Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vi skal inn til samtale innen april og jeg klarer nesten ikke vente! Tiden går så innmari sakte!:p man blir frustrert! Venniner som popper ut med at de er gravide og jeg kjenner jeg bare blir mer stressa av det vedsinav:p er umulig å ikke tenke på dette! Tenker på det omtrent hver dag og ganske slitsomt:/vi skal til porsgrunn og håper på å få første forsøket i mai. Flere som skal inn for prøverør til sommern?:)

litt om oss: vi har prøvd i 1,5 år og er 27 år gamle. Det er samboeren min som har dårlig sædkvalitet, alt er som det skal med meg. Var en veldig nedtur å vite at vi måtte ha hjelp men vi må holde motet oppe og tenke at det vartfall er bra at vi nå får hjelp! Bare tiden kan gå fort!! :P

Endret av Cmilla
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men vi måtte vente 6 mnd til etter den første samtalen (inntak). Vi hørte til Riksen og hadde behov for donor. Det kan være annerledes der du er. (Og bruken av donor tilførte ekstra ventetid.)

Ventetiden er lang, men ikke stress med det. Sjansen for at dere blir gravid på første forsøk er bare 20%, så det kan bli en laaang ventetid om du ikke smører deg med tålmodighet (og realisme). 

Bruk ventetiden til å kose deg med venninneturer, et glass vin ekstra og bare det å ha fri til å gjøre det dere vil, når dere vil. Det kommer tidsnok dagene med hormoner, sprøyter, skjema for ultralyd, uttak, innsett, enda mer venting på graviditetssvar... Man kan bli gærn!

Vi måtte gi opp babyforsøkene og blir dermed barnløse. Vær forberedt på at det også kan bli resultatet. 

Anonymkode: e5ba3...1b0

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Vi holder til i Porsgrunn og vi fikk beskjed om at vi skulle få time før slutten av Desember, å så fikk vi time til samtale 1. Oktober. Bare 10 dager etter startet vi med nesespray og sprøyter. Vi skal igang med først fryseforsøk ganske snart. Så det kan godt være det ikke er så lenge til dere kommer inn. Å de har ingen ventetid på behandling i Porsgrunn, så det er veldig deilig. Står dere på ringeliste hos de? Det burde dere hvis dere har muligheten til å komme på kort varsel :) Lykke til med prosessen :)

Skrevet
1 time siden, mp89 skrev:

Hei. Vi holder til i Porsgrunn og vi fikk beskjed om at vi skulle få time før slutten av Desember, å så fikk vi time til samtale 1. Oktober. Bare 10 dager etter startet vi med nesespray og sprøyter. Vi skal igang med først fryseforsøk ganske snart. Så det kan godt være det ikke er så lenge til dere kommer inn. Å de har ingen ventetid på behandling i Porsgrunn, så det er veldig deilig. Står dere på ringeliste hos de? Det burde dere hvis dere har muligheten til å komme på kort varsel :) Lykke til med prosessen :)

Det var jo godt å høre! :) nå har det gått 2 mnd snart, så er jo bare 3 mnd igjen (sellom det føles som en evighet) ja vi har satt oss på ringeliste så håper vi får tlf snart :D hvor lenge etter samtale får man starte første forsøket? :) masse lykke til! :D 

AnonymBruker
Skrevet
Den Thursday, December 24, 2015 at 9.18, AnonymBruker skrev:

Ikke for å skremme deg, men vi måtte vente 6 mnd til etter den første samtalen (inntak). Vi hørte til Riksen og hadde behov for donor. Det kan være annerledes der du er. (Og bruken av donor tilførte ekstra ventetid.)

Ventetiden er lang, men ikke stress med det. Sjansen for at dere blir gravid på første forsøk er bare 20%, så det kan bli en laaang ventetid om du ikke smører deg med tålmodighet (og realisme). 

Bruk ventetiden til å kose deg med venninneturer, et glass vin ekstra og bare det å ha fri til å gjøre det dere vil, når dere vil. Det kommer tidsnok dagene med hormoner, sprøyter, skjema for ultralyd, uttak, innsett, enda mer venting på graviditetssvar... Man kan bli gærn!

Vi måtte gi opp babyforsøkene og blir dermed barnløse. Vær forberedt på at det også kan bli resultatet. 

Anonymkode: e5ba3...1b0

Henger meg på denne. Flere burde bli mer realistiske. Vi også måtte gi opp. Men da fikk vi livet tilbake. Smør deg med tålmodighet 

Anonymkode: f1922...80b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på denne. Flere burde bli mer realistiske. Vi også måtte gi opp. Men da fikk vi livet tilbake. Smør deg med tålmodighet 

Anonymkode: f1922...80b

Vi tenker ikke så mye på at det ikke skal gå, må prøve å tenke positivt :) har det selførgelig i bakhodet at det kan være det ikke funker men det vil jeg ikke tenke på nå før vi har prøvd :) jeg har vært gravid tidligere, og legen sa til samboeren at svømmerne hans var et av de bedre (av de som trengte hjelp), og det er jo positivt å høre :) får ha tålmodigheten med meg så får jeg se hvordan det går :)

Skrevet
Den Sunday, January 03, 2016 at 0.02, Cmilla skrev:

Vi tenker ikke så mye på at det ikke skal gå, må prøve å tenke positivt :) har det selførgelig i bakhodet at det kan være det ikke funker men det vil jeg ikke tenke på nå før vi har prøvd :) jeg har vært gravid tidligere, og legen sa til samboeren at svømmerne hans var et av de bedre (av de som trengte hjelp), og det er jo positivt å høre :) får ha tålmodigheten med meg så får jeg se hvordan det går :)

Kjør på med optimisme:-) Det er gode muligheter for å lykkes på lav sædkvalitet hvis den ikke er helt kritisk dårlig. 

Skrevet
Den 3.1.2016 at 20.48, Cmilla skrev:

Det var jo godt å høre! :) nå har det gått 2 mnd snart, så er jo bare 3 mnd igjen (sellom det føles som en evighet) ja vi har satt oss på ringeliste så håper vi får tlf snart :D hvor lenge etter samtale får man starte første forsøket? :) masse lykke til! :D 

Det spørs litt på når du kommer inn i forhold til syklusen din. Vi måtte bare vente 10 dager så var vi igang, men du skal begynne på dag 20 i syklusen. Men så spørs det om dere skal ha lang eller kort behandling, vi hadde lang. Så jeg tror bare du må vente til dere har vært inne å snakket med de, men de har ingen ventetid på behandling hvertfall, så når de 3 mnd er gått, så er dere igang. Hvis ikke noe forandrer seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...