8...8a1

Skrevet

Husk at slike vekter ikke er 100% pålitelige. Du må nok bare fortsette. slikt tar dessverre lang tid og er ikke gjort over natten. Magefett er dessuten det aller verste å bli kvitt. Puppene forsvinner før magefettet.

Har du vurdert å søke råd hos legen din? Mange har dessuten utbytte av å gå på diabetesmedisinen metformin. Det kan jo hende det er aktuelt for deg. Jeg tror uansett legen er det rette stedet å starte, evt ernæringsfysiolog :) Du trenger kanskje et mer spesielt tilpasset opplegg.

Når det er sagt så er du fullstendig normalvektig som du sier selv :) Kanskje fettet er mer synlig for deg enn for alle andre

Skrevet

Er dette en vanlig baderomsvekt som viser fettprosent? I så fall kan du bare glemme det tallet den viser. Slike vekter er veldig upålitelige med tanke på å måle fettprosent. Skal det gjøres ordentlig må det gjøres av en som kan å bruke fettkaliper, eller på et stort og dyrt apparat som de har på noen treningssentra.

Jeg gjetter på at du har normal mengde fett på mage og lår, men at du tror du det er normalt å være helt skrapa. Det er veldig få som naturlig har helt flat mage. Du har nok ikke et vektproblem, men et problematisk forhold til hvordan en kvinnekropp skal se ut.

• Liker 2
Skrevet

Er dette en vanlig baderomsvekt som viser fettprosent? I så fall kan du bare glemme det tallet den viser. Slike vekter er veldig upålitelige med tanke på å måle fettprosent. Skal det gjøres ordentlig må det gjøres av en som kan å bruke fettkaliper, eller på et stort og dyrt apparat som de har på noen treningssentra.

Jeg gjetter på at du har normal mengde fett på mage og lår, men at du tror du det er normalt å være helt skrapa. Det er veldig få som naturlig har helt flat mage. Du har nok ikke et vektproblem, men et problematisk forhold til hvordan en kvinnekropp skal se ut.

Det var dette jeg prøvde å få fram - takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...