Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Synes egentlig dette er litt flaut og neste litt trist, men jeg vet ikke hvem jeg skal spørre om å være forlover :-( Jeg har i grunnen veldig mange venner, og har alltid vært "populær" som venninne. Jeg flyttet for å studere for 6 år siden og fikk masse nye venner her jeg er nå også. Men jeg har ingen "beste"-venn!! Hadde en når jeg bodde hjemme, men henne har jeg mista litt kontakt med i det siste. Nå har hun immidlertid flyttet hit jeg bor nå, men jeg har bare møtt henne en gang etter det. Kan jeg spørre henne allikevel? det er jo henne jeg helst vil ha som forlover, men det virker kanskje ikke like "logisk" lenger. Hun har også giftet seg i mellomtiden, uten at jeg ble bedt (hun hadde bare familie og forlover til middag..) Hadde også en veldig god venninne her, men hun flytte da hun var ferdigutdanna og nå har vi bare sporadisk kontakt... Ellers er den eneste jeg kan komme på , som skiller seg ut søsteren min og vi har en tendens til å krangle så busta fyker (selv om vi er voksne begge to og veldig glad i hverandre..) Blir egentlig litt lei meg når jeg tenker på dette og tenkte kanskje dere hadde noen gode råd og komme med :-)
Gjest Tabby Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Vil du ha den venninnen så hvorfor ikke. Kanskje blir det dette som gjør at dere får litt bedre kontakt igjen også. Si som det er, at du føler at hun er den beste venninnen du har hatt oppigjennom årene, og det er henne du føler er mest riktig.
Gjest julianne Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 Vet du, jeg har akkurat samme "problemet". Nå er det en stund til jeg skal gifte meg enda (våren -06) så jeg har jo tid til å tenke en del, men det jeg har kommet frem til sålangt er dette. Min beste barndomsvenninne Victoria ønsker jeg å ha som forlover. Vi har ikke så mye kontakt lenger, bare litt av og til. Grunnen til dette er stort sett lite fritid og forskjellig bosted. Men hver gang vi snakker med hverande på telefon, som riktignok ikke er så ofte det heller, er det like hygglig. Som i gamle dager! Poenget er at innerst inne er vi fortsatt "bestiser". Og det er en god følelse. Andre beste-venninner i ettertid har også vært et alternativ, men jeg føler at det er Victoria som kjenner meg best, og det skal mye til å slå en god barndomsvenninne i kampen om forlover. Søsteren min har jeg også vurdert, men hun er jo tross alt søsteren min. Hun vil alltid være der og være glad i meg uansett om jeg velger henne som forlover eller ikke. Du får gruble litt mer på det! Lykke til
cezz Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 Hei! Ikke lett dette nei... Jeg er i nesten nøyaktig samme situasjon som deg! Når man flytter blir det jo nødvendigvis til at man skaffe seg nye venner og at man mister litt av kontakten med de gamle. Tenk litt på hvem du vil ha mest og gjøre med fremover; dette kan jo være den dytten man trenger for å gjenoppta kontakten med noen man savner! Følte at jo lengre det gikk mellom hver gang jeg og min gamle bestevennine møttes, jo vanskligere ble det å ta kontakt, selv om det føles som vi ikke har vært fra hverandre når vi møttes :-) En annen ting er at jeg har jo at jeg i mellomtiden fikk en nye bestevenn; kjæresten min! som nok gjorde at jeg ikke følte jeg hadde det samme behovet for en bestevenninne der og da. I allefall; jeg ville nok prøvd og tatt opp kontakten med bestevenninna di og se om dere fortsatt er på bølgelengde; det kan jo hende dere har vokst litt fra hverandre og at det ikke føles naturlig lenger heller, eller dere vil fine tilbake til "gamle dager" og du vil ha en forlover Det kommer jo litt an på hvor god tid du har, men hvis du har søster i bakhånd, så kan du jo kanskje vente litt før du bestemmer deg?? Lykke til i allefall
blåveis Skrevet 5. oktober 2004 #5 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hadde heller ingen logisk kandidat til forlover og jeg spurte derfor søsteren min. Selv om vi ikke alltid har vært verdens beste venner eller har spesielt god kontakt, så vet jeg med henne (i motsetning til div venninner) at hun alltid vil være i livet mitt.. Jeg er i alle fall kjempegodt fornøyd med mitt valg.. Hun ble svært rørt og det har brakt oss nærmere hverandre :-)
Piarina Skrevet 5. oktober 2004 #6 Skrevet 5. oktober 2004 Vrient... Et lite råd fra meg er at man også tenker litt på hvem som vil gjøre best "jobb" som forlover, avhengig av hva du forventer at forloveren din skal gjøre da. Skrive under på forloverskjemaet kan jo alle klare, men hvem av dem er best egnet til å holde tale eller arrangere utdrikningslag....? Og det er også en fordel hvis forloveren syns det er stas med ekteskap og bryllup... Hadde nok feks ikke valgt en nyskilt eller en supersingel som egentlig er imot ekteskap, og som syns alt med bryllup blir fjernt... (Min erfaring var nemlig at de nyskilte menneskene i livet mitt syns alt bryllupspratet var litt bortkastet, som om de skulle til å si at "det holder sikkert ikke likevel, bare vent"... Og kommentarer som "jaaa...fint skal det være...!" og "er det så viktig hva slags blomster dere har da?!?". Og min supersingle venninne som jeg spurte om ville være med meg på brudekjoleshow, hun svarte meg at hun hadde tenkt å ta seg en bytur kvelden før og dermed kom hun til å være så klein at det ville hun ikke orke....")
Calla Skrevet 5. oktober 2004 #7 Skrevet 5. oktober 2004 Da jeg valgte forlover tenkte jeg også litt på at personen burde kjenne forloveden min, og oss som et par... Venninnen jeg valgte hater å holde taler osv. , men hun syns det var en stor ære å bli spurt og takket heldigvis ja... Er veldig glad for at jeg valgte henne..ikke bare er hun en utrolig god venn, men hun har også veldig god kontakt med min forlovede..vet ikke med dere, men jeg synes det er viktig.
Aida Skrevet 5. oktober 2004 #8 Skrevet 5. oktober 2004 Vrient... Et lite råd fra meg er at man også tenker litt på hvem som vil gjøre best "jobb" som forlover, avhengig av hva du forventer at forloveren din skal gjøre da. Skrive under på forloverskjemaet kan jo alle klare, men hvem av dem er best egnet til å holde tale eller arrangere utdrikningslag....? Jeg ville helt klart satset på den personen som var meg nærmest, samme om vedkommende ikke ønsket å holde tale, eller kanskje ikke var ekspert på utdrikningslag ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå