AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Trenger ny røykvarsler, da den som allerede er i leiligheten nå er ødelagt. Lurer på om denne er ok? Ser at det anbefales å innstallere seriekoblede røykvarslere, men med tanke på at jeg bor i en leilighet på kun 35 kvadrat, tenker jeg at det er tilstrekkelig med én røykvarsler. Er den jeg har linket til grei? Anonymkode: 39e17...01a
Gjest MissJoker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Den du har linket til ser veldig grei ut optiske varslere er de beste og når det gjelder seriekoblingen så er det lurt for folk som har flere eatsjer så den ene skal nok holde for deg
Mis(s)Understood Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Den er ok den du har linket, TS.Om du har soverom med dør i leiligheten din så vl jeg anbefale deg å kjøpe 2 detektorer (seriekoblede) og plassere den ene på soverommet og den andre ute i stue/kjøkken delen av leiligheten din.Dersom du har ett eneste rom (altså at soverommet ikke er separert fra resten av leiligheten som et eget rom, så holder det med 1 detektor.Rådet om flere detektorer gjelder ikke bare for hus/leiligheter med flere etasjer, - hvert soverom bør ha en detektor (alle seriekoblet), men det er dessverre ikke påkrevet.Litt av grunnen til dette er at et moderne soverom gjerne har en mengde elektronisk utstyr (ladere, flatskjerm osv.), og røykutvikling fra en av disse vil det ta tid før oppdages av en detektor plassert i et annet rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå